Responsive Advertisement

2014. június 23.

Az olvasás, és ami benne volt

Ismét egy kis statisztikával hozakodnék elő, amik szerintem érdekességek voltak a blog életében. 

Még 2008-ban elkezdtem vezetni egy füzetet azzal a célzattal, hogy minden oldalán feltüntetek egy évet, és egy hónapot, és beleírom, hogy melyik nap melyik könyvet/mangát fejeztem be. Régen ezzel az volt a célom, hogy ösztönözzem magam arra, hogy annyi könyvet olvassak el, hogy egyszer majd lesz a füzetben egy oldal, ami tele lesz írva - esetleg átlóg majd az adott hónap olvasása a következő oldalra. 
2008 nyarán kezdtem el, és most 2014 nyarát éljük, tehát a füzetet 6 éve vezetem már - az első könyves blogom szülinapjától kezdődően...

Ezidő alatt még nem volt teljesen teleírt oldal. A legteleírtabb lapon valamivel több, mint a fele telet meg. A füzet "elektronikus" formája a blogon is megtalálható méghozzá ITT. Ennek az oldalnak a jellegzetessége, hogy a teljes listákat tartalmazza, mikor, melyik nap, melyik évben mit fejeztem be. A blogon nem ennek a listának megfelelően vannak publikálva a posztok, ugyanis volt olyan, hogy például az egyik könyvről a letétele után nem tudtam mit írni, egy másikról viszont igen, így felcserélődött a posztolás/bejegyzésközzététel időpontja. 

Viszont elárulnék nektek egy kis érdekességet. Az aktuális években közzé voltak téve az aktuális olvasmányok, méghozzá egy-egy oldalon felsorolva. Megmutatnám nektek, hogy melyik volt az az év, amikor a legkíváncsibbak voltatok arra, mit olvastam...

Íme a statisztikák az egyes évekről:
2009: Ez volt az első év, amit feltettem. Tudom, azt írtam, hogy 2008-tól már volt füzet, viszont akkoriban havi 1-2 könyv szerepelt az olvasotti listán, és nyártól kezdtem el vezetni. Az első január 1-dec. 31-ig tartó időintervallumot felvázoló olvasási listám 2009-ből származik. Erre az időszak mindössze 213 kattintást tudott kicsikarni magának.

2010: Itt már átjöttünk az új felületre februártól, tehát a blog mostani helyén történő szülinapozás dátumának tekinthetjük.  Általánosan elmondható, hogy több tétel szerepel rajta, mint a 2009-esen, viszont ez is csekélyke számot ért el a kattintások teringettében (tekintetében): 868 klikk

2011: 2011 érdekessége abban rejlik, hogy több hónapjában tartalmaz olyant, hogy átlag fölötti olvasási számot sikerült elérnem. Ez azt jelenti, hogy a havi 4-5 könyv helyett ennél magasabb számot találunk. Az ilyen hónapoknak a mai napig jobban örülök, mint annak, amikor csak 1-2 könyvre futja az időmből egy hónapban, hisz annyi jó könyv van, hogy vétek lenne kihagyni őket. (424 klikket kapott)

2012: Mondhatnám, ez volt a sorozatok éve. Rengeteg sorozatnak egymás után faltam a köteteit. Egy jó sorozat esetén ez igazán felemelő volt, mikor azonnal kézbe vehettem a következő kötetet, a rossz sorozatoknál... ott kissé darabosan ment az olvasás. (565 klikk)

2013: Az év, amiről elmondható, hogy "soha ennyit nem olvastam". Ha megnézzük, az egész év tele van mangákkal, könyvekkel, képregényekkel. Ez a fogadás utolsó éve is, és ez látszik rajta, ugyanis főként mangák és képregények uralják az egész felületét. Szerettem 2013-at, mert a fogadás miatt könyvstopp volt érvényben, aminek következtében könnyebb volt azok közül válogatni a következő olvasmányt, amik már alapvetően a polcaimon csücsültek - és maximum mangát/képregényt vásárolhattam. (Utóbbi eredménye az lett, hogy kialakítottam egy komplett manga polcot, amin  ma már közel 100 manga csücsül.) (1109 klikk)

Az adatokból látszik, hogy 2013-ban néztétek legtöbbször, hogy mit olvastam még az évben. Ennek az lehet az oka, hogy ez volt az első év, amikor az olvasási listába belinkeltem az adott szerző: műcím párosításhoz a bejegyzést, így könnyebben elérhetővé váltak a bejegyzések/véleményezések az adott irományokhoz.

Azt is elárulhatom, hogy az adott évekhez tartozó látogatói arányok némiképp leképzik az adott évhez tartozó összes látogató arányát is. Ezzel kapcsolatosan pontos adatom sajnos nincs.
Egy biztos. A 2013. évi olvasmánylistám tetszett a legjobban, mert azt találtam a legváltozatosabbnak. Több új műfajba is belekóstoltam, és megszerettem, amitől némiképp megváltozott bizonyos műfajokhoz a hozzáállásom, és már nem utasítok el semmit, nincsenek előítéleteim, hisz tudom, hogy minden író másként áll az adott műfaj átadásához.

Nektek melyik évbeli olvasmánylistátok tetszett a legjobban? 

Nincsenek megjegyzések:

Ezeket olvastam legutóbb...

Baby Signs: How to Talk with Your Baby Before Your Baby Can Talk
A ​király esztelen
Red Herrings
Szupernagyi
One True King
Az ​én váram
Kerekerdő meséi II.
Kerekerdő ​meséi
Hideg ország varázslói
Brer Rabbit Again
Viking és tündér - Beteljesedik-e újra az átok?
How Babies Sleep: The Gentle, Science-Based Method to Help Your Baby Sleep Through the Night
Tabuk és dilemmák a gyermeknevelésben
A pénz nem a fákon nő
Segítség, ember!
A slag
Menjek ​vagy maradjak?  Hogyan éljük túl a párkapcsolatot egy narcisztikus mellett?
Vágyakozás
„Anyább” ​anyák
Időtlen

Archívum

Rendszeres olvasók

Postaláda

Név

E-mail *

Üzenet *