Responsive Advertisement

2009. augusztus 16.

Neil Gaiman - Csillagpor




A könyv és én, avagy a nagy találkozás:
Ismét működésben a Gigi-művek. Valahogy előkerült közöttünk a szó Neil Gaimanról, és hát Gigi nekiállta ajnározni, hogy ő milyen jó, meg minden... Mivel Gigi eddig nem okozott csalódást az ajánlásaival, ezért beadtam a derekamat, és mikor legközelebb találkoztam egy Neil Gaiman könyvvel, a kezembe vettem és elolvastam... Ez lenne a Csillagpor.

A történetéről (spoiler is lehet benne):
Történetünk főhőse Tristran, a heves lelkű ifjú, aki fülig szerelmes egy lányba. Egy csillagos éjszakán látnak egy hullócsillagot, és megígéri a lánynak, hogy elhozza neki, hogy bizonyítsa, mennyire szereti. A gond csak az, hogy hagyja el Falut? Az apja elmeséli neki, hogy őt úgy találták Falu falának a tövében, és ezért átengedik a Falu nevű falu falának a túloldalára (bakker, mennyit falaznak... mindenkitől elnézést) Szóval elindul, hogy megkeresse a csillagot, akiről kiderül, hogy egy lány. Tristran magához köti, de a lány megszökik tőle, és innentől kezdődnek a kalandok.
Vannak itt kalózok, örökségért versengő testvérek, boszorkányok, némi humor, kaland, és romantika...
Na meg egy mese vége...

Vélemény:
A történet tetszett, érdekes és izgalmas. A testvérekkel játszódó jelenetek a kedvenceim XD A halott testvérek XD Na ne... XD Azok voltak a kedvenceim.
A csillag szövege is aranyos volt, a szerelmi szál is jó volt. Nem is tudok igazán mit szidni... A boszik gonoszak voltak és... Á, meg is van, mi a hibája! Mint ami a legtöbb regénynek. A lezárása!
Nekem túl hirtelen volt a lezárás, és kicsit összecsapott, ha lehet így mondani. Túlzottan tényszerűsít. Persze, a mesék végén mindig így szokott lenni, de nekem ez akkor sem tetszett az után, hogy végig szép volt a stílus, gyönyörű leírások, és az író mindent részletesen bemutatott. Egy kicsit odacsapott volt a vége, és kész... De attól még az egész könyv pontozása:

Ha pontban fejezném ki: 5/5

Nincsenek megjegyzések:

Ezeket olvastam legutóbb...

Baby Signs: How to Talk with Your Baby Before Your Baby Can Talk
A ​király esztelen
Red Herrings
Szupernagyi
One True King
Az ​én váram
Kerekerdő meséi II.
Kerekerdő ​meséi
Hideg ország varázslói
Brer Rabbit Again
Viking és tündér - Beteljesedik-e újra az átok?
How Babies Sleep: The Gentle, Science-Based Method to Help Your Baby Sleep Through the Night
Tabuk és dilemmák a gyermeknevelésben
A pénz nem a fákon nő
Segítség, ember!
A slag
Menjek ​vagy maradjak?  Hogyan éljük túl a párkapcsolatot egy narcisztikus mellett?
Vágyakozás
„Anyább” ​anyák
Időtlen

Archívum

Rendszeres olvasók

Postaláda

Név

E-mail *

Üzenet *