Responsive Advertisement

2016. november 24.

Göthe Salmander, J.K.Rowling - Legendás állatok és megfigyelésük


Mit is mondhatnék? Nagy Harry Potter fan voltam kicsiként. Evidens volt, hogy amint új könyv jött ki a sorozatból, már kocogtam is a könyvesboltba megvenni.
Aztán a varázsnak azt hihettük volna, hogy a 7. könyvből készült 2. filmmel vége. Rowling egy nyilatkozatában olyant mondott, hogy többet nem fog visszanyúlni Harry Potter világához. Ő ezt így érzi kerek egésznek, lezárta, és kész.

Ezután az írónő kiadta az Átmeneti üresedést, próbált elszakadni ő már mindenféle módon, álnevekkel, műfaji váltással Harryéktől és a varázsvilágtól.

Ezek után végképp nem értem, hogy lehet egy 78 oldalas, tankönyvszerű olvasmányból több részes filmet gyártani... Tiszta a Hobbit effektus, ahol szintén egy vékonyka könyvből trilógiát gyártottak. Itt annyi a különbség, hogy ez nem regény, és kb. 5-ször vékonyabb, mint egy Hobbit.

Szóval a héten elkocogtunk a moziba, hogy meglessük a filmet. Ami talán a legjobban meglepett, hogy jobban élveztem, mint a Harry Potter filmek sorának utolsó darabjait. Harry kalandjai a mozivásznon úgy 1-4. filmig ragadtak magukkal, utána már csak azt láttam benne, hogy kezdik elnagyolni a dolgokat, nem figyelnek oda bizonyos részletekre, úgyhogy előbb kötött le az, hogy mennyire pontotlan a könyvtől a sztori, és így mennyire válik logikátlanná. A látványvilága is hiába zseniálisan jó, ha a sztori ratyivá lett.

A film szereplői
Erre fognak, bedobnak ide egy ilyen Legendás állatok és megfigyelésüket. Itt inkább az mondható el, hogy mivel a könyv egy tárgyilagos, tankönyv jellegű leírás, a film kiegészíti. A filmben Göthe Salmander szeretne írni egy könyvet, melyben a legendás állatokkal kapcsolatos megfigyeléseit jegyezné fel. Egy furcsa, elbűvölt bőrönddel utazgat, ami mindenféle lényeket rejt magában, akik közül néhány megszökik. Salmandernek ezeket a lényeket kell befognia még az előtt, hogy leleplezné a mágia világát. De közben egy szörny pusztít a városban, és azt hiszik, hogy az is tőle szökött meg.

A filmnek a története és a humora is zseniális és tényleg olyan, mintha ennek a könyvecskének egyfajta magyarázata lenne, hogy kerülhez ez az emberek kezébe. A filmből ismert néhány szörny felbukkan a lapokon, néhányat a Harry Potter sorozatból ismerhetünk közülük, és akadnak a kötetben teljesen új lények is, amikről még nem hallhattunk korábban.

Nekem az a fajta kötet van meg, amiben szellemesnek szánt megjegyzések vannak itt-ott Harrytől, Rontól és Hermionétól. Ezek olyan szövegek, melyeket a sorozat ismeretében lehet némileg mosolyogtatónak találni, ennek hiányában nem mondanak sokat.

Összességében nézve nehezen megítélhető könyv, hiszen meglehetősen tankönyv szagú. Azért kap csupán 4,5 pontos értékelést, mert vártam, hogy több szellemes megjegyzés legyen a margókon, hogy tényleg igazán mókás tankönyv legyen. Anno jómagam is minden általam nem kedvelt tárgy könyvének margójára írtam/rajzoltam dolgokat unalmamba, nem hiszem, hogy Harryék másként lettek volna ezzel... Ezért nem értem, hogy miért csak helyenként van ilyesmi. Egyébként aranyos, és a filmet is mindenkinek ajánlom, aki szerette a Harry Pottert.


A film változat trailere:


GR-ezők szerint:

Nincsenek megjegyzések:

Ezeket olvastam legutóbb...

Baby Signs: How to Talk with Your Baby Before Your Baby Can Talk
A ​király esztelen
Red Herrings
Szupernagyi
One True King
Az ​én váram
Kerekerdő meséi II.
Kerekerdő ​meséi
Hideg ország varázslói
Brer Rabbit Again
Viking és tündér - Beteljesedik-e újra az átok?
How Babies Sleep: The Gentle, Science-Based Method to Help Your Baby Sleep Through the Night
Tabuk és dilemmák a gyermeknevelésben
A pénz nem a fákon nő
Segítség, ember!
A slag
Menjek ​vagy maradjak?  Hogyan éljük túl a párkapcsolatot egy narcisztikus mellett?
Vágyakozás
„Anyább” ​anyák
Időtlen

Archívum

Rendszeres olvasók

Postaláda

Név

E-mail *

Üzenet *