Responsive Advertisement

2024. február 29.

Bödőcs Tibor - Prímszámok hóesésben

 

Bödőcs Tibor neve nem újdonság a blogon és még fogtok hallani róla a jövőben is. A nagy nevettető, a stand up világából, aki a Mi kis falunk sorozat egyszemélyes írógárdája lehetne a búcsúszentlászlói történetek nyomán... Földim, aki precízen ábrázolja az egyszerű falusi életet, amiről az echte városi ember azt hiszi, hogy "áh, ez csak túlzás lehet" - nem, nem az...

Bödőcsnek már korábban is jelent meg könyve. Első könyvéről (Addig se iszik) még 2018-ban írtam a blogon, de aztán nem követtem ezt a pályát. Youtube csatornája rengeteg embert vonz be, humora páratlan, és remekül, intelligensen ragadja meg az aktuális világot, és fordítja át a humor nyelvére. 

Ezúttal rövid írásokat kapunk, melyekben vegyesen minden van... Filozófusok, írók, falusi élet, politika, stb. területek mind megkapják a magukét a maguk módján. Ez egy annyira vegyesfelvágott lett, hogy azt kell mondjam, néha sok is. Voltak szemelvények, amelyeket tudtam értékelni, volt amit nemigazán. Nagyon szépen szét vannak bontva a fejezetek, és adott téma köré csoportosulnak az egyes írások, de bontás ide vagy oda, néha azt éreztem, túl sokat akar megragadni, hogy na még ezt is rakjuk bele a könyvbe, kell az oldalszám. 

Néhol a humort nem tudtam értékelni, aminek az lehet az oka, hogy nem feltétlen láttam humorosnak az adott szituációt. Értettem, mit akar kihozni belőle, de valahogy nem ragadott karon, nem csapott a hóna alá, és nem késztetett még csak egy apró mosolyra se. Néha olyan száraz, mint a kiürült pálinkás üveg, amit 10 évig nem töltenek újra. 

Az addig se iszik egyelőre jobban betalált, mint ez a kötet. Azt is aláírom, hogy néha nem volt hozzá hangulatom, mikor olvastam, úgyhogy nyilván ez is rányomta a bélyegét az élményre. Viszont, ha olyan lett volna, akkor meg kirángatott volna, de ez nem történt meg. 

Összességében nézve az intelligens humor most sem hiányzik, ahogy néhány falusi epizód sem, és az élet több területe megkapja a magáét. Nem egy rossz darab, de láttam már a szerzőtől jobbat is. Ezek után kíváncsi leszek a regényére is, ami jelenleg még az olvasatlan könyveim között gyűjti a port... (egyelőre).

 

GR-ezők szerint:

Nincsenek megjegyzések:

Ezeket olvastam legutóbb...

Baby Signs: How to Talk with Your Baby Before Your Baby Can Talk
A ​király esztelen
Red Herrings
Szupernagyi
One True King
Az ​én váram
Kerekerdő meséi II.
Kerekerdő ​meséi
Hideg ország varázslói
Brer Rabbit Again
Viking és tündér - Beteljesedik-e újra az átok?
How Babies Sleep: The Gentle, Science-Based Method to Help Your Baby Sleep Through the Night
Tabuk és dilemmák a gyermeknevelésben
A pénz nem a fákon nő
Segítség, ember!
A slag
Menjek ​vagy maradjak?  Hogyan éljük túl a párkapcsolatot egy narcisztikus mellett?
Vágyakozás
„Anyább” ​anyák
Időtlen

Archívum

Rendszeres olvasók

Postaláda

Név

E-mail *

Üzenet *