Responsive Advertisement

2014. augusztus 26.

Kérdőív - avagy 13 válasz

Múlt héten kissé lemaradtam az eseményekkel, úgyhogy most igyekszem pótolni a dolgaimat. Míg elfele voltam, addig Liliane Evans megajándékozott egy kérdőíves "játékkal" (ezúton is köszönöm neki).

Három embert kellene megneveznem, de tanácstalan vagyok az ügyben. Akinek van kedve, töltse ki bátran (akár ezalatt a poszt alatt hozzászólásban is). 

És íme a 13 kérdés: 

1. Szoktál nassolni olvasás közben?
Nassolni nemigazán, mert többnyire szükségem van a kezemre a könyv kézbentartásához, a lapozáshoz. Ebédelni viszont szoktam olvasás közben. Így lehetséges, hogy (többek között) a Rettentő gyönyörűség egyik vicces epizódjánál ott maradt az aznapi menü (hm... paradicsomszószos spagetti... nyami :) )

2. Mit szeretsz iszogatni olvasás közben?
Akkor iszogatok olvasás közben, ha nagyon rossz a könyv - a jó könyv eltereli a figyelmemet, és volt már rá példa, hogy amikor egy jó sorozat köteteit daráltam le egymás után, napokig még az evés sem játszott túl nagy szerepet. 
Legtöbbször vizet vagy teát iszok, úgyhogy olvasás közben is ezek kerülnek a kezembe.

3. Szoktál írogatni a könyvekbe, vagy kivagy magától a gondolattól is, hogy firkálj beléjük?
Egyetlen egy alkalommal volt rá példa, hogy regénybe írtam/rajzoltam. Normál könyveknél nem, tankönyveknél pedig főként kihúzófilcezek, vagy rajzolok.

4. Hogyan jelölöd, hol tartasz egy könyvben?
Két nagyon egyszerű módszerem van: 1, megjegyzem; 2, jelölöm goodreadsen. Mióta rájöttem, hogy a könyvjelzők folyton emigrálnak a könyveimből, azóta ez a két biztos módszerem van. Ha nem utazok, kényelmi szempontból teszek be könyvjelzőt, hogy egyből ott tudjam kinyitni a könyvet, ahol tartottam. Régen a könyvjelzőm egy kulcstartó karikája volt, amit ráfűztem a lapok tetejére, és tudtam, hol tartok.

5. Mindig el kell jutnod egy fejezet végéig, vagy le tudod tenni a könyvet bárhol?
Nem, az is elég, ha meglátom az oldal alján a pontot.

6. Olyan ember vagy, aki elhajítja a könyvet a szoba másik sarkába, ha nagyon idegesítő regényt olvas?
Szó-szó... Volt már könyv, amit megtapostattam volna elefánttal, majd felgyújtottam volna, miután szétszabdaltam miszlikjeire... de rájöttem, hogy az ennyire rossz könyveket még a tűz is sírva ropogtatja, és inkább kialszik tőlük. Ilyenkor általában félreteszem kicsit az adott olvasmányt, és valami jobbat keresek, majd visszatérek. Az a baj, hogy sosem hagyok semmit félbe, amit elkezdtem.

7. Ha szembejön veled egy ismeretlen szó, azonnal rákeresel?
Ha rám kacsint, akkor persze. Ha szövegkörnyezetből kiderül, hogy mit jelent, akkor nem, de ha nem akkor igen. Nem szeretem, ha nem értem, amit olvasok.

8. Mit olvasol most?
A kérdéseket... Viccet félretéve: attól függ, hol vagyok: szobában Kleinheincz Csilla - Ólomerdő, nappaliban A villámkölyök (David Grossman)

9. Milyen könyvet vettél legutóbb?
Most mondanám azt, hogy remélem, nagyon jó könyvet, de azóta már olvastam, úgyhogy tudom, hogy nem abba a kategóriába sorolnám. A csíkos pizsamás fiú

10. Van kedvenc helyed vagy időpontod az olvasásra?
Van egy fotel, amiben valamiért gyorsabban haladok a könyvekkel. Van egy tető, ahol jó levegőt is kapok olvasáshoz.
Időpont? Bárhol, bármikor :) Este lefekvés előtt estimesének mindig lemegy pár oldal/fejezet az éppen aktuális olvasmányaimból :)

11. A sorozatokat vagy az egy részes könyveket szereted jobban?
Öhm... attól függ. Ha jól meg van írva (pl.: Moning könyvek), akkor szeretek sorozatokat olvasni. Ha olyanok, mint az Éjszaka háza akkor már annyira nem ugrálok a sorozatokért. Az egy részes könyvek ilyen szinten jobbak: ha rosszul van megírva, legalább nem kell szenvedni a folytatása miatt...

12. Van olyan könyv, amit mindig előrehozol, és szeretettel ajánlasz mindenkinek? 
Nagyon sok ilyen könyv van. Rob Thurman Éjvilágától kezdve LKH Anita Blake-jén át, Neil Gaiman valamennyi művén keresztül... Az egyéntől függ, mit ajánlok neki, olyan, amit mindenkinek ajánlanék... olyanom nincs...

13. Hogy rendszerezed a könyveidet?
Mikor hogy. Először magasság szerint voltak bepakolva a polcaimra, aztán jött az a mániám, hogy legyenek írók szerint ábécé sorrendbe. Most kiadók szerint vannak, azon belül pedig írók szerint voltak. Viszont olyan sokan kértek kölcsön könyveket (önként vagy ajánlás miatt), hogy az utóbbi rendezés már jócskán felborult... Úgyhogy most kiadók szerint vannak bepakolva :)

Nincsenek megjegyzések:

Ezeket olvastam legutóbb...

Baby Signs: How to Talk with Your Baby Before Your Baby Can Talk
A ​király esztelen
Red Herrings
Szupernagyi
One True King
Az ​én váram
Kerekerdő meséi II.
Kerekerdő ​meséi
Hideg ország varázslói
Brer Rabbit Again
Viking és tündér - Beteljesedik-e újra az átok?
How Babies Sleep: The Gentle, Science-Based Method to Help Your Baby Sleep Through the Night
Tabuk és dilemmák a gyermeknevelésben
A pénz nem a fákon nő
Segítség, ember!
A slag
Menjek ​vagy maradjak?  Hogyan éljük túl a párkapcsolatot egy narcisztikus mellett?
Vágyakozás
„Anyább” ​anyák
Időtlen

Archívum

Rendszeres olvasók

Postaláda

Név

E-mail *

Üzenet *