Responsive Advertisement

2018. január 13.

Kultúrális különbségek - avagy az angolok és a könyvek

Hol is kezdjem ezt a történetet. Képzeljétek el kis hazánkat, amely azt a képet mutatja, hogy papír alapon már nem sokan akarnak olvasni. A könyv csillagászati áru, hiszen 3000 forint alatt új könyvet nem lehet kapni, ha az ember könyvesboltban vásárol. Ezért ez egyfajta luxus cikk - főleg, ha bestseller valami.
Ha film jön ki belőle? Kap egy filmes védőborítót, és 1000 forinttal még drágább az egész...

Ősszel voltam olyan szerencsés, és a halottak napját kint tölthettem Manchester városában, ahol kulturális sokkok egész garmadája ért... kezdve azzal, hogy nincs a klasszikus értelemben vett zebra, és itt az embernek nem balra, hanem jobbra kell elnézni, mielőtt lelép az úttestre, mert onnan előbb ütik el.

Ami számomra megdöbbentő, hogy nagyon sok intézményt támogatnak könyvekkel... Jártunk egy ódon kastélyban, aminek az alagsorában Stephanie Meyer könyveitől kezdve, Veronica Rothon át egészen a Suttogóig rengeteg igen népszerű, vagy éppen bestsellerré vált darab megtalálható volt. Ha az ember levett egy könyvet, adakozhatott, amennyit jól esett. Ha csak úgy elvitte, hát akkor csak úgy elvitte... ámbár ez nem volt illő dolog.

És több helyen nemes egyszerűséggel ki voltak pakolva könyvek, hogy ha támogatni kívántad a múzeumot (amikbe egyébként nincs belépőjegy!), akkor megtehetted ezt úgy, hogy felajánlottál egy könyvet, ami neked már nem kell, beleírhattál egy jelképes összeget (pl. leggyakrabban 1 font szerepelt bennük), és otthagyhattad a polcon, hátha valaki másnak megtetszik.

Ez a könyves támogatórendszer ráadásul felügyelet nélkül működik odakint. Az ember a könyvespolc mellett talál egy hosszú, műanyag hengert, amibe beledobálhatja a pénzt, amit a könyv elvitele után adományozna.

Valamiért azt láttam, míg kint tartózkodtam, hogy sokkal jobban becsülik a könyveket. Nem szőröznek rajta, ha valami könyv már nem kell. Akkor fogják, felajánlják és máris megszabadultak tőle. Könyvesboltban járva pedig az a tapasztalat, hogy a papír alapú könyvek is jóval olcsóbbak. Olyan akciók vannak, amik jobban megérik odakint. A 3-at vihetsz, 2-őt fizetsz akciók magyar pénztárcához mérve is jóval olcsóbbak voltak.

Ha csak 3000 forinttal számolunk is egy ilyen akciónál könyvenként (most eléggé alacsonyra tettem a lécet, ennyiből már nemigazán lehet ezt kihozni), akkor 6000 forintért kapunk 3 könyvet (átlag 2000 forint/kötet árra jön ki).

Átszámítottam a kis fontomat. 10 fontért kínáltak 5 könyvet egybe, amiket az ember maga válogathatott össze úgy, ahogy neki tetszett. 1 font, amikor én voltam kint 352 forint volt, vagyis 3520 forintért 5 könyvet hozhattam volna el, nem 1-et... Ha nem lenne a repülőn súlyhatár, akkor megreptettem volna több kötetet is.

Ami elszomorító az egész történetben az az, hogy azt hittem, hogy jókor voltam jó helyen. De mikor a sokadik boltban is ugyanezt láttam rá kellett jönnöm, hogy ez nem egyedi akciózás volt... Van még min javítanunk, mert ha az angoloknál ez nem luxuscikk, nálunk hogy kerülhet még az elektronikus könyv is annyiba, mint a papír alap???

Nincsenek megjegyzések:

Ezeket olvastam legutóbb...

Baby Signs: How to Talk with Your Baby Before Your Baby Can Talk
A ​király esztelen
Red Herrings
Szupernagyi
One True King
Az ​én váram
Kerekerdő meséi II.
Kerekerdő ​meséi
Hideg ország varázslói
Brer Rabbit Again
Viking és tündér - Beteljesedik-e újra az átok?
How Babies Sleep: The Gentle, Science-Based Method to Help Your Baby Sleep Through the Night
Tabuk és dilemmák a gyermeknevelésben
A pénz nem a fákon nő
Segítség, ember!
A slag
Menjek ​vagy maradjak?  Hogyan éljük túl a párkapcsolatot egy narcisztikus mellett?
Vágyakozás
„Anyább” ​anyák
Időtlen

Archívum

Rendszeres olvasók

Postaláda

Név

E-mail *

Üzenet *