Responsive Advertisement

2016. október 15.

Vlogger vs. Blogger - avagy lopásokról, oldalszámokról stb.-ről

Tudjátok, igen sokat gondolkoztam ennek a posztnak a megírásán... 

Az az igazság, hogy rettenetesen dühös vagyok. Egyszerűen kész vagyok az emberektől... Akkor egy kis történelmi áttekintő....

5 Vlogger vs. Blogger fordulón vagyunk túl. 6 hónapja csináljuk a versengést Ngievel (a vlogger Andi), amiből ugye a júliusi forduló nyári szünet miatt elmaradt. 

Kb. 1-2 fordulónál jártunk, mikor a molyon elkezdték lopni ennek az ötletét. Egy pofátlan kislány fogta, és saját ötletként adta tovább az egészet. Annyit mondott, hogy egy vloggernél látta, hogy ő ezt csinálja, milyen jó ötlet. A vloggert (Ngie) sem kérdezte meg róla, hogy bocsi, kölcsön vehetném e az ötletet, csak csinálta. Egy az egyben lemásolva a polcos ötletet, a feladatos ötletet és mindent... Szóltam neki, hogy bocsika, nem kellett volna valamit kérdezni a másiktól, mielőtt átemelsz mindent, hogy hú, hát ezt te találtad ki? Nagy nehezen rávettük, hogy változtasson a szabályokon, amit meg is ígért...

Erre mit látunk a napokba? A Prológus bloggerei úgy döntöttek, hogy véletlenül pontosan ugyanolyan kihívást találnak ki, mint amit mi csinálunk Andival. Vagyis listákat állítanak össze, arról olvasnak ki egy másikuk által kiválasztott könyvet, és választanak a könyvhöz valami feladatot... 

Igen elgondolkoztató, hogy blogger a bloggernek miért farkasa, és miért nem lehet saját ötletekkel előrukkolni, vagy legalább azt feltüntetni, hogy kitől származik az ötlet... Az oldal alján egy "Forrás: Ngie és Mandi ötlete alapján" felirat elkészítése két linkkel az értelmi szerzőkre annyira állatira bonyolult dolog, hogy az már elképesztő... Értem én, hogy tovább kell vinni a zseniális ötleteket, de hogy valakinek még arra sincs affinitása, hogy némileg módosítson a szabályokon, ez valami extra röhej. Mennyivel egyszerűbb tényleg csak lelopni egy ötletet, minthogy alakítson rajta a másik, vagy új dolgot találjon ki. Na jó, a nevét azért módosították, mert nem vlogger ellen küzdenek a bloggerek, meg annyit azért belefoglaltak, hogy 10 vagy több! könyvet tegyenek a polcra. Nyilván szimpla véletlen, hogy ennyire megegyeznek a szabályok. Legyezgeti a hiúságunkat, hogy ennyien lopják az ötletünket, de skacok, azért ne már... Nem tudnátok mást kitalálni? Ez nem csak a molyosokra meg a Prológus bloggereire vonatkozik, hanem mindenkire. Ne legyetek már ennyire fantáziátlanok, mi is a kisujjunkból szívtuk ki, mit akarunk csinálni... 

Már értem azt is, miért van egyre több könyvadaptáció a mozikban... mert az embereknek nincs önálló ötlete, ezért kell a másét lopkodni, vagy minimális változtatással átültetni saját szájízre... 

Ami pedig a hónapomat illeti... Ma ugye 15-e van. Mindig örülök, ha eddig napig elérem az 1000-es oldalszámot. Lássuk tehát, hogy állok jelenleg...

Mivel múlt hónapban több felkérés érkezett, mint vártam, és Ngie ugyanebben a topánban tipeg, ezért kiegyeztünk abban, hogy erre a hónapra nem választunk a másiknak könyvet. Ebben persze közrejátszott az is, hogy Ngie nem tudta eldönteni, hogy milyen 10 könyv szerepeljen a listáján, én meg nem tudtam plusz 3-at hozzárakni a sajátomhoz, úgyhogy így jártunk. Ez, illetve az extra feladat ebben a hónapban kimarad.

Ami biztos, hogy az alábbi könyvek hoztak a hónapban eddig oldalszámot:
  • Barczikay Lilla Anyám teremtményei könyvét még a múlt hónapban kezdtem el, de ebben a hónapban fejeztem be. Hiába több, mint 400 oldalas a könyv, csak 280 oldalszámot hozott magával, hisz a múlt hónapban elolvasott részt nem lehetett áthozni. Kár érte...
  • D. és E. Heller gyermekes könyve +140 oldallal dobta meg a listámat, amiből a bejegyzés a héten került fel.
  • Barczikay Lilla Bátyám könnyei (az Anyám teremtményei második kötete) 279 oldallal dobta meg a hetet.
Tehát 1 híján 700 oldallal zárom a hónap első felét, ami némileg elmarad a tervezettemtől (1000 oldal a hónap első 15 napjában). 

Viszont a hónap még nem ért véget, úgyhogy megyek is gyűjtögetni a további oldalszámokat....

2 megjegyzés:

Kelly írta...

Szia :) A Prológus nálam akkor ásta el magát végleg, amikor arról indított rovatot, hogy olvasatlanul értékelnek könyveket. Ez volt ezek szerint a lopás előtti mélypont, szerintem a bloggerség megcsúfolása. Azt hittem akkor, ennél nincs lejjebb. Ezek szerint van. Üdv.K.

RylieMoon írta...

Megjegyzem, azt az ötletet is valószínűleg lopták. Nekem elindult még régebben a blogomon egy Borítóles rovat ahol azt írom le hogy a külső csomagolás alapján megvenném a könyvet vagy sem. Megragad-e a látványa. Időhiány miatt sajnos kevesebbet tudtam foglalkozni a blogommal, erre mire visszajövök ezt látom :"D (Elég sajnálatos, hogy mindenüket csak összelopni tudják.)

Ezeket olvastam legutóbb...

Baby Signs: How to Talk with Your Baby Before Your Baby Can Talk
A ​király esztelen
Red Herrings
Szupernagyi
One True King
Az ​én váram
Kerekerdő meséi II.
Kerekerdő ​meséi
Hideg ország varázslói
Brer Rabbit Again
Viking és tündér - Beteljesedik-e újra az átok?
How Babies Sleep: The Gentle, Science-Based Method to Help Your Baby Sleep Through the Night
Tabuk és dilemmák a gyermeknevelésben
A pénz nem a fákon nő
Segítség, ember!
A slag
Menjek ​vagy maradjak?  Hogyan éljük túl a párkapcsolatot egy narcisztikus mellett?
Vágyakozás
„Anyább” ​anyák
Időtlen

Archívum

Rendszeres olvasók

Postaláda

Név

E-mail *

Üzenet *