Responsive Advertisement

2013. november 12.

Sang-Sun Park - Tarot Café 1-4

1.rész borítója
Emlékszem, mikor kicsi voltam, egyik farsang alkalmával jósnőnek öltöztem. Akkoriban érdekelt a jóslás, és minden, ami ezzel jár. Aztán persze felnőttem, és rájöttem, a jövő nincs kőbe vésve...

 Ez igaz a Tarot Café szereplőire is. Az ő jövőjük is folyton változik. Pamela nagyon tehetséges a jósolás területén, így sokan látogatják meg a természetfeletti lények közül, hogy jósoljon nekik. Vérfarkasok, sárkányok, szellemek... mindenféle lények előkerülnek a történetek során. A legtöbb történet valamilyen romantikus vonást hordoz magával, és valamennyi tragédiát mesél el.

2.rész borítója
Miközben Pamela feltárja a kuncsaftjainak, milyen múlt után milyen jövő következik, a jósnőről is kiderül egy s más. Idővel az olvasó elkezdi összerakni a darabkákat.

Nem olvastam a teljes sorozatot, egyelőre az 1-4 kötetig jutottam benne. Úgy találkoztunk, hogy Liliane_Evans bemutatott minket egymásnak. Túlzás lenne azt állítani, hogy beleszerettem a sorozatba.
Az elején többször vesztettem el a fonalat, mert nekem a jövendőmondás egyelő volt azzal, hogy elárulják valakinek a jövőjét. Kiderült, hogy Pamela először feltárja az olvasónak, mi vezette el hozzá az adott karaktert. Milyen múlt áll mögötte, majd megszakadnak a szálak. A jövőről jócskán kevesebb szó esik.
Az első kötet után a második, a harmadik, és a negyedik is kissé egysíkú, mert mindig valami romantikus indíttatásból történik valami katasztrófa, amit azzal próbálnak meg orvosolni, hogy a végén Pamelánál kötnek ki.

3. rész borítója
Ezek után igazi felüdülés volt, mikor Pamela múltját ismerhetjük meg. Ritkásan ugyan, de előkerül ez is, és elkezd kiderülni róla, hogy honnan érkezett, mit csinált, vagy mit nem csinált, miért halhatatlan, milyen viszontagságokon ment keresztül.

Több érdekes figura veszi körül. Ott van mindjárt egy vérfarkas, aki még a történet kezdetén csatlakozik a csapatához. Eléggé hóbortos figura: jósoltatni megy, de végül a kávézóban köt ki.
4. rész borítója
Belus, a titokzatos karakter, akiről nem sok derül ki a 4. kötet végéig. Pamela mellett áll már a kezdetektől, annyit tudunk, hogy megmentette a lányt (vagy nem... ez vitatható). Eléggé védelmezi Pamelát, nem tudni, hogy valójában miért. Nem támogatja a vérfarkas felvételét sem a kávézóba. Pimasz karakter, aki néha el-eltűnik, nem tudni hova, vagy miért. Talán ez a titokzatossága, vagy a fellengzős stílusa teszi, de ő fogott meg leginkább.

Ami még grátisz, hogy megismerhetjük a tarot lapok jelentéseit (milyen állapotban mit jelentenek a kártyák), így kicsit az olvasót is jóssá teszi az alkotó, ami szerintem meglehetősen pozitív vonása a sorozatnak.

Már alig várom, hogy olvashassam a folytatásokat. A lehető legrosszabb, hogy vannak olyan történetek (az utolsók), amik félbe vannak vágva, és a következő kötetben folytatják őket.

Nincsenek megjegyzések:

Ezeket olvastam legutóbb...

Baby Signs: How to Talk with Your Baby Before Your Baby Can Talk
A ​király esztelen
Red Herrings
Szupernagyi
One True King
Az ​én váram
Kerekerdő meséi II.
Kerekerdő ​meséi
Hideg ország varázslói
Brer Rabbit Again
Viking és tündér - Beteljesedik-e újra az átok?
How Babies Sleep: The Gentle, Science-Based Method to Help Your Baby Sleep Through the Night
Tabuk és dilemmák a gyermeknevelésben
A pénz nem a fákon nő
Segítség, ember!
A slag
Menjek ​vagy maradjak?  Hogyan éljük túl a párkapcsolatot egy narcisztikus mellett?
Vágyakozás
„Anyább” ​anyák
Időtlen

Archívum

Rendszeres olvasók

Postaláda

Név

E-mail *

Üzenet *