Responsive Advertisement

2011. május 31.

Májusi áttekintő

Üdv ismét!

Elmúlt május hónap és vége van az ősznek, amit mi sem bizonyít jobban, mint a nyárias, forró idő. És persze nem csak ez. Mi is történt ebben a hónapban?

Elkezdődött a hadüzenetes játék, aminek célja, hogy Zalaegerszeg utcáin találjak 10 Éjvilágnak gazdát. Eddig 6 -nak sikerült megtalálnia a maga helyét, de még 4 gazdára vár... vagyis, csak 3, ugyanis egyért már jelentkeztek, ő még átadásra vár.

A persze nem csak másoknak ajándékoztam könyvet, magam is hozzájutottam egy-két darabhoz. Íme a beszerzéseim:
  • John Conolly - A fekete angyal (mert valaki a kezembe adta, beleolvastam, tetszett az első oldal, aztán megláttam leakciózva, így lecsaptam rá)
  • R. A. Salvatore - A hajnal ösvénye (A drow öröksége 4.) (az antikváriumban leltem fel, és egy téves emlék hatására haza is kísért)
  • Rory Clements - Mártír (szintén antikvár példány, ami olyan új állapotban kellette magát, hogy nem hagyhattam ott)
  • Arthur Slade - Törzsek (az első pillantásnál azt mondtam, hogy lehet, hogy lesz ebben a könyvben valami, így kerül fel erre a listára...)
  • William Shakespeare - Lear király (elkezdtem Shakespeare könyveit gyűjtögetni, mert szeretném elolvasni valamennyi művét. Eléggé lassan sikerül összevadásznom a könyveit, de ami késik, nem múlik)
  • Jenny Nimmo - Midnight for Charlie Bone (Lena volt oly kedves, és bevezetett engem egy turkálóba, ahol lehet venni angol és német nyelvű könyveket. Ott akadtam rá erre a darabra, nem lehetett otthagyni...)
  • Lengyel Dávid, Kuba Richárd - A jóslat (Holtak világa 1) (körülbelül úgy voltam vele, mint a Törzsek -kel...)
  • Shakespeare - A vihar, Téli rege (Egy "örökbefogadott" kötetecske. Ezúton is köszönöm Nima -nak!!! Ígérem, nagyon fogok vigyázni rá!)



Csökkentettem némileg az olvasásra váró könyveim listáját, méghozzá az alábbi darabokkal:

Rachel Caine - Élőhalottak bálja

Nem az volt a kérdés, hogy elolvasom e, hanem az, hogy mikor fogom azt megtenni?Az Agave kiadó és Lobo megadták a kezdő "lökést", amit nagyon szépen köszönök nekik!
Ez a kötet megtörte a sorozatokkal kapcsolatos láncolatomat, mi szerint a páratlan kötetek tényleg páratlanul jók. Ez a része a sorozatnak páros száma ellenére sikeredett páratlanra!






Vlagyimir Bogomolov - Titkos küldetés

Fülszöveg:
Bondarjovnak hívják. A neve semmitmondó. Ki ez a gyerek? Hogy került a háború kellős közepén ázottan, csapzottan, dideregve a Dnyeper partjára, a harcoló szovjet csapatok első vonalában? Nem idősebb tíz-tizenkét évesnél, távolülő szeme bizalmatlanul szegeződik Galcevre, a fiatal tisztre. Hiába faggatják, makacsul hallgat.
Ki ez a gyerek? Galcev fejében még akkor is gyakran megfordul ez a kérdés, amikor a kisfiú – pompásan feszülő kis egyenruhában, mellén két érdemrenddel – már rég eltűnt a szeme elől. Aztán még egyszer találkoznak, egy esős októberi éjszakán. A németek világító rakétákat eregetnek a Dnyeper túlsó partján. Ez a találkozás mélyén belevésődik Galcev emlékezetébe, pedig elégszer figyelmeztetik: felejtse el a gyereket, mintha sosem látta volna. A hadsereg íratlan törvénye: mindenki csak arról tudjon, amiről tudnia szabad.
Ki ez a gyerek? Hová tűnt? Mi lett a sorsa?
Bogomolov izgalmas, megrázó írása emberi közelségbe hozza a háború kis önkéntesének: a titkos küldetésben járó Iván Bondarjovnak hányatott, hősi életútját.



Ezt a könyvet nem terveztem be előre, aztán egy selejtezésnél egymásra találtunk, és hozzám került. A katonás könyvek mindig is tetszettek, úgyhogy nem csak a rövidsége miatt végeztem vele olyan hamar. Talán a rövidsége teszi, talán nem, de nem lesz a kedvencem. (Az oldalra nem került fel róla értékelés.)


Arthur Slade - Törzsek

Egy könyv, aminél fogalmam sincs, hogy találtunk egymásra. Csak úgy megláttam, és gondoltam, miért ne? Aztán kiderült az a bizonyos miért...










Lengyel Dávid, Kuba Richárd - A jóslat /Holtak világa 1/

Egy első könyves, magyar szerzőpáros merész alkotása, aminél a borító meggyőzött arról, hogy olvassam el az első részt, a borító alatti tartalom pedig arról, hogy muszáj lesz elolvasnom a folytatást is, amire sajnos még sokat kell várni.
De, ahogy mondani szokták: jó munkához idő kell...





És ha már eme szerzőpárosunknál járunk: született egy cikk arról, hogy egy, kettő vagy több szerző milyen munkákat ad ki a keze(i) alól.

És ha már a hónap végénél járunk egy nagyobb hír is kerüljön ide: A HONLAP BEZÁR!
Nem véglegesen, nem kell megijedni (annak, aki a szívéhez kapott). Egyszerűen arról van szó, hogy Június hónap 15 -étől elkezdődik a "nagy" átalakítás. Részleteket a linkre kattintva olvashattok, az okokról, az indokokról, a miértekről. Egyenlőre nem árulnék el semmit arról, mivel szeretném kicsit "kicsinosítani" a blogot, felpergetni az életét, de bízom benne, hogy mikor visszatér, pozitív változásnak fogjátok értékelni.
De ez majd csak akkor derül ki, ha már megtörtént az átalakítás...

Úgyhogy a következő hónap végén már remélhetőleg megújult formával/tartalommal jelentkezhetek.

Addig is mindenkinek jó olvasást és nagy vagonnyi könyvet!

Nincsenek megjegyzések:

Ezeket olvastam legutóbb...

Baby Signs: How to Talk with Your Baby Before Your Baby Can Talk
A ​király esztelen
Red Herrings
Szupernagyi
One True King
Az ​én váram
Kerekerdő meséi II.
Kerekerdő ​meséi
Hideg ország varázslói
Brer Rabbit Again
Viking és tündér - Beteljesedik-e újra az átok?
How Babies Sleep: The Gentle, Science-Based Method to Help Your Baby Sleep Through the Night
Tabuk és dilemmák a gyermeknevelésben
A pénz nem a fákon nő
Segítség, ember!
A slag
Menjek ​vagy maradjak?  Hogyan éljük túl a párkapcsolatot egy narcisztikus mellett?
Vágyakozás
„Anyább” ​anyák
Időtlen

Archívum

Rendszeres olvasók

Postaláda

Név

E-mail *

Üzenet *