Responsive Advertisement

2019. november 30.

Varró Dániel - Szívdesszert

Amikor ez a kötet megjelent, még szakközépiskolás voltam. Az akkori irodalomtanárom örömök közepette hozta be, hogy frissen megjelent, és hogy nem kell mindig csak a klasszikus irodalmas verseket (Petőfi, Arany, Ady stb...) olvasni. Mai modern költőink is vannak annyira frappánsak. (Bezzeg mikor példát kért a 2 nő epekedik az irodalomban 1 férfiért esetére, akkor bármit mondtam, túl modern volt...) Viszont annyit elért, hogy megszerettem a verseket és Varró Dánielt, mert órán olvasott fel néhányat a könnyedebb, lazább versei közül...

Szóval eljutottam odáig, hogy magam is megismerkedhettem a kötettel az első oldaltól az utolsóig és azt kell mondjam, ennyi év után végre kaptam valami pozitív élményt az irodalomtanáromtól. Ha nem olvas fel anno a könyvből, akkor nem figyelek fel rá, és nem támad több, mint 10 évvel később olyan szikrám, hogy ha a kezembe akad, elolvassam... 

Varró Dániel egyébként tipikusan modern költőnk. Rengeteg eseményen fellelhető (a könyvhéten eddig nagyjából minden alkalommal láttam Budapesten a Vörösmarty téren). Tetszik a lazasága, ahogy a verseit kezeli, hogy néha formát ad nekik, néha rímet, néha mást... Eléggé változatos eszköztára van + a modern témák = egy igen kreatív, színes verseskötet. 

Ír SMS hosszúságú verseket, amiket elküldhetünk párunknak. A kötet tartalmaz mindent, ami egy szerelmes kapcsolat bombonos dobozába belefér. Kurta üzenetváltások, féltékenység, a másik szidása vagy éppen nagyon szeretése. Szomorúság, boldogság, igazi érzelmi hullámvasúg, nagyon impulzív érzelmi töltéssel.

Összességében nézve még mindig szeretem Varró Dániel verseit. Eddig csak itt-ott olvastam tőle egy-egy versikét, de örülök, hogy végre eljutottam addig, hogy verseskötetbe szedve is megismerhettem kicsit a munkásságát.
Mindenkinek ajánlom, akik éppen szerelmesek, vagy éppen nem. Akik párkapcsolatban élnek, vagy akik csak szeretnének. Ez a desszert nem hízlal annyira, mint egy doboz bombon, de ugyanolyan jól esik szemnek is, szájnak is. Kóstoljátok meg, ha nem hiszitek...


GR-ezők szerint:

Nincsenek megjegyzések:

Ezeket olvastam legutóbb...

Baby Signs: How to Talk with Your Baby Before Your Baby Can Talk
A ​király esztelen
Red Herrings
Szupernagyi
One True King
Az ​én váram
Kerekerdő meséi II.
Kerekerdő ​meséi
Hideg ország varázslói
Brer Rabbit Again
Viking és tündér - Beteljesedik-e újra az átok?
How Babies Sleep: The Gentle, Science-Based Method to Help Your Baby Sleep Through the Night
Tabuk és dilemmák a gyermeknevelésben
A pénz nem a fákon nő
Segítség, ember!
A slag
Menjek ​vagy maradjak?  Hogyan éljük túl a párkapcsolatot egy narcisztikus mellett?
Vágyakozás
„Anyább” ​anyák
Időtlen

Archívum

Rendszeres olvasók

Postaláda

Név

E-mail *

Üzenet *