Responsive Advertisement

2011. szeptember 27.

Kihívás: Olvassunk novellát!

Ma egy eléggé népszerű kihívásról szeretnék mesélni, ami azt a címet viseli, hogy "Olvassunk novellát!" Az esemény lényege egyértelműen az, hogy olvassunk novellákat. Miamona, a kihívás kiagyalója nem tesz  említést róla, mennyit vagy milyent kell elolvasni, csupán azt, hogy olvassunk, vegyünk kézbe rövidebb lélegzetvételű történeteket is bátran!

Miért jelentkeztem rá? Szeretek novellákat olvasni éppen azért, mert rövidek, és egy-egy történet között tudok szusszanni, vagy ha sürgős dolgom akad, akkor félre tudom tenni a könyvet, nem esek ki az aktuális eseményekből/érzésekből, mert még az előtt biztos, hogy befejezem őket, így nem vész el a varázs...

Teljesítés? Pipa

Mielőtt elárulnám, melyik az a novella/novelláskötet, amivel teljesítettem a kihívást következzék egy kis áttekintő.
A 2009 -es évben olvastam az első novelláskötetemet (már, aminek emlékszem a dátumára napra pontosan, mikor tettem le, mert Karinthytól már korábban is olvastam novellákat, illetve Örkénytől stb...), ami a Kim Harrison és a sokan mások által megírt Pokoli báléjszakák volt, majd ezek után nem volt megállás. Eztán kezembe került egy kötet Anthony Sheenardtól (Szélesi Sándortól): A láthatatlan város,  és még mindig ebben az évben elolvastam Oscar Wilde "meséskönyvét" A Boldog herceg és más mesék címűt.
Ezek után a 2010 -es évben Susanna Clarke - Búcsúbáj hölgyei és más történetek volt az első, amit J.Goldenlane (Goldman Júlia) könyve a Csillagfény követett.
A 2011 -es évben átrágtam magam a Neil Gaiman-féle Törékeny holmik -on, de nem ezzel a novelláskötettel jelentkeztem a kihívásra.

Most sokakat ki fogok ábrándítani (megint), de F.X.Toole - Millió dolláros bébi című alkotása nem regény, hanem egy 6 darab novellát tartalmazó kötet, mellyel a kihívásra is jelentkeztem, és végül teljesítetté vált a küldetés.

Sajnos, az idei évben még csak 2 novellásköteten rágtam át magamat, de Miamonanak is megígértem: fogok én még idén novellát olvasni. Talán nem is olyan sokára a blogon is láthatjátok ennek eredményét... talán már látjátok is, hogy a jelenlegi olvasottam teszem azt éppen egy novelláskötet...

Nincsenek megjegyzések:

Ezeket olvastam legutóbb...

Baby Signs: How to Talk with Your Baby Before Your Baby Can Talk
A ​király esztelen
Red Herrings
Szupernagyi
One True King
Az ​én váram
Kerekerdő meséi II.
Kerekerdő ​meséi
Hideg ország varázslói
Brer Rabbit Again
Viking és tündér - Beteljesedik-e újra az átok?
How Babies Sleep: The Gentle, Science-Based Method to Help Your Baby Sleep Through the Night
Tabuk és dilemmák a gyermeknevelésben
A pénz nem a fákon nő
Segítség, ember!
A slag
Menjek ​vagy maradjak?  Hogyan éljük túl a párkapcsolatot egy narcisztikus mellett?
Vágyakozás
„Anyább” ​anyák
Időtlen

Archívum

Rendszeres olvasók

Postaláda

Név

E-mail *

Üzenet *