Responsive Advertisement

2012. december 31.

Némi statisztika

Ismét eltelt egy év, és mit is mondhatnék: gyönyörű egy év volt veletek, és a bloggal. Röviden összefoglalva, mi minden is történt az idei évben? Tömören:
- Volt egy rakat játék, sok könyv talált gazdát.
- Agyam-eldobom módon felbukkantam molytalálkozókon - néha teljesen spontán, váratlanul is.
- Igyekeztem meglepetést szerezni közeli és távolabbi barátaimnak - még több könyvecske talált gazdát.
- Kampányokat zúdítottunk a világra Timussal.
- Ünnepeltünk születésnapot Timussal.
- Fogadást kötöttem több emberrel - többen támogatnak az igaz ügyben, mint amennyien nem.
- Elértük a 100 000. lapletöltést, ami szerintem óriási dolog.



Engedjétek meg, hogy kitérjek kicsit a fogadásra, amit 2012.01.01-étől datálunk. Tehát hamarosan 1 éve, hogy mentes vagyok a könyvvásárlástól - saját részre, és elkezdtem csökkenteni az olvasatlan polcom tartalmát.
A történet röviden:
Volt egy polcon 45 könyv, ennyiről indult a fogadás. Havonta átlag 4-5 időnként 6 könyv is belefért a keretbe (ahogy időm engedte), és a szám kezdett lefele menni. 30-nál volt nyáron egy kis stagnálás, majd szeptembertől megint jött a fordulópont, mikoris elkezdett növekedni a könyvek száma. Timus kezdetbeli szabotázs akciói eltörpültek emellett a nagyfokú könyvszámemelkedés mellett, és mivel csökkent az olvasási sebesség, ezért a polcomat kinőtte a kezdetbeli 45 kötet. A molyos listám szerint 87 könyv és manga került az olvasatlan szekcióból az olvasottba. Ebből minimum 60 könyv volt, és a fogadás még mindig nem zárult le! Adjuk ezt össze... 45 könyv volt az induló, 60 ebből lekerült a polcról, és mennyin kellene, hogy álljunk? Ott, hogy már megnyertem a fogadást. Viszont a valóság az, hogy jelenleg 59 könyv van még a polcon, pedig egyetlen darabot sem vettem. Hogy lehetséges mindez? Remek kérdés, amire magam sem tudom a választ. A lényeg, mi lényeg, a fogadás még áll, a könyvespolcom még tele, úgyhogy van még mit olvasnom.

Ezzel kapcsolatosan viszont terveztem egy játékot is. Mi lenne, ha a 250. könyves értékelést azzal ünnepelnénk, hogy valaki lekap a 250-ből egy darabot a polcról. Kezdetben úgy tűnt, lassú lesz a haladás, és őszintén megvallva, még mindig lassan iramodunk a 250 felé. Jelenleg még 19 kötet hiányzik attól, hogy a játék kezdetét vegye. Viszont belekalkulálva, hogy január van, és hogy február következik azt hiszem, a szám redukálható.

Sokan javasoltak rá ezt vagy azt a könyvet a kislistámból, ami azóta is bővült, hogy első körben segítséget kértem - utólag is jelezték páran, hogy jó lenne, ha mondjuk az, meg amaz még felkerülne. Nem hagyom ezeket sem figyelmen kívül, de hogy melyik darabokra bólintottam rá, azt nem árulnám el egyelőre.

Ami biztos, hogy a jelenlegi 231 könyv közül már lehet válogatni, azok biztosan részt vesznek a játékban, a többi meg elválik idővel.

Némi statisztikai adat:
Kikerült, hogy 2010-től, vagyis a blog ezen tárhelyen való működésétől fogva melyik évben mennyi könyvajánló került publikálásra. 2010-ben 63 könyvre futotta, 2011-ben viszont csak 47-re. Sajnos az idei évben is időhiánnyal küzdve csupán 59 könyv kerülhetett fel a blogra.

Ami minden évben jellemzően meghatározta a blog életét, hogy folyamatosan cserélgetve volt a külső megjelenés. Ennek most már egy ideje vége. Egy gyenge hónap után, mikor a technikával állandó küzdelmet vívtunk, végre sikerült találni egy olyan sablont, ami működik •lekopogja háromszor kisujjal fán•

És most, hogy túléltük a 21-ei világvégét elmondhatjuk, hogy a világ haladhat tovább, előre. Hogy milyen könyvekkel találkozhattok jövőre? Az biztos, hogy lesz közte egy nagy csomag fantasy, válogattunk be néhány krimit, megdöbbentő módon lesz itt klasszikus-romantikus is, illetve angol nyelven írt darabok. Legalábbis remélem, hogy mindez sikerülni fog az elkövetkezendő évben.

Most pedig teszek egy újévi fogadalmat is sebtében és gyorsan: a 2013-as évben is lelkesen írni fogom a blogot, és igyekszem minél több könyvet felköltöztetni mások polcaira, hogy nagy örömüket leljék bennük!

Mindenkinek boldog, békés új esztendőt kívánok, ami bővelkedjen jobbnál jobb olvasmányokban!

•••••••

ui.: Említettem már, hogy van egy titkos projektem? Erről akkor árulkodnék többet, ha sikerül megvalósítani ;)

Nincsenek megjegyzések:

Ezeket olvastam legutóbb...

Baby Signs: How to Talk with Your Baby Before Your Baby Can Talk
A ​király esztelen
Red Herrings
Szupernagyi
One True King
Az ​én váram
Kerekerdő meséi II.
Kerekerdő ​meséi
Hideg ország varázslói
Brer Rabbit Again
Viking és tündér - Beteljesedik-e újra az átok?
How Babies Sleep: The Gentle, Science-Based Method to Help Your Baby Sleep Through the Night
Tabuk és dilemmák a gyermeknevelésben
A pénz nem a fákon nő
Segítség, ember!
A slag
Menjek ​vagy maradjak?  Hogyan éljük túl a párkapcsolatot egy narcisztikus mellett?
Vágyakozás
„Anyább” ​anyák
Időtlen

Archívum

Rendszeres olvasók

Postaláda

Név

E-mail *

Üzenet *