Responsive Advertisement

2008. december 26.

Dörnyei Kálmán - Yabbagabb, a kalandorok szégyene



A könyv és én, avagy a nagy találkozás:
Korábban már biztosan említettem, hogy olvastam a Kaland nélkül című Dörnyei-regényt. Egy időben vettem a kettőt. Mind a két kötetben szerepel Yabbagabb, aki füllent a Kaland nélkül asztaltársaságának, de innen kiderül, hogy mi is az igazság...

A történetéről (spoiler is lehet benne):
Yabbagabb egy harcos varázsló. Mindenféle varázslatokra képes... Vagyis képes elrontani... Rögtön a regény elejével találkozunk ezzel a „különleges” tehetségével, mikor panaszkodnak róla.
Oké, nem ez Yabbagabb legnagyobb erőssége. Kalandjai nagy részét úgy sikerül túlélnie, hogy az útjába eső, gonoszabbnál gonoszabb szerzeteket szélhámosságával sikerül eltérítenie az útjából, és legyőzni őket. Ugyanakkor, mikor megmenti társai életét, akkor is más aratja le a dicsőséget. Nem marad Yabbagabbnak más, mint egy denevér, az alkohol, a meséi, és egy bunkó.
Nem érdekli túl sok minden, de azért eléldegél. Végül bosszút esküszik – nem mondom el ki, vagy mi ellen – és elmegy, hogy beváltsa ezt...

Vélemény:
A kötet hátulján van egy találó idézet: „Yabbagabb nem olyan nagy varázsló, mint Gandalf, nem olyan bölcs, mint Merlin, nem olyan elszánt, mint Hókuszpók és nem olyan híres, mint Harry Potter, viszont sokkal szórakoztatóbb.” egy magyar anyuka
Azt hiszem, ez mindent elárul főhősünkről. Néha azért sajnáltam, hogy jót tett, és akkor is megszívta, de hát ilyen egy szélhámos élete, nemigaz? Azonban jókat mulattam rajta.
Ettől azért vonok le pontot, mert nekem a Kaland nélkül jobban tetszett. Tudom, tudom... Milyen dolog már az, hogy egy író könyvét azért húzom le, mert egy előbb olvasott kötete jobban tetszett...
De ez az igazság. Lehet, hogy innen hiányoltam a kocsmai verekedőt? XD Ez is megeshet...

Ha pontban fejezném ki: 5/4

Nincsenek megjegyzések:

Ezeket olvastam legutóbb...

Baby Signs: How to Talk with Your Baby Before Your Baby Can Talk
A ​király esztelen
Red Herrings
Szupernagyi
One True King
Az ​én váram
Kerekerdő meséi II.
Kerekerdő ​meséi
Hideg ország varázslói
Brer Rabbit Again
Viking és tündér - Beteljesedik-e újra az átok?
How Babies Sleep: The Gentle, Science-Based Method to Help Your Baby Sleep Through the Night
Tabuk és dilemmák a gyermeknevelésben
A pénz nem a fákon nő
Segítség, ember!
A slag
Menjek ​vagy maradjak?  Hogyan éljük túl a párkapcsolatot egy narcisztikus mellett?
Vágyakozás
„Anyább” ​anyák
Időtlen

Archívum

Rendszeres olvasók

Postaláda

Név

E-mail *

Üzenet *