Responsive Advertisement

2009. november 27.

Richelle Mead - Vámpírakadémia (Vámpírakadémia 1)



A könyv és én, avagy a nagy találkozás:
Semmi extra. A vámpíroktól üldözötten megadtam magam neki, mikor megláttam. Na jó, a teljes sztori úgy volt, hogy elutaztam, és míg vártam a taximra egy pláza parkolójában, nem volt jobb dolgom, így beugrottam a könyvesboltba. Ekkor találkoztam a könyvvel. Már olvastam neten a fülszöveget, és attól tartottam, hogy olyan, mint az Éjszaka háza. Aztán beleolvastam a boltban, és láss csodát...

A történetéről (spoiler is lehet benne):
Adott nekünk Rose, aki egy dampyr, és a barátnője, Lissa, aki meg egy mora. A dampyrok testőrök, akik a morákra (élő vámpírok varázserővel, akik némileg elviselik a napfényt, de nagy mértékben nem, vérrel és emberi táplálékkal tartják fent magukat és varázserejüket, amivel a 4 elem valamelyikét irányítják nem használják támadásra) azért, hogy ne halljon ki a fajtájuk, meg szerintem azért is, hogy ne otthon kelljen kötögetniük. Mitől kell megvédeni a dampyrokat? Nem, nem a naptól való leégés ellen, és nem futkoznak a morák után a legnagyobb faktorszámú naptejjel... A strigák ellen a morák helyett a dampyrok veszik fel a versenyt. Striga: halott vámpír, akik egyáltalán nem mehetnek napra, nincs varázserejük, azzá válnak, vagy önként vállalják a strigaságot, vagy azzá teszik őket. Morából lehet strigát csinálni, vagy morából strigává válni, ezért vigyáznak a dampyrok oly nagyon a morákra, hogy ne legyen strigák... (akik meg egy az egyben vérrel táplálkoznak).
Lissa és Rose elszöktek a Szent Vlagyimir akadémiáról, de elkapják őket, és visszahurcolják. Ez után folytatniuk kell a tanulmányaikat (lakat alatt). A történtet Rose szemszögéből látjuk, akit egy Dimitrij nevű orosz dampyr kezd el kiképezni, hogy felzárkóztassa a társaihoz. Rosenak különleges kapcsolata van Lissával, mivel érzi amit a lány, és látja is, amit a lány (ha akarja, de néha csak úgy megtörténik).
Ez sokszor bizonyul hasznosnak, de néha Lissa számára idegesítő. Rose azért teper, hogy egy szép napon barátnője védelmezője lehessen, úgyhogy keményen edz.
Persze megvan a szokásos iskolai klikkesedés, a nemes vérű morák és az általuk kissé lenézett dampyrok közti ellentét, a tanulás, a pasizás, és persze némi bulizás.
Közben Rose ki akarja deríteni, mi volt az egyik eltűnt tanáruk titka, és fényt derít sok mindenre. Ki vadászik Lissára? Miért? Hogy maradt életben Rose egy halálos baleset után stb...

Vélemény:
Kiszámítható kötet... Oké, manapság melyik könyv nem az? Mégis a stílusa, a mesélése tetszett. A kedvencem a kissé "kőagy őrnagyos" Dimitrij volt XD, és ahogy Rose cukkolta.
Minden szereplőnek van megható háttere (mert már miért ne legyen?). Rose elmesélése ezerte jobb, mint Zoey fejbeli gondolatai. Bár Rose is szerelmes lesz, azért nem felejti el azt, hogy körülötte is van világ, és más dolgok is, amire figyelnie kell (mint például legjobb barátnője testi épsége).
A romantikus szál, ami Rose és a kiválasztottja között van érdekes, és szerintem jól összehozta az írónő. Nem úgy mutatja be, hogy hú, ez szerelem első látásra, hanem fokozatosan bontakozik ki az egész, és ez tetszett benne. Mindig egy-egy apró dologgal mozdítja előre.
A végén az utolsó "akciójelenetnél" tudom, hogy a cél az volt, hogy lerántsa a leplet valakiről, de akkor is, szerintem ráért volna a második kötetben, vagy valami más módon is összehozhatta volna. Mivel ez egyéni szocproblémám, nem vonok le pontot, mert összességében nagyon jó könyv, és várom a folytatást...

Ha pontban fejezném ki: 5/5

Nincsenek megjegyzések:

Ezeket olvastam legutóbb...

Baby Signs: How to Talk with Your Baby Before Your Baby Can Talk
A ​király esztelen
Red Herrings
Szupernagyi
One True King
Az ​én váram
Kerekerdő meséi II.
Kerekerdő ​meséi
Hideg ország varázslói
Brer Rabbit Again
Viking és tündér - Beteljesedik-e újra az átok?
How Babies Sleep: The Gentle, Science-Based Method to Help Your Baby Sleep Through the Night
Tabuk és dilemmák a gyermeknevelésben
A pénz nem a fákon nő
Segítség, ember!
A slag
Menjek ​vagy maradjak?  Hogyan éljük túl a párkapcsolatot egy narcisztikus mellett?
Vágyakozás
„Anyább” ​anyák
Időtlen

Archívum

Rendszeres olvasók

Postaláda

Név

E-mail *

Üzenet *