Responsive Advertisement

2014. január 5.

Naplóbejegyzés (# 7.)

Új év, új kezdet! Mindenkinek innen kívánok Boldog és Békés Új Esztendőt! 

Noha sokan úgy tartják, csak az új év lehet valaminek a kezdete, úgy vagyok vele, hogy szerintem minden nap egy új kezdet. Minden nap kap az ember egy esélyt arra, hogy valamin változtasson, hogy valamin rontson, vagy valamit jobbá tegyen.

Észrevettem magamon, hogy mint hangulatembernél fontos, hogy az olvasnivaló illeszkedjen a hangulathoz. Hihetetlen, hogy például adott hangulathoz hogyan illeszkedik egy olyan olvasmány, amit máskor lehet, hogy inkább átugranék (értsd: kézbe nem venném a világegyetem minden egyes fityingjéért sem).

Anno ajánlottak nekem egy könyvet. Azt mondtam, hogy nem az én műfajom. Mióta hasonló cipőben járok, mint a főhős, azóta erőt merítek belőle. Bebizonyítja, hogy másoknak is vannak ugyanazon a területen problémáik, mint nekem (tudom, hogy nem vagyok ennyire egyedi, és a valóságban nem vagyok egyedül az adott probléma típussal). Nem ez a fontos.

Az élet adott területén valahogy mindig segítettek átlibbenni a könyvbeli hősök, és az azokat megalkotó írók (és mindenki más, aki hozzájárult a könyv kiadásához, és a kézbejutáshoz). Mert az embernek néha jól esik elmerülni egy virtuális, elképzelt világban, amit más épített fel, és mégsem teljesen, és jól esik látni, hogy mások is küzdenek, harcolnak az életben. Ez adja az erőt, hogy tudjunk nevetni az Életen, magunkon, és könnyedebben álljunk hozzá egy-egy problémához.

Néha elég, ha meghallgatják az embert, viszont tény, hogy ettől nem lesz megoldva a gond. Mégis erőt ad, hogyha mégis tud róla valaki. Néha ezt jelentik a könyvek. Az olvasó beszélgető társai. Némák, meghallgatnak, mégis sokat beszélnek, néha a jó könyv tanácsot ad, vagy egyszerűen bebizonyítja, hogy Gyerünk, előre! Másoknak rosszabb a helyzete, mint neked, mégsem sírnak annyit, mint te... Harcolnak, küzdenek, és a végén elnyerik a jutalmukat... (vagy nem...)

Ezért is lehet az, hogy a legtöbb könyv "happy end"-del végződik... Ezért is lehet az, hogy a könyvek elhitetik, hogy ha elég erősek vagyunk, és küzdünk, kivívhatjuk a magunk happy endjét...

Ha nehézségbe ütköztök, csapjatok fel egy könyvet, és higgyétek el: ha átadjátok magatokat neki, sokat tud segíteni abban, hogy lazán átugorjátok az akadályt...

Nincsenek megjegyzések:

Ezeket olvastam legutóbb...

Baby Signs: How to Talk with Your Baby Before Your Baby Can Talk
A ​király esztelen
Red Herrings
Szupernagyi
One True King
Az ​én váram
Kerekerdő meséi II.
Kerekerdő ​meséi
Hideg ország varázslói
Brer Rabbit Again
Viking és tündér - Beteljesedik-e újra az átok?
How Babies Sleep: The Gentle, Science-Based Method to Help Your Baby Sleep Through the Night
Tabuk és dilemmák a gyermeknevelésben
A pénz nem a fákon nő
Segítség, ember!
A slag
Menjek ​vagy maradjak?  Hogyan éljük túl a párkapcsolatot egy narcisztikus mellett?
Vágyakozás
„Anyább” ​anyák
Időtlen

Archívum

Rendszeres olvasók

Postaláda

Név

E-mail *

Üzenet *