Responsive Advertisement

2017. május 25.

Charlie N. Holmberg: A papírmágus (A papírmágus trilógia 1.)

"Ceony Twill összetört álmokkal érkezik meg Emery Thane mágus házába. A varázslóképző iskolában évfolyamelsőként végzett lány fémmágusnak készült, most mégis papírmágiára kárhoztatják – de hát mi haszna a papírnak egyáltalán? Azonban a varázslatok, amelyeket Ceony a csodabogár Thane keze alatt megtanul, rácáfolnak előítéleteire. Ahogy kibomlik előtte a papírmágia csodálatos világa, megismeri tanára sötét múltját és egy olyan tiltott és veszedelmes mágiafajtát, amellyel szemben szinte semmi reménye nem lehet felvenni a versenyt. Mégis muszáj megtennie, mert hamarosan szó szerint Thane szíve lesz a tét.
A papírmágus különleges, egyszerre sötét és szeszélyes kaland, amelyet a Disney tervez megfilmesíteni."

Nos, a Gabo kiadótól az életben eszembe nem jutott volna rendelni könyvet, ha nem lett volna a véradók fesztiválja. Gondoltam, akkor már szétnézek a kínálatukban, és mit láttam? Ők jelentették meg Tahereh Mafi Ne érints sorozatát újra, méghozzá gyönyörű, egységes borítókkal. No meg A papírmágus is az ő nevükhöz kötődik.

Őszintén megvallom, megrendelni majdnem tovább tartott az oldalukon három könyvet, mint elolvasni közülük az elsőt. Nagyon ideges lettem, hogy lejár a kupon, és nem tudom felhasználni, pedig van itt 3 kötet is, amit szeretnék olvasni tőlük. Már lemondtam az egészet, és írtam az oldalon talált mailcímre egy levelet, hogy nem tudok rendelést leadni.

RoD: Az anime, amiben a főszerep a papíré és a könyveké
Ami a történet zárása lett, hogy eléggé kacifántos módon leadtam a rendelést. Amin meglepődtem, hogy a kiadó emberei válaszoltak az e-mailemre, és igen pozitív hangvételben tették meg a kommunikációt. Írták, hogy mit szeretnék megrendelni, hogyan stb. és küldik. Megírtam az oldal általam talált hibáit, és teljesen korrekten reagálták le a dolgokat. Ezen azért lepődöm meg, mert volt már kiadó, ahol nem ez volt a tendencia (valószínűleg ezért is zárt be az a kiadó).

Szóval a kiadó kapott tőlem egy piros pontot azért, mert gyorsan és korrektül kommunikált. Egyet azért, mert csodaszép borítóval (amit Sánta Kira követett el, úgyhogy nem csodálom, hogy ilyen gyönyörű lett) és igényes kivitelben adták ki ezt a könyvet.

A legnagyobb elismerés azonban azért jár a kiadónak, hogy megtalálta és felkarolta ezt a sorozatot. (Moly.hu -n @Hanna - Kleinheincz Csilla - elárulta, hogy a folytatások is hamarosan jönnek ;) )

RoD: Papírrepülő
Ez a könyv egy igazi pozitív csalódás volt. Egyszerűen nem gondoltam volna, hogy találok még egyszer ilyen egyedi ötletet, ilyen igényes kivitelben. Az író elvérezhetett volna azon, hogy rettenetes köntöst ad egy zseniális ötletnek. Először azt hittem, hogy olyan lesz, mint a Read or Die anime.

Néha olyan volt, mintha valóban hozzányúlt volna az anime néhány ötletéhez. Például amikor papírrepülőt csináltak a lányok...

Főhősünk szintén használ ilyen jellegű eszközt, sőt, állatokat is ugyanúgy életre kelt, mint ahogy például Michelle teszi néhány alkalommal a sorozatban.

