Responsive Advertisement

2020. április 30.

2020 Április

Áprilisban összesen:
- Befejezett könyv: 20
- Teljesített kihívás: 4
- Összes teljesített kihívás: 15/7
- Oldalszám: 1260
- 2020 összes oldala: 3846


Teljesítettem a 2 történelmi regény kihívást (9. feladat).
A kötetek, amikkel kipipáltam:
  • Timur Vermes - Nézd ki van itt
  • Eddy de Wind - Auschwitz, végállomás 

Egy kicsit a kihívások köteteiről. Ez egy meglehetősen kegyetlen hónap volt, hiszen kipipáltam a 2 történelmi regény kihívást. Timur Vermes regénye azért kerülhetett ide, mert a főszereplőnk Hitler, aki felébred a jelen korunkban és nem érti. Ő még a saját korában lakik, azt akarja ráerőltetni a 2000-es évek emberére.  A másik oldalon ott áll Eddy de Wind könyve, amely pedig szintén Hitlerhez kötődik, elvégre a holokauszt borzalmait eleveníti fel bennünk a maga valójában. Egy túlélő beszámolója...
______________

Teljesítettem az  1 olyan szerzőtől, akitől már olvastam, de nem tetszett az írása (14.) feladatot
A kötet, amivel kipipáltam:
  • Tom Angleberger  - Hajt Vader visszavág (Papír-Yoda 2.)
Amit Tom Anglebergertől olvastam elsőként (és ami nemigazán tetszett) az a Papír Yoda 1. kötete volt. Itt még csak megismerkedhetünk Papír Yodával, és úgy igazán nincs is története. Ez az, ami miatt nem tetszett annyira az a kötet. A második kötetben noha szintén Papír Yoda ügyeiről hallgathatunk történeteket, van egy alapsztorija, ami egyfajta keretet ad neki, és nem egy se eleje, se közepe, se vége sztorit kapunk. Mérföldekkel jobb volt, mint az első kötet, ami ezek után már csak arra ment ki, hogy megmutassa, mi vagy ki is a Papír Yoda, hogy született. Ritkán van olyan, hogy a bevezető kötet rosszabb, mint a folytatás, úgyhogy ez egy ritka kivétel is volt egyben. És ezek után várom már, hogy olvashassam a folytatást...

 _______________

Teljesítettem az 5 kötet bármely sorozatból (11.) feladatot.
A kötetek, amikkel kipipáltam:
    • H. Montgomery - Szülői varázslat 2. 
    • V. Holloway - Winie Langton 6.
    • H. Howey - A Siló 2. 
    • Margaret Atwood - A szolgálólány meséje 1. 
    • H. Howey - A Siló 3. 
Mostanában már nem olyan egyszerű olyan regényt olvasni, aminek nincs folytatása. Legalább egy kötetettel minden regényt megtoldanak vagy elölről (előzménysztorik), vagy hátulról.
Az általam olvasott kötetek között akadnak olyanok, amiket már korábban kezdtem (Szülői varázslat, Winie Langton sorozat), és akadnak új versenyzők is (A szolgálólány meséje, A Siló). Amikor egy új sorozatnak nekikezdek, általában ugyanaz a séma: ha az első kötet jó, akkor a páros részek nem tetszenek, vagy laposak. Ezt erősíti A Siló is, ahol a páratlan kötetek (1, 3) igen tetszettek. A szolgálólány meséje a túlhypeolt tvsorozat után került nálam elolvasásra, így az élményfaktor némileg csökkent, de talán majd a folytatása segít visszanyerni a becsületét. Továbbá ott van a Szülői varázslat, ami nem csak azoknak jó, akik gyereket várnak, hanem megtalálhatjuk benne azt, hogy miért viselkedünk felnőttként úgy, ahogy... mik azok, amiket a szüleinktől kaptunk, és a neveltetésünk milyen irányba vitt minket.
______________

Teljesítettem a kihívást, hogy olyan könyvet olvassak, amitől tartottam (15. feladat).
A kötet, amivel kipipáltam:

  • Stefan Wul - A Perdide árvája 
Megmondom őszintén azért aggódtam, mert a moly közössége beparáztatott, hogy ez a világirodalom legrosszabb kötete... Aztán kiderült, hogy nekem egészen tetszik, mert sodort a sztori. Láttam a technikai gondjait a könyvnek, de valahogy mégsem zavart annyira, mint amennyire beijesztettek. Gyorsan olvasható, könnyed darab, inkább ifjúsági, mint komoly sci-fi. Szóval aki olvasná ezt a könyvet, ne féljen tőle.

    Nincsenek megjegyzések:

    Ezeket olvastam legutóbb...

    Baby Signs: How to Talk with Your Baby Before Your Baby Can Talk
    A ​király esztelen
    Red Herrings
    Szupernagyi
    One True King
    Az ​én váram
    Kerekerdő meséi II.
    Kerekerdő ​meséi
    Hideg ország varázslói
    Brer Rabbit Again
    Viking és tündér - Beteljesedik-e újra az átok?
    How Babies Sleep: The Gentle, Science-Based Method to Help Your Baby Sleep Through the Night
    Tabuk és dilemmák a gyermeknevelésben
    A pénz nem a fákon nő
    Segítség, ember!
    A slag
    Menjek ​vagy maradjak?  Hogyan éljük túl a párkapcsolatot egy narcisztikus mellett?
    Vágyakozás
    „Anyább” ​anyák
    Időtlen

    Archívum

    Rendszeres olvasók

    Postaláda

    Név

    E-mail *

    Üzenet *