Responsive Advertisement

2015. május 21.

Egy hétvége J. Goldenlane-nel

Kép forrása: Deltavision.hu
Talán már mindenki tudja, de lehet, hogy nem: két hét múlva könyvhét. A napokban a Delta Vision kiadó egy kis meglepetéssel lepte meg az olvasókat. Közzé tettek az oldalukon egy borítót, amin megvolt a cím, de a szerző nevét nem tették közzé.

Az íróról annyit lehetett feltételezni, hogy nő, tudni pedig annyit, hogy már jelent meg könyve korábban, és "hosszú sorokban fognak kígyózni" előtte a dedikáló emberek. Aztán bedobták az alábbi hírt: J. Goldenlane Éjfél című vámpíros könyve megjelenik 2015.06.04. (a könyvhét első napja).

Az írónőnek már csak két könyve (plusz egy új, ami hamarosan napvilágot lát) nem csücsül még az olvasottak között (dacára annak, hogy már egy ideje megvannak).

2004 magasságában találkoztam a könyveivel, és a Farkastestvér volt tőle az első (mindannak ellenére, hogy láttam a tévében vele egy riportot, ahol az Isteni balhét ajánlotta a kérdésre, mi szerint: "Melyik könyvét ajánlaná elsőként olvasásra?")

Könyvek polcrakerülési sorban:
1, Farkastestvér: Ez egy nagyon régi történet jópár évvel ezelőttről. Már egy ideje kerestem ezt a kötetet, sok helyen láttam, hogy jó, mindenki ajánlja, de már nem lehetett kapni sehol. Aztán egy barátom jelezte, hogy neki van egy kötete, szívesen odaadja. Alig vártam a postást. A kötet kissé meg van tépázva, és olvasás közben kerültek ki belőle holmik, amik... nem éppen könyvbe valóak, de nem zavart. Saját (eléggé leharcolt) példányom volt, olvashattam, ez volt a lényeg. És faltam, és hiába apró betű, hiába vastagság, hiába minden, túl hamar jött el a vége.

2, Isteni balhé: Általában hallgatok a tanácsra, ha az jó. Itt nem tudtam, de ha az írónő azt mondja, hogy szerinte ez jobb, hiszek neki. Úgyhogy egybe megrendeltem az egész Goldenlane-kollekciót, amit csak lehetett (egyedül a Papírtigris, a Csillagfény és a Szélhámos és a varázsló nem volt rendelhető). Az Isteni balhé a Farkastestvérnél jóval gyorsabban fogyott el. Elvittem magammal nyaralásra, és kész... ennyi volt neki.

3, Pokoli balhé: Ugyanaz a nyaralás, mint Isteni balhé esetén. Örültem az előrelátásnak, hogy a kettőt együtt dobtam táskába, de ezzel valami hasonló bajom volt, mint az Isteni balhéval (too-short-story).

4, Csillagfény: Következett pár hónapnyi szünet (szám szerint 3), ami Goldenlane mentesen telt, és akkor volt egy akció valamerre, amit nyomban kihasználtam. Így jutottam hozzá a Csillagfény című novelláskötethez. Azt reméltem tőle, hogy újra belendít a Goldenlane-vasúton fölfelé, de az eksztázis elmaradt. Ezidáig az első és egyetlen olyan kötet volt, aminek egyes szegmentumai tetszettek, másik része viszont nem.

Miután ezeket a könyveket olvastam, szerettem volna találkozni az írónővel, és dedikáltatni mindent, de egyrészt nehéz volt a kijutás bármerre, másrészt sehogy sem adódott rá lehetőség.

5, Éjfél: És jő a vámpír, és harap és filozofál, és megkedvelteti magát. Egy merőben más vámpírábrázolás, és az első olyan magyar változat, amibe beleszerettem. Az addigi Anne Rice korszakomban végre volt némi váltás. Azóta egyedül Gaura Ágnes volt képes hasonlót elérni, de rajtuk kívül magyar szerző vámpíros könyve... nem is jut eszembe.

6, A herceg jósnője: Ez egy abszolút furcsa kötet volt. Egyrészt meleg helyen játszódik (részben), másrészt én is egy iszonyat forró helyen olvastam, ahol nem lehetett sehova se elbújni úgy, hogy 50 fok alatt legyen a hőmérséklet. Viszont a lezárásnál az írónő olyan helyen vágta el a szálat, hogy ismételten örültem a fejemnek, hogy a csomagba bedobtam a folytatást is...

7, A jósnő hercege: Valamiért odáig voltam a kötetért. Az utolsó Goldenlane-eksztázisomat ezzel éltem át. Lökött szereplők, abszurd helyzetek, humor, találékonyság. 

Ami még hátravan: Szélhámos és a varázsló, Papírtigris. és a Napnak fénye



Információk és kép a legújabb könyv megjelenése kapcsán: (Forrás: deltavision.hu)


Megjelenés:2015.06.04.
Kiadó:Delta Vision
Szerző:J. Goldenlane
Borítófestő:Kovács Péter
Terjedelem:496 oldal
ISBN szám:978-963-395-103-3
Kötés:kartonált
Nyelv:magyar
Szerkesztő:Erdélyi István







Nincsenek megjegyzések:

Ezeket olvastam legutóbb...

Baby Signs: How to Talk with Your Baby Before Your Baby Can Talk
A ​király esztelen
Red Herrings
Szupernagyi
One True King
Az ​én váram
Kerekerdő meséi II.
Kerekerdő ​meséi
Hideg ország varázslói
Brer Rabbit Again
Viking és tündér - Beteljesedik-e újra az átok?
How Babies Sleep: The Gentle, Science-Based Method to Help Your Baby Sleep Through the Night
Tabuk és dilemmák a gyermeknevelésben
A pénz nem a fákon nő
Segítség, ember!
A slag
Menjek ​vagy maradjak?  Hogyan éljük túl a párkapcsolatot egy narcisztikus mellett?
Vágyakozás
„Anyább” ​anyák
Időtlen

Archívum

Rendszeres olvasók

Postaláda

Név

E-mail *

Üzenet *