Responsive Advertisement

2014. április 29.

Szakdolgozat - A kimaradt "jelenetek" sorsa

(A kép forrása: Kristi Holl)
Eljutottunk eddig: az idei évben írom a szakdolgozatomat.

Előzmények: a tavalyi évben volt egy tantárgyam, aminek a keretén belül egy közszolgáltatással foglalkozó intézményt kellett valamilyen oldalról megközelíteni. Mi is lehetett volna kézenfekvőbb választás, mint a könyvtárak? Így hát elkezdtem beadandót írni a könyvtárakról, a finanszírozásukról. Annyira magával ragadott a téma, hogy kérdőívet készítettem azzal kapcsolatosan, vajon hogyan látják a könyvtárak helyzetét maguk az olvasók. Sok okosságot tapasztaltam ezzel kapcsolatosan, és megdöbbentő dolgokat írtak le a kérdőívet kitöltők. Olyan dolgokat, amikre addig nem is gondoltam.

Ennek kapcsán elkezdtem továbbgondolni a témát, és TMDK (Tudományos és Művészeti Diákkör) -n indítottam el egy bővítettebb dolgozatot, melyben már volt kiadói megkérdezés (interjú formájában), illetve könyvtárasok közül hét fő vállalta véleményét azzal kapcsolatosan, mennyire van jövője a könyvtáraknak.

A téma egyre jobban foglalkoztatott, viszont regényt tudtam volna írni az egy év alatt összegyűlt tapasztalataimból. Amikor megmutattam a konzulensemnek az első dokumentumot, elkezdte átnézni, majd egy (virtuális) javítótollat igénybevéve elkezdte sorolni, hogy mit húzna ki a szakdolgozatból: 
- ezt, ezt, azt, meg amazt is!

Aztán elmondtam neki, hogy van egy elképzelésem: megnézem, milyen a régiónkban levő könyvtárak helyzete méghozzá úgy, hogy megkeresem a megyei könyvtárakat - akik egy törvény miatt most egy hálózat középpontjába kerültek, így ők tudnak a legtöbbet mesélni arról, milyen egy-egy megyében a könyvtári ellátás. Ez a térség nem más, mint a Nyugat-Magyarország régió.

Mivel az első dolgozat országos szinten mindenféle könyvtárakkal készült interjút tartalmazott, valahogy pontosítani kellett a témát, és végülis ez kerekedett ki belőle. Viszont nem szeretném, ha a szakdolgozatból menesztett anyag kárba veszne. Konzulensem javasolta első körben, hogy írjak blogot a tapasztalataimról, és a kihúzott darabokat pedig akár blogban is megoszthatnám. 

Így jutottam arra, hogy készítek egy olyan rovatot, hogy a szakdolgozatom kimaradt jelenetei. Fogadjátok szeretettel a gyöngyszemeket, amikre a konzulens (oldalhiány miatt) azt mondta, hogy inkább kerüljenek blogba...

Nincsenek megjegyzések:

Ezeket olvastam legutóbb...

Baby Signs: How to Talk with Your Baby Before Your Baby Can Talk
A ​király esztelen
Red Herrings
Szupernagyi
One True King
Az ​én váram
Kerekerdő meséi II.
Kerekerdő ​meséi
Hideg ország varázslói
Brer Rabbit Again
Viking és tündér - Beteljesedik-e újra az átok?
How Babies Sleep: The Gentle, Science-Based Method to Help Your Baby Sleep Through the Night
Tabuk és dilemmák a gyermeknevelésben
A pénz nem a fákon nő
Segítség, ember!
A slag
Menjek ​vagy maradjak?  Hogyan éljük túl a párkapcsolatot egy narcisztikus mellett?
Vágyakozás
„Anyább” ​anyák
Időtlen

Archívum

Rendszeres olvasók

Postaláda

Név

E-mail *

Üzenet *