Responsive Advertisement

2010. március 1.

Charlotte Bronte - Jane Eyre



A könyv és én, avagy a nagy találkozás:
Nincs különösebben nagy története, hogy találkoztam ezzel a könyvvel. Ez egy örökölt kötet volt, és mikor átalakítás miatt bedobozoltuk a könyveket, ez a tetejére került. Egyik délután nézegettem a dobozokat, és megtaláltam az egyik szülőm holmiai között. Kivettem, és elvonultam vele a tetőre. Sötétedésig nem láttak a szüleim...

A történetéről (spoiler is lehet benne):
Jane Eyre egy árva lány, akit a nevelői nem szeretnek, így bedugják egy intézetbe. Itt nevelkedik tovább. Lesz egy barátnője is, de ő amolyan kicsapongó lélek, aki nevelésre szorul.
Később járvány tör ki az intézetben, és legjobb barátnője belehal. Ezután egyedül marad, és az iskolában tölti az éveit. Tanárnő lesz, és elkezdődik a karrierje. El akar kerülni a loowodi árvaházból, de nem tudja, hogyan, mígnem a kezébe nem fog egy újsághirdetést, melyben nevelőnőt keresnek egy kis, francia lány mellé.
Így vetődik Jane Thornfielhallba, ahol megismerkedik a ház urával Edward Fairfax Rochesterrel, a lányával, és a személyzet többi tagjával. A kis Adélt tanitgatja, nevelgeti, és közben megannyi furcsa esemény történik vele.
Megismeri Rochester úr történetét, titokzatos hangokat vél hallani, rejtélyes gyilkossági kísérletek esnek meg a házban, partik és társasági események színtere lesz a ház, és Jane elér arra a pontra, mikor beleszeret Rochesterbe. Azonban kénytelen elhagyni Thornfielhallt... Hogy miért, azt nem árulnám el, és a regény végét sem.

Vélemény:
Kedvencem. Ha valaki megkérdi, hogy mi az a könyv, ami nem fantasy, és ajánlani tudnám, akkor az ez a kötet. Érdekes történetvezetés, remek időkezelés, gyönyörű stílus, és minden egyben van, ami egy remek, logikus regényhez kell.
Meg kell mondanom, jobban lehengerelt, mint Emily Bronte Üvöltő szelek című alkotása. Akárhányszor olvasom ezt a történetet, nem tudom megunni. Ahogy elolvastam utána a Jane Eyre esetet, még inkább átértékeltem ezt a kötetet.
Bár romantikus alkotás, mégsem olyan, ami csöpögős love-sztori. Végig kanyargós, megdöbbentő a történet, hűen adja vissza a kort, a szokásokat, a viszonyokat. A karakterek végig hűek önmagukhoz, kidolgozottak... Csak dicsérni tudom... Ennyi XD

Ha pontban fejezném ki: 5/6

2 megjegyzés:

lola írta...

Csak egyetérteni tudok,nekem is ez az egyik kedvenc a könyvem.

Mandi írta...

Igen, engem is lenyűgözött, megfogott, és magával ragadott :D Pedig szerintem nem is az én műfajom :)

Ezeket olvastam legutóbb...

Baby Signs: How to Talk with Your Baby Before Your Baby Can Talk
A ​király esztelen
Red Herrings
Szupernagyi
One True King
Az ​én váram
Kerekerdő meséi II.
Kerekerdő ​meséi
Hideg ország varázslói
Brer Rabbit Again
Viking és tündér - Beteljesedik-e újra az átok?
How Babies Sleep: The Gentle, Science-Based Method to Help Your Baby Sleep Through the Night
Tabuk és dilemmák a gyermeknevelésben
A pénz nem a fákon nő
Segítség, ember!
A slag
Menjek ​vagy maradjak?  Hogyan éljük túl a párkapcsolatot egy narcisztikus mellett?
Vágyakozás
„Anyább” ​anyák
Időtlen

Archívum

Rendszeres olvasók

Postaláda

Név

E-mail *

Üzenet *