Responsive Advertisement

2009. június 27.

Alyson Noel - Evermore (Halhatatlanok 1)




A könyv és én, avagy a nagy találkozás:
Egy kis katalógusban találkoztunk egymással, amit az egyik Könyvmolyos könyvhöz kaptam. Egyik rokonom azt mondta, hogy ő az Evernight -ot olvassa el, engem meg jobban érdekelt az Evermore... Úgyhogy fogtam és amint módomban állt, elolvastam...

A történetéről (spoiler is lehet benne):
Adott nekünk Ever, aki folyton csuklyát hord, meg fülhallgatót nyom a fülébe, max hangerőn hallgat iPodot, meg napszemüveget hord. Így akarja elhallgattatni a hangokat a fejében, normalizálni a látását, és eltakarni szőke haját.
Egykor az iskola legmenőbb csaja volt, és most igyekszik meghúzódni a háttérben. Ez sikerül is neki. Pusztán két barátja akad, egy meleg fiú, és egy különös lány.
Új fiú érkezik az osztályba. Ez mindent megváltoztat. Damen minden lánynak fehér rózsabimbót ad, míg Evernek piros tulipánt.
A lány a halott kishúga szellemének segítségével kinyomoztatja, mi is Damen igazi titka... De nem arra derül fény, amire számított....

Vélemény:
Először is leszögezném, hogy az utoljára említett résznél, meg Damen viselkedéséből én nem arra következtettem, mint gondolom sokan tették. Egyrészt mert van szemem és tudok olvasni (a borító tetején ott van a kérdésre a válasz!!!), másrészt a könyv elején ott van a színskála, harmadrészt föltalálták a guglit, meg a wikipééédiját... Ha valaki megnézi a virágok jelentését, rögtön megtudja, mi a szitu, és kész... Igen, arról szól a történet. Szokvány lávsztóóóri...
Valamiért mégis azt kell mondanom, tetszett. Ahogy a csaj ki akarta nyomoztatni, mi a csávó... ahogy a rossz útra próbált minket rávezetni az írónő (mondjuk annyira nem sikerült, de a szándék a fontos), majd az, hogy mindent megmagyarázott.
Az nem tetszett, hogy a végén csak úgy legyőzték a rosszat, és boldogan élnek, míg világ a világ, közben Damen belemagyarázza, hogy miért tudták eltüntetni a rossz"fiú"-t.
Más talán nem volt benne, ami annyira nagy "nem tetszett" jelenet lett volna. Bár néhol kicsit már azt vártam, hogy mikor lesz végre izgalom? Hát izgalom, az nem volt sehol XD De mégis érdekes történet volt, míg a csaj rájött, hogy ő ki, hogy mi történt vele a múltban, hogy mi van a húgával, hogy ki is Damen... Míg ezekre rájött, addig jól szórakoztam...

Ha pontban fejezném ki: 5/5

4 megjegyzés:

Gigi írta...

*besomfordál a blogodra*
Unatkozom! Hiányik, hogy nem beszélünk, ezért most itt molesztállak. Először is lenne egy olyan hozzászólásom, hogy nem Damon (őt nagyon szeretjük, sőt nyálazunk utána, de ő a Vámpírnaplókban van), ő itt Damen inkább. :D

A könyvre pedig jogos az öt pont, ezzel teljesen egyetértek. Bár ugye engem meglepetésként ért a csávó kiléte. (Elterelt a nagy vámpírmédia láz.) A történet újszerű és még az első kötetnél azt mondhatnánk milyen jól megvan csinálva. Sajnálom, hogy a többi résznél az összes átlátszó sablont és az összes idegesítő szálat beleírta az írónő. De hát ez nem ehhez a kötethez tartozik.

Mandi írta...

Én is besomfordáltam a blogodra XD szóval:
Igazad van, kijavítottam, a srácra tényleg rányomta bélyegét a Vámpírnaplók XD Sorry XD

Nem értem, hogy miért ért meglepetésként XD Éreztem, hogy az írónő el akar minket terelni a helyes útról, de a borító miatt nem tévesztett meg. Számomra kicsit nyilvánvaló volt, hogy amire mindenki számít, tuttira nem az lesz XD
Nem minden vámpír, ami halhatatlan (a Nem minden arany ami fénylik után szabadon).
A további köteteket még nem olvastam, mert lehangoltál velük kapcsolatban... De majd ha lesz kritikám róluk, akkor ott visszatérhetünk rá, hogy hány bibit kell letapasztani a homlokomon :)

Gigi írta...

Az a bajom, hogy Alyson Noel eddig csak tini könyveket írt fantasy nélkül. És érezhető a többi köteten, hogy inkább a tini drámára hajt, nem a természetfeletti-ki-vagyok-én-jújj-istenem-fel-kell-nőnöm-megmenteni-a-világot drámára. Amit sajnálok. Csak reménykedni tudok a Dark Flame-ben, vagy a következő kötetben.

Mandi írta...

Öhm... folytatásokat még egyáltalán nem olvastam. Jelen pillanatban ápolom tönkrevágódott olvasói lelkem, és készítem fel a következő megpróbáltatásokra, mert ha a Blue Moon tényleg ilyen gáz, akkor... Azt hiszem szükségem lesz az erősítésre, és a gyúrásra előtte XD

Ezeket olvastam legutóbb...

Baby Signs: How to Talk with Your Baby Before Your Baby Can Talk
A ​király esztelen
Red Herrings
Szupernagyi
One True King
Az ​én váram
Kerekerdő meséi II.
Kerekerdő ​meséi
Hideg ország varázslói
Brer Rabbit Again
Viking és tündér - Beteljesedik-e újra az átok?
How Babies Sleep: The Gentle, Science-Based Method to Help Your Baby Sleep Through the Night
Tabuk és dilemmák a gyermeknevelésben
A pénz nem a fákon nő
Segítség, ember!
A slag
Menjek ​vagy maradjak?  Hogyan éljük túl a párkapcsolatot egy narcisztikus mellett?
Vágyakozás
„Anyább” ​anyák
Időtlen

Archívum

Rendszeres olvasók

Postaláda

Név

E-mail *

Üzenet *