Responsive Advertisement

2009. június 29.

Cassandra Clare - Csontváros (Végzet ereklyéi 1)




A könyv és én, avagy a nagy találkozás:
Egy "prospektusban" láttam meg a borítóját, és akkor még csak az angol cím volt ráírva. Beírtam a keresőbe, hogy mégis mi ez, de Magyarországon még nem is látták. Egy blogon találtam róla egy kritikát, amit pont aznap tettek fel róla (ezt Gigi honlapján). Eztán ráírtam a blog tulajára, hogy mi is ez a könyv, és megszületett egy e-mailezgetés, amit msn-es diszkurzusok sokasága követett, és szert tettem egy Gigi-ikerre... Általa sikerült eljutnom addig, hogy elolvashassam a kötetet...

A történetéről (spoiler is lehet benne):
Clary egy hétköznapi lány, aki barátjával Simonnal elmegy, hogy bulizzon egyet. Meglát a bulizók között egy fiút, aki megtetszik neki, de az egy csinos lány kíséretében elmegy a diszkó hátsó részeibe. Két alak követi őket, és a lány balhét sejtve szól Simonnak, hogy menjen el segítségért. Addig a lány magánakcióba kezd, és követi az alakokat. Szemtanúja lesz egy gyilkosságnak, azonban ezt rajta kívül senki más nem látja: sem Simon, sem az őrök, holott a három alak ott áll az orruk előtt. A három tinédzser (két fiú és egy lány) lelépnek, és Clary nem érti, mi történik.
A szőke hajú fiú, aki az egyik "gyilkos" volt (név szerint Jace) felkeresi a lányt, és Clary ellopja tőle a "mobilját"... Ez után kezdődik meg a hajsza. Clary anyját ugyanis elrabolják, és a lány az állítólagos gyilkosok mellé szegődik, akikről kiderül, hogy árnyvadászok. Később Simon is láthatja őket végre. A különleges fiatalok fölveszik a harcot a különleges árnyvadászfelszerelésükkel (szeráf-pengék, és miegymás...). Clary pedig meg akarja menteni az anyját, akit elraboltak. Ki tette, és miért? Erre keresi a választ, illetve arra, hogy mi is ő valójában, mit rejt a múltja, amiről anyja eddig elfelejtette felvilágosítani?


Vélemény:
Imádom! Nagyon jó történet, nagyon állati karakterekkel, és egyedi világgal. Urban-fantasy lévén persze valós helyszíneken is játszódik, és az írónő teljesen hitelesen írja le azt, hogy köztünk járnak a vámpírok és a különleges lények...
Ezek mellett a bunkó Jace a kedvenc karakteremmé vált. Bunkó, szarkasztikus és nagyon is szeretnivaló karakter. Ezek mellett ott van Clary, az erős női karakter, Isabelle a vagány lány, aki nem adja könnyen magát, és testvére, Alec, aki nem éppen olyan, mint nővére, hanem "visszafogottabb".
Ezek mellett a történet izgalmas, fordulatos (még akkor is, ha ki lehet találni egy idő után, hogy mi lesz a könyv vége), és akkor még nem is olvastam a második és harmadik kötetet... Bizalomgerjesztő a folytatás - főleg azok után, amit Gigi mesélt róla, és az ő izlésében megbízom, mert szinte teljesen megegyezik az enyémmel (oké, a HP6 -os az kivételes eset volt...).Szóval ez egy komolyan olyan kötet, amit érdemes elolvasni. A magyar fülszöveg nem kecsegtet a történet szintjén túl sok jóval, de senki se ez alapján ítélje meg...! Nekem a magyar fülszöveg egyáltalán nem hozta volna meg a kedvemet az olvasáshoz... Ha Cassandra nem lenne, nem ismerem meg Gigit és valószínűleg nem olvastam volna el ilyen gyorsan a könyvet, mint így, mert a fülszöveg nem keltette volna fel a figyelmemet...

Ha pontban fejezném ki: 5/6

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia! Én nemrég olvastam ki a könyvet, és ma megyek megvenni a folytatását!Nagyon tetszett!Nem hittem volna, hogy a HP-n kívül is szerethetek egy könyvet ennyire!:P Ez is a kedvencem lett a HP mellett:P

Mandi írta...

Nos igen, Clare stílusa lenyűgöző, ahogy csavarja a szálakat, és nem lehet tudni, hogy ki kinek a kije, és amíg a harmadik kötetet nem olvastad nem lehetsz biztos abban, hogy jól raktad e össze az információkat :D
Örülök, hogy neked is tetszett a kötet :D

Hajni írta...

A legjobb könyvsorozat! Pár napja olvastam ki a másodikat, és már nagyon várom a folytatást! Ennél jobb nem létezik!! :D

Mandi írta...

Jobb nem, de vele egyszintű igen, létezik :D Nekem is az egyik kedvenc sorozatom, és annyit elárulhatok a hármasról: a színvonala nem csökken az elsőhöz és a másodikhoz képest :D

Ezeket olvastam legutóbb...

Baby Signs: How to Talk with Your Baby Before Your Baby Can Talk
A ​király esztelen
Red Herrings
Szupernagyi
One True King
Az ​én váram
Kerekerdő meséi II.
Kerekerdő ​meséi
Hideg ország varázslói
Brer Rabbit Again
Viking és tündér - Beteljesedik-e újra az átok?
How Babies Sleep: The Gentle, Science-Based Method to Help Your Baby Sleep Through the Night
Tabuk és dilemmák a gyermeknevelésben
A pénz nem a fákon nő
Segítség, ember!
A slag
Menjek ​vagy maradjak?  Hogyan éljük túl a párkapcsolatot egy narcisztikus mellett?
Vágyakozás
„Anyább” ​anyák
Időtlen

Archívum

Rendszeres olvasók

Postaláda

Név

E-mail *

Üzenet *