RoD: harc papírral
Mivel ismertem ezt az animét a könyv előtt, úgy gondoltam, hogy a főhős lassan rájön, hogy a papír nem is olyan haszontalan, mint ahogy eleinte hiszi... Az anime alapján tudtam, hogy mennyi fantázia lehet egy ilyen történetben. Nyilván ott bukik meg az elméletem, hogy a könyvben minden anyagot tudnak irányítani. Ez egyfajta előnyt ad az írónak, hiszen rengeteg lehetőséget kell bemutatnia az egyes anyagok használatának, elbűvölésének módozatára.

Most a papír kapta a reflektorfényt, de megtudjuk, hogy az összes, ember által alkotott anyaghoz hozzá lehet kötni varázshasználó embert.

Hajtogatóból (papírmágusból) kevés akad, mert mindenki szerint unalmas, haszontalan anyag. Főhősünk hamar rájön, hogy csodálatos dolgokat lehet belőle csinálni, illúziót, szórakozást nyújthat másoknak. És megvédheti, ha veszélybe kerül.

Azért, hogy ez a könyv megszületett, le a kalappal az író előtt. Kapunk egy eminens tanulót, meg egy különc mestert. A tanonc (Ceony) felvet néhány sztereotipiát, amit aztán mestere sorra cáfol meg. Úgyhogy kiderül, mindkét hősünk igazán szenvedélyes, magának való karakter, akik nem lettek papírmasé figurák. Sebezhetőek, kreatívak (a papírmágia megköveteli ezt), küzdő szelleműek.

Az, ahogy Ceony valójában megismeri mesterét (szó szerint a szívébe lát) egy annyira egyedi módozat, amiről először azt hittem, unalmas lesz egy idő után, de mindig volt valami olyan momentum, ami felrázott, ami nem hagyta lankadni a figyelmemet.

Összességében nézve Charlie N. Holmberg egy igazi papírmágus. A könyve olvasása közben megelevenedik az ember körül a történet, így az olvasó is részesévé válik. Egyre azért figyeljünk: ne ennek a könyvnek a lapjaiból akarjunk hajtogatni és életre kelteni. Egyszerűen süllyedjünk bele és élvezzük. Ritkán találok ennyire jó könyvet, úgyhogy mindenkinek ajánlom, aki szeretne némi egyedit.



Megj.: Azt hiszem, a Gabo kiadó akkor sem dolgozhatna gyorsabban a 2. és 3. kötet kiadásán, ha már a megírása előtt kiadták volna... (izgatottan várva a folytatást)

GR-ezők szerint:

3 megjegyzés:

JucHugi írta...

Ez tényleg jól hangzik, feltettem a kívánságlistámra ;) Annak külön örülök, hogy gyorsan haladnak az új részek kiadásával - régi nagy bánatom, hogy Rob Thurman Leandros fivérek sorozatával két könyv után leálltak, pedig azokról is pozitívak voltak a visszajelzések.

Mandi írta...

Szia!
Igen, azt én is nagyon sajnáltam anno, hogy elkaszálták a sorozatot. Talán majd egy másik kiadó Leandrosékat is felkarolja, mint anno a Boszorkányfutamot :)
Kíváncsian várom, hogy neked hogy fog tetszeni. Ha olvastad, várom a véleményed :)

Bea írta...

Én is olvastam, és nagyon tetszett. Alig várom a folytatásokat. :)

Ezeket olvastam legutóbb...

Baby Signs: How to Talk with Your Baby Before Your Baby Can Talk
A ​király esztelen
Red Herrings
Szupernagyi
One True King
Az ​én váram
Kerekerdő meséi II.
Kerekerdő ​meséi
Hideg ország varázslói
Brer Rabbit Again
Viking és tündér - Beteljesedik-e újra az átok?
How Babies Sleep: The Gentle, Science-Based Method to Help Your Baby Sleep Through the Night
Tabuk és dilemmák a gyermeknevelésben
A pénz nem a fákon nő
Segítség, ember!
A slag
Menjek ​vagy maradjak?  Hogyan éljük túl a párkapcsolatot egy narcisztikus mellett?
Vágyakozás
„Anyább” ​anyák
Időtlen

Archívum

Rendszeres olvasók

Postaláda

Név

E-mail *

Üzenet *