Responsive Advertisement

2008. augusztus 3.

J. K. Rowling - Harry Potter és a Halál ereklyéi (HP7)



A könyv és én, avagy a nagy találkozás:
Nem nagy kaland. Bementem a könyvesboltba, és szinte utánam dobták... Nem túl nagy kedvvel vettem meg, be kell vallanom, mivel már a hatodik kötet sem nyerte el a tetszésem, sőt az ötödik sem... A negyediknek meg a vége nem nyert nálam... De ezekről később... Mivel megszereztem, és elolvastam már az első hat kötetet, nehogy már a befejező rész hiányozzék, nemigaz?

A történetéről (spoiler is lehet benne):
Harry hetedik évét kezdené a Roxfortban, de nem kezdi... A hatodik kötet eseményei után elmegy barátaival, hogy teljesítse a Dumbledore által rábízott végső küldetést. Meg akarja találni a hurcruxokat, legyőzni Voldemortot (a hú, de nagy gonoszt...) és vissza akarja állítani a rendet a varázsvilágban (lefordítva: hogy senki se szenvedjen Voldemort miatt, ne kelljen félni tőle, bla, bla, bla)
Közben a varázslóvilágban a Voldemortot nem komáló varázslók titokban szervezkednek, titkos rádiókon tájékoztatják a világot, míg Harryt mindenki keresi, hogy Voldemort elé vihessék, aki majd jól kinyírja a gyereket.
Közben a trió – Harry, Ron, Hermione hármasára célozva – vándorolnak, rejtőzködnek, és próbálják megfejteni, hogy melyikük, mit és miért kapott Dumbledore -tól, és ki akarják találni, hol van a maradék, Voldi-lélekdarabkákat tartalmazó tárgy, és mik is azok.
Harry az első kötetben elkapott cikeszt kapta hagyatékul, Hermione egy meséskönyvet egykori igazgatójuk jegyzeteivel, és Ron az önoltót.
Közben Voldemort sem rest ám, senki se higgye! Csak annyi, hogy nem találja Harryt... Beveszik a Roxfortot, amiről eddig mindenki azt hitte, hogy tökre védve van. Aztán ott van Piton professzor, aki megölte a hatodik végén Dumbledore igazgatót. Mindenki úgy véli, hogy nagyon rossz, mivel Voldemort oldalán harcol.
Ahogy fogynak a lapok, végre megvannak a Halál Ereklyéi, és közeledünk a végkifejlet felé, vagyis hogy lezáruljon a hetedik, végső kötet és a Harry-históriák...

Vélemény:
Így elrontani egy sorozatot... Akkorát koppantam az utolsó pár fejezeten, mintha lerugdostak volna egy százas lépcsősor tetejéről. Az a hatalmas időbeli ugrás, az a sablonosság hőseink „felnőttkoráról”, az a halálos jelenet, az az egyszerű lezárás... Voldemort és Harry „harca”.
Be kell valljam, nekem nagy csalódás volt... Végig szenvedtem a történetet... Míg az első kötet letehetetlen volt, addig a hetediknél szinte oldalanként félre tettem, hogy bakker, nincs még vége? Erőltetett cselekménymenet, erőltetett párbeszédek, kissé lebutított szereplők... Többször föltettem a kérdést: ez biztos Rowling írása? Ez biztos az eredeti HP7, vagy valaki szórakozik velem?
Csak azért kap annyi pontot tőlem, amennyit, mert: voltak jó megmozdulások, szép leírások és... Ennyi. Szerintem ez olyan volt, mintha az írónőt kényszerítették volna, hogy „írj, írj!” Na de a vége...? Neee... Kiábrándultam, és ez van... Nem kellett volna eddig húzni a sorozatot...

Ha pontban fejezném ki: 5/3

1 megjegyzés:

Gigi írta...

Valamilyen szinten nem értek veled egyet. Pl. a hatodik részt imádtam. Megvettem angolul és magyarul is és egy nap alatt kiolvastam. (Megjegyzés: imádom/imádtam Voldemortot, szóval a hatodik rész nekem magam volt a menyország.) A hetedik részre én 4 pontot adtam, mert volt ennél rosszabb is a sorozatban. Magát a könyvet egy nap alatt elolvastam, azzal nem volt baj. Volt ami magával ragadott. De annyira túlerőltetett volt a Halál (Végzet *röhög*) Ereklyéinek behúzása, hogy az hihetetlen. Egy nyomorult nyom sincsen, pedig Rowlingnál mindig voltak arpó nyomok, amire imádtunk odafigyelni. És akkor ott vannak a karakterek: mind Ron, mind Hermione, Harry, Voldemort, Neville, nagyjából mindenki (még Malfoyék is) úgy el vannak rontva, ahogy elő van írva. Mindenki mintha teljesen OOC lenne, hogy fanfices kifejezéssel éljek. (Azaz senki sem karakterhű.) Tetszett, hogy Dumbledore karaktere árnyékolva lett, de előbb kellett volna ez. A Három Testvér meséje (jól emlékszem?) is jó volt a maga nemében, de mint írtam, hihetetlenül csak úgy odabiggyesztette Rowling. Na és akkor a vége nagy csata. Értem én, Harry nem gyilkos, nem használ Gyilkos Átkot, no de kérem, Voldynak mindent elmond Harry, az meg hirtelen lebutul és végül is önmagát megöli. És a vége szirupos befejezés, amikor Rowling néni mindenkinek elővarázsolt egy párt, pl. Dracónál, mert hogy Rowling tudta, hogy az a csaj odajár, de persze mi egy mondatot se hallottunk róla. Nevetséges.

Ezeket olvastam legutóbb...

Baby Signs: How to Talk with Your Baby Before Your Baby Can Talk
A ​király esztelen
Red Herrings
Szupernagyi
One True King
Az ​én váram
Kerekerdő meséi II.
Kerekerdő ​meséi
Hideg ország varázslói
Brer Rabbit Again
Viking és tündér - Beteljesedik-e újra az átok?
How Babies Sleep: The Gentle, Science-Based Method to Help Your Baby Sleep Through the Night
Tabuk és dilemmák a gyermeknevelésben
A pénz nem a fákon nő
Segítség, ember!
A slag
Menjek ​vagy maradjak?  Hogyan éljük túl a párkapcsolatot egy narcisztikus mellett?
Vágyakozás
„Anyább” ​anyák
Időtlen

Archívum

Rendszeres olvasók

Postaláda

Név

E-mail *

Üzenet *