Responsive Advertisement

2013. december 3.

KIMTE Magyar Fantasy Irodalmi Díj - 2013

(Forrás: A hivatalos oldalról)
Ha új év, akkor KIMTE... Az idei évben elkezdtem folyamatosan nyomon követni az eseményeket a díjazás kapcsán, és a műveket, melyeket díjazásra neveztek.

A KIMTE MFID szabályzatának megfelelően valamennyi 2013-ban megjelent, magyar fantasy könyv helyet kap, illetve azok a könyvek (szintén magyar szerzőktől), melyeket ajánlanak.

Elkezdtem átnézni a listát, hogy kik az idei jelöltek, és hogy őszinte legyek, néhány esetben kissé megdöbbentő dolgokkal találkoztam. Az első csodálkozást kiváltó dolog az volt, hogy akadt magyar szerző, aki kérte, vegyék le a művét a listáról. Persze, részben érthető, ha valaki nem szeretne versenybe szállni, mert nem azért ír... Másik oldalról viszont elmondható, hogy ha közzéteszik a véleményeket, abból okulni is lehet.

Ami még csodálkozásra adhat okot, az maga a lista. Nem feltétlenül kizárólag fantasy könyvek kerültek fel. Mondjuk ezt a részét azért nem bánom, mert olyan könyvekre is felhívták a figyelmemet, amiről eddig azt sem tudtam, hogy létezik.

Lássuk a listát (melynek forrása a hivatalos oldalról való):



A regény szerzője
A regény címe
A.C.Tarian
Victoria - A jóslat
A. O. Esther
Elveszett
A.O.Esther
Hívogat a fény
A.O.Esther
Az Életfa
Arthur Madsen
Five - Az új generáció
Barbalics Viktória
Loreley
Benedek Szabolcs
A vértanú
Benyák Zoltán
Ars Fatalis
Benyák Zoltán
Az idő bolondjai
Boruzs Gergely Gábor
A korona árnyékában
Brátán Erzsébet
A dühös angyal
Brátán Erzsébet
A medál
Buglyó Gergely
Oni: Szürke vér
Dancs Imre
A programozó
Darena Salyaz
Sejtelmes fény
Fábián György
Mária-fegyver
Gaura Ágnes
Átkozott balszerencse
Gregus Gábor
Pillanatnyi elmezavar
Izolde Johannsen
A kárhozat éjjele I. Róma
Kila Márk
A tűz legendája
Kiss Gábor Mátyás
Az aranyszigony
Lady Nairi
A teingák kora
László Zoltán
Egyszervolt
Lőrinczi Judit
Ingókövek
Pálos Csilla
Repülj madár!
Rupa Zoltán
James Walley és az Ötödik Elem Legendája
T.R.Salty
Prebellum Atlantis és más mesék
Ta-mia Sansa
A menekülés éve
Vakulya Norbert
Veszett lelkek
Vivien Holloway
Pokoli szolgálat

A leginkább elkeserítő dolgot szerintem remekül kiemelik a színek. Az igazság az, hogy azért szeretem az ilyen "versenyeket", mert mindig találkozom valami olyan művel, amibe a végén sikerül beleszeretnem, és ha nem "nyomták volna ki vele a szemem", akkor nem is biztos, hogy találkozunk. Bejelöltem a listában azokat a könyveket, amiket már olvastam róla. Ha azt vesszük alapul, hogy 31 könyvet látunk itt, ez a 4 beláthatjuk, édes kevés...

Úgyhogy arra az elhatározásra jutottam, hogy valamennyi író munkájával meg szeretnék ismerkedni, aki felkerült a listára, mert vagy nem véletlenül van ott (valaki érdemesnek találta rá, hogy felhívja rá a figyelmet), vagy csak eddig elkerülte a figyelmemet a megjelenése.

Akadtak olyanok, amiknek kicsit utána olvastam, és ezért, vagy azért méginkább felkeltették a figyelmemet. Például Kiss Gábor Mátyás, akit zseniként tüntetnek fel. Elvégre melyik ember mondhatja el magáról, hogy 12 évesen kiadott egy könyvet, és a 2. munkáján dolgozik? Na jó, Christopher Paolini, az unatkozó zseni, aki csak úgy "összedobta" az Eragont... vagy ott van a 14 évesen íróvá vált Susan Eloise Hinton is, akinek művét számos országban megjelentették (és ezzel együtt ugyebár több nyelvre lefordították...) Hallottunk már nem egy ilyen sikersztorit...

László Zoltán szintén azok között van, akinek a legújabb munkájára kíváncsi vagyok, de kiemelhetném Gaura Ágnest, vagy Arthur Madsent is, hiszen tőlük már olvastam, ezért is furdal a kíváncsiság, hogy más műveik milyenre sikerültek.

Vagy ott van Barbalics Viktória könyve, akinél a fülszövegbe szerettem bele (a lágy hangzású cím mellett). A.O.Esther esetében a borítók favoritok, és (talán) az egész sorozata felkerült a listára.

Ki tudja, milyen gyöngyszemekkel lehet találkozni róla, úgyhogy azt hiszem, el is kezdem csökkenteni a listáról azon könyvek számát, amit még nem ismerek... Az biztos, hogy amihez hozzájutok, arról előbb-utóbb fogok írni a blogon. Hm... már tudom is, kivel kezdem a lista csökkentését...

Ti mit olvastatok már a listáról? Van olyan, ami felkeltette a figyelmeteket?

Nincsenek megjegyzések:

Ezeket olvastam legutóbb...

Baby Signs: How to Talk with Your Baby Before Your Baby Can Talk
A ​király esztelen
Red Herrings
Szupernagyi
One True King
Az ​én váram
Kerekerdő meséi II.
Kerekerdő ​meséi
Hideg ország varázslói
Brer Rabbit Again
Viking és tündér - Beteljesedik-e újra az átok?
How Babies Sleep: The Gentle, Science-Based Method to Help Your Baby Sleep Through the Night
Tabuk és dilemmák a gyermeknevelésben
A pénz nem a fákon nő
Segítség, ember!
A slag
Menjek ​vagy maradjak?  Hogyan éljük túl a párkapcsolatot egy narcisztikus mellett?
Vágyakozás
„Anyább” ​anyák
Időtlen

Archívum

Rendszeres olvasók

Postaláda

Név

E-mail *

Üzenet *