Responsive Advertisement

2018. január 13.

Magyaroktól olvasás

Tudjátok, egy darabig igen szívemen viseltem, hogy minél több magyartól olvassak. A lelkesedésem 2015-ben kezdődött, amikor láttam, hogy 2014-ben mennyire sok könyvet olvastam magyaroktól. Majdnem a listám felét magyarok tették ki.

Magyaroktól olvasott könyvek száma
(Forrás: saját gyártmány)
Komolyan büszke voltam rá, hogy támogattam könyvvásárlással és a könyvek bemutatásával a magyar irodalmi életet. Úton útfélen beszéltem rá az embereket, hogy olvassák ezt, vagy azt a könyvet magyar szerzőtől. Ha valaki feldobta a labdát, hogy külfölditől olvasott valami jót, mondtam neki magyar példát, hogy próbálja ki... Nagyon sok helyen kampányoltam érte, hogy vigyék a magyar könyveket, olvassák stb...

Aztán sajnos hamar rájöttem, hogy a magyar ember miért nem olvas magyart. Egy szintén blogoló barátom annyit mondott, hogy ő nem olvas magyart, mert hamar "megtalálnák", míg a külföldi írók nem foglalkoznak ennyit azzal, hogyan ítélik meg a művüket a magyarok - elvégre nem értik a nyelvet.

És mennyire igaza volt. 2016-2017 -es év nem szólt másról, minthogy kiraktam egy bejegyzést magyar írótól, akinek nem tetszett a könyve, és vagy körmönfontan, hátulról álltak neki fúrni, széttrollkodták a blogot, megjegyzéseket fűztek hozzá mentve a könyv becsületét, üzenetet írtak különböző platformokon, hogy szedjem le a bejegyzést stb... Annyira túlzásnak érzem ezt az egész hajcihőt...

Ki vagyok én? Egy egyszerű közember, aki olvasott valamit, megosztja a véleményét, és pont. Nem fogom a bejegyzésemmel tönkretenni az író karrierjét, hírnevét, semmit. Nem hiszem, hogy volt olyan, akit az ijesztett el egy könyv olvasásától, hogy nekem az nem tetszett. Az már inkább, hogyha a bejegyzés alá odajött sírni az író, vagy magyarázkodni.

Úgyhogy most már ez is csak egy amolyan "Challenge accepted" kategóriába került nálam, hogy a saját anyanyelvemen íródott könyvekből elolvassak 22-őt, vagy legalább 21-et, hogy tartsam a szintet. Viszont annyira nem fogom magam törni, mert nem érdekelnek a siránkozók, magyarázkodók... Kapok belőlük eleget nap közben, nem fogok a blogon is pszichiátriai rendelőt nyitni, hogy ápolgassam azok lelki világát, akiknek nem tetszik a véleményem.

A magyar írók meg annak az ellenszenvesen viselkedő szűk rétegnek köszönjék, hogy népszerűtlenné váltak. 

Nincsenek megjegyzések:

Ezeket olvastam legutóbb...

Baby Signs: How to Talk with Your Baby Before Your Baby Can Talk
A ​király esztelen
Red Herrings
Szupernagyi
One True King
Az ​én váram
Kerekerdő meséi II.
Kerekerdő ​meséi
Hideg ország varázslói
Brer Rabbit Again
Viking és tündér - Beteljesedik-e újra az átok?
How Babies Sleep: The Gentle, Science-Based Method to Help Your Baby Sleep Through the Night
Tabuk és dilemmák a gyermeknevelésben
A pénz nem a fákon nő
Segítség, ember!
A slag
Menjek ​vagy maradjak?  Hogyan éljük túl a párkapcsolatot egy narcisztikus mellett?
Vágyakozás
„Anyább” ​anyák
Időtlen

Archívum

Rendszeres olvasók

Postaláda

Név

E-mail *

Üzenet *