Responsive Advertisement

2010. január 17.

C.S.Lewis - Caspian herceg (Narnia Krónikái 4)



A könyv és én, avagy a nagy találkozás:
Láttam a filmeket, olvastam az első három kötetet, úgyhogy belevetettem magam a negyedik rész elolvasásába is....

A történetéről (spoiler is lehet benne):
Peter, Susan, Lucy és Edmund élnék az életüket, ami szokványos, mígnem a pályaudvaron beszipolyozza őket a varázslat, és ismét visszakerülnek Narniába. Rengeteg idő eltelt az uralkodásuk óta, és nem is tudják, hova vetődtek, mígnem apró jelek segítségével fölfedezik, hogy Narniában vannak, egykori kastélyuk romjainál.
Ez idő alatt Caspian, a herceg élete veszélyben forog. Tanítója, egy törpe mesél neki Narniáról, a beszélő állatokról, de ez a várban tiltott dolog. A törpe segít megszökni Caspiannak, és neki ad egy bűvös kürtöt is ráhagyva, hogy csak akkor fújja meg, ha végveszélyben forog.
És mikor az erdőbe menekül Caspian, különös lényekkel találkozik, akik ellenségesen fogadják, sőt, meg akarják ölni. De végül Caspian megmenekül és a beszélő állatok élére állva hadba vezeti az állati seregeket. Azonban visszaszorítják őket egy barlangba, és kudarcot vallanak. Ekkor elérkezik számára az idő, hogy megfújja a kürtöt, aminek hatása az, hogy az egykori uralkodók visszatérnek Narnia birodalmába, mert őket hívja a kürt segítségül. Sajnos Aslan eltűnt, és senki sem hisz a visszatérésében. Caspian serege lázad az újdonsült vezető ellen. A négy egykori uralkodó sehol sincs...
Mi lesz így a csata kimenetele?

Vélemény:
A könyv a film után kicsit unalmas volt. Nagyon eltért egymástól a kettő. Caspian nem úgy találkozott a gyerekekkel, mint a filmben. Az egérke a filmben sokkal viccesebb volt, mint a könyvben.
Szerintem a filmverzió izgalmasabb és érdekesebb volt, míg a könyv kicsit unalmas, átlagos... Én szinte rugdostam magam tovább benne, nehogy oldalanként elaludjak. Hosszú, és túl részletes volt a leírás, ahogy Susan, Lucy és a fiúk elindultak Caspianhoz. Hosszú volt az is, míg rájöttek, hogy hol vannak, hogy maradhatnak életben stb... És amíg leesett nekik, hogy mi történt, azt hittem, hogy én is velük öregszem meg... Lassú volt, vontatott...
Attól fogva találtam érdekesnek a könyvet, hogy Peterék végre találkoztak Caspiannal a barlangban, és összevesztek azon, mit kéne tenni, aztán fogták és megoldották az ügyet. Onnantól fogva érdekes volt, szép csatajelenettel, és végre Aslan sem a bujkáló kísértetet játszotta, hanem végre felfedte magát...
Ez a kötet azért mégsem nyerte el annyira a tetszésemet, mint az első, vagy a második...

Ha pontban fejezném ki: 5/3

Nincsenek megjegyzések:

Ezeket olvastam legutóbb...

Baby Signs: How to Talk with Your Baby Before Your Baby Can Talk
A ​király esztelen
Red Herrings
Szupernagyi
One True King
Az ​én váram
Kerekerdő meséi II.
Kerekerdő ​meséi
Hideg ország varázslói
Brer Rabbit Again
Viking és tündér - Beteljesedik-e újra az átok?
How Babies Sleep: The Gentle, Science-Based Method to Help Your Baby Sleep Through the Night
Tabuk és dilemmák a gyermeknevelésben
A pénz nem a fákon nő
Segítség, ember!
A slag
Menjek ​vagy maradjak?  Hogyan éljük túl a párkapcsolatot egy narcisztikus mellett?
Vágyakozás
„Anyább” ​anyák
Időtlen

Archívum

Rendszeres olvasók

Postaláda

Név

E-mail *

Üzenet *