Responsive Advertisement

2015. augusztus 2.

Molykodás - Pestes kivitelben

Mit ne mondjak, ezer éve is talán, hogy a molynak már nem vagyok annyira aktív tagja. Ennek ellenére molytalálkozókra szívesen járok, és nagyon szeretem az időmet molyokkal együtt tölteni.

Petőfi Sándor sírja
Így esett tehát, hogy elfogadva @Sansa ajánlatát, kaptam az alkalmon, és felutaztam Budapestre. Hogy mi is történt?

Július 22. Szerda: Reggel még Zala megyéből jelentkeztem, ahonnan útnak indultam Budapest irányába. A korábban egyeztetteknek megfelelően befutván a Délibe azonnal megtalált egy Sansa, és úgy döntött, hogy ideiglenesen megtart, míg nem kerülök más befogadókhoz. Elmentünk kicsit koMOLYtalankodni, turistáskodni, várost felfedezni. Hogy egy kis irodalmi dolog is legyen a kirándulásban, meglátogattuk Petőfi Sándor sírját, akit néhány napja temettek el. Mivel szerettem/szeretem a költő verseit, novelláit és levelezéseit olvasgatni, leróttuk nála a tisztelet kört. Amin megdöbbentünk, hogy egy köztemetőbe került egy átlagos sírral, amit alig találtunk meg.
Jártunk többek közt még a Petőfi család sírjánál, József Attila és rokonainak nyughelyén, Jókainál, Adynál, Munkácsynál, és még számtalan híres írónál, költőnél, tudósnál, politikai és közéleti személyiségnél.

Hihetetlen élmény volt látni, melyik író, költő stb. mennyire kapott impozáns, vagy kevésbé impozáns végső nyughelyet. Nagyon tetszett a Petőfi család sírhelye, amelyet egy turul védelmez, illetve József Attilának a verses sírja.
József Attila táblája a sír mellett

Július 23. Csütörtök: Mivel Sansa hivatalos volt a Molyfesztiválra, mint író és nem tudta a felügyeletemet megoldani, hátha elkóricálok, így kénytelen volt magával vinni. Előtte felvette @Veron -t, a pót-FFGszittert.
Elmentünk a Nyitott Műhely nevű helyre (csak kicsit kavarogtunk), ami azonnal megvett magának. Könyvek, régi retró holmik (telefon, írógép, annyira régi könyvek, hogy "mindent a szemnek, semmit a kéznek" - hátha elporlad -, lámpák, stb.) fogadták az érkezőket. A helynek olyan atmoszférája volt/van, hogy elhatároztam, egyszer rendezvényen kívül is ellátogatok oda. Rengetegen molykodtak az előtérben. Nagyon jó volt viszont a hangulat. Ki asztaloknál, ki álló csoportokba verődve beszélgetett, könyveket nézegettünk a NyM polcain - amikről kiderült, hogy megvásárolhatóak. (Az egyik legnagyobb meglepetést @Dontpanic okozta nekem. Nagyon örültem, hogy láthattam végre élőben és teljes életnagyságban.)
Kilátás az Aréna teraszról
Belépéskor kaptunk két tombolajegyet (egyet rögtön sikerült is elveszítenem - női táska=feketelyuk). Egy hátsó helyiségben kvízt töltögettünk Veronnal, majd csatlakozva a többiekhez az írói beszélgetést hallgattuk, ahol @Hanna (Kleinheincz Csilla), @Hackett (Brandon Hackett), @onsai (On Sai) és @Sansa (Ta-mia Sansa) beszélgettek. Témák közti kérdezőjük: @Acélpatkány.
Ha kezdő író lennék, hasznosnak találtam volna a tippeket, tanácsokat, amiket írói és szerkesztői minőségben adtak. Mint olvasó pedig érdeklődve hallgattam, kit mi inspirált, kinek milyen élményei voltak mind kiadói, mind írói oldalról. Ki hogyan kezdte a "pályafutását", és miért ott kötött ki, ahol...
Az írói beszélgetés végén le lehetett rohanni az írókat. Mivel a könyvhéten nem sikerült találkozni vele, Brandon Hackettet (Markovics Botond) kerestem fel (akiről kiderült egy számomra roppant érdekes dolog).

A nap zárásaként @onsai felvetette, hogy mi lenne, ha elmennénk "sörözni". Miután kihirdetésre került a kvízek ereménye (2. lettem - és egy könyvvel gazdagabb), majd kihúzták a tombolát (2 könyvvel gazdagabb), egy kis csoporttal felvonultunk Bp. utcáján, beültünk beszélgetni és iszogatni.

Péntek délelőtt még belefért egy utolsó kisebb molykodás. Reggelire beülés közben belefutottunk @Timus -ba, majd később csatlakozott hozzánk @papirzsepi is. Sajnos hamar otthagytak minket, úgyhogy mi is áttettük székhelyünket a Múzeum krt-ra - nem kellett volna. Kilyukadtunk a Könyvudvarban, ahova Veron javaslatára mentünk, és a végén rajta kívül mindenki legalább egy könyvvel távozott (megkönyveztük érte). 

V.I.P. room - molyfeszt
Dél után fél órával indult volna elméletileg a vonatom, de mivel a mozdony kerekét fel kellett pumpálni (vagy az utasok lassan tolták?) ezért több, mint 30 perces késéssel indultam haza, Győrbe.

Felejthetetlen és fantasztikus napokat tölthettem Bp-en, amiért nem tudok eléggé hálás lenni. Remélhetőleg ősszel össze tudunk hozni valami hasonlót Győrben is.

A teknős power legyen veletek! (Velünk ott volt ;) )

Nincsenek megjegyzések:

Ezeket olvastam legutóbb...

Baby Signs: How to Talk with Your Baby Before Your Baby Can Talk
A ​király esztelen
Red Herrings
Szupernagyi
One True King
Az ​én váram
Kerekerdő meséi II.
Kerekerdő ​meséi
Hideg ország varázslói
Brer Rabbit Again
Viking és tündér - Beteljesedik-e újra az átok?
How Babies Sleep: The Gentle, Science-Based Method to Help Your Baby Sleep Through the Night
Tabuk és dilemmák a gyermeknevelésben
A pénz nem a fákon nő
Segítség, ember!
A slag
Menjek ​vagy maradjak?  Hogyan éljük túl a párkapcsolatot egy narcisztikus mellett?
Vágyakozás
„Anyább” ​anyák
Időtlen

Archívum

Rendszeres olvasók

Postaláda

Név

E-mail *

Üzenet *