Responsive Advertisement

2009. október 14.

Tracy Chevalier - Leány gyöngy fülbevalóval




A könyv és én, avagy a nagy találkozás:
Egy unalmas délutánon kapcsolgattam a tévécsatornák között. Véletlenül odakapcsoltam a hadd-ne-írjam-le-a-csatorna-nevét nevű csatornára, és elcsíptem egy film utolsó tíz percét. Ez a film annyira megfogott, hogy utána néztem egy naaagy angol filmadatbázisban (szerintem mindenki tudja, mire gondolok), és akkor megláttam egy érdekes kiírást angolul: Tracy Chevalier regénye alapján...
Arra gondoltam, ha a film utolsó 10 perce ennyire lenyűgözött, milyen hatást válthat ki belőlem a könyv?

A történetéről (spoiler is lehet benne):
A Leány gyöngy fülbevalóval egy eredeti Vermeer festmény neve, és ennek az elkészülésének a fiktív történetét írja le az írónő.
Főhősnőnk, Griet szegény családból származik. Apja csempefestő, de megvakul, és így nem dolgozhat többet. Helyette idősebb lánya, és a fia kénytelenek munkát vállalni azért, hogy a családnak legyen mit enni. A lány a festőnél vállal munkát: mos, vásárolni megy, takarít... Tehát amolyan cselédmunkákat végez.
Csak egy a gond. A lányra szemet vet a festő pártolója, a város gazdag ura. A lányt a ház idősebb úrnője is támogatja abban, hogy elkerülje a férfit, aki ez után kijelenti, hogy minden nap szeretné látni a félénk cselédlányt, és megkéri Vermeert, hogy fesse le neki. A ház fiatalabb úrnőjének tudta nélkül neki is áll lefesteni Vermeer, a legnagyobb nyugalomban úgy, hogy csak ketten tartózkodnak a műteremben. A lány be is költözik, hogy esténként a műteremhez közel aludhasson, titokban a festőnek minden óhaját sóhaját teljesíti, ami mellett el kell végeznie a saját munkáját is a fiatal úrnő tudta nélkül...
Hogy eztán mi történik, azt nem árulnám el...

Vélemény:
Az elolvasása után megnéztem a filmet elejétől a végéig, és rájöttem, annyira nem is jó a film, mint a könyv. Nekem jobban tetszett a könyv, logikusabb volt, és többet megmutatott, mint a film. Hűen adta vissza az érzelmeket, és a kor szokásait, hierarchiáját, társadalmát, és az abban a korban jellemző háztartást (1664 -ben kezdődik a kötet, úgyhogy ehhez mérten korhű)
Rendkívül tetszett a lány elmesélésében, ahogy az érzelmeit próbálja leplezni, takargatja, és próbál a helyes úton maradni, amit elvárnak tőle. De vajon az érzelem győz, vagy a józan ész? Teljesíti az elvárásokat, mikor a szülei azt kérik tőle, hogy a hentes fiának a felsége legyen, vagy a lány a szerelemnek engedve a festő titkos szeretője lesz?
Romantikus könyv, és valahogy nem tudtam letenni. Szinte követelte, hogy olvassam tovább.
Kinek ajánlanám: akik szeretik a nem nyálas, romantikus sztorikat, a régi korokban játszódó, érdekfeszítő történeteket...

Ha pontban fejezném ki: 5/5

Nincsenek megjegyzések:

Ezeket olvastam legutóbb...

Baby Signs: How to Talk with Your Baby Before Your Baby Can Talk
A ​király esztelen
Red Herrings
Szupernagyi
One True King
Az ​én váram
Kerekerdő meséi II.
Kerekerdő ​meséi
Hideg ország varázslói
Brer Rabbit Again
Viking és tündér - Beteljesedik-e újra az átok?
How Babies Sleep: The Gentle, Science-Based Method to Help Your Baby Sleep Through the Night
Tabuk és dilemmák a gyermeknevelésben
A pénz nem a fákon nő
Segítség, ember!
A slag
Menjek ​vagy maradjak?  Hogyan éljük túl a párkapcsolatot egy narcisztikus mellett?
Vágyakozás
„Anyább” ​anyák
Időtlen

Archívum

Rendszeres olvasók

Postaláda

Név

E-mail *

Üzenet *