Responsive Advertisement

2013. július 10.

Díjazott lettem - duplán tettem...

Néhány hete (elnézést,deelfoglaltvoltam,éscsakmostjutottamaddig,hogykitegyem) kaptam egy díjat Judytól (blogja), majd nem sokkal később ugyanezt a díjat Ariadnétól (blogja), akiknek nagyon szeretném megköszönni ezt a kis játékot, megtisztelőnek tartom, hogy gondoltak rám.

Szabályok:
1, Meg kell jelölni azt az embert (itt: embereket) illetve a blogját (itt: blogjukat), akitől kaptad a díjat! (pipa)
2, Válaszolj a neked feltett 10 kérdésre! (lásd: lejjebb)
3, Nevezz meg 10 embert, akinek/akiknek szívesen továbbadnád ezt a díjat (csak olyan lehet, akinek a blogkövetőinek száma nem haladja meg a 200-at)! (ezzel kicsit gondba leszek)
4, Tegyél fel te is 10 kérdést, ami érdekel a díjazottakkal kapcsolatban!
5, A 10 jelölted blogján jelezd, hogy díjat kaptak! (kicsit redukáltan... :S)

Judy kérdései: 
1, Van kabalád?
Igen. Mivel alapvetően bármerre járok, fekete bárány vagyok, ezért egy tündéri fekete bárány a kabalám. Lucky-nak becézem a 101 kiskutya című film/rajzfilm Lucky-ja után. Nem eszik sokat, szobatiszta, és még sosem hozott szerencsét...

2, Kedvenc gyerekkori élményed?
Nem mondanám, hogy van kedvencem. Sok dolgot szerettem régen, és örültem, hogy megtörténtek. Ilyen volt a sutyiban olvasás (persze azonnal ágyba lettem zavarva minden alkalommal, mikor lebuktam... ez a Harry Potter átka...), a reggeltől estig tartó utcán történő játékok, stb... Nincs kimondottan kedvenc élményem.

3, Ha választanál, milyen munkát végeznél?
Mármint, ha "nagy" leszek, és dolgoznom kell? Igazándiból bármit, ami némileg is a szakmámba (szakmáim egyikébe) vág, vagy csak szimplán tetszik, és segít, hogy mindig legyen étel az asztalon, és fedél a fejem felett :)
Az meg külön öröm lenne, ha könyvekkel állna valahogy kapcsolatba.

4, Legviccesebb dolog, ami történt veled?
Rengeteg absztrakt dolognak voltam már részese. Mivel alapvetően csetlő-botló típus vagyok, mindig történik valami, amin adott pillanatban nem biztos, hogy jól szórakozom, de utólag visszagondolva mindig viccesnek találom. Legutóbb már valaki azt is megkérdezte tőlem egy vasútpályaudvaron, mikor elmeséltem neki 1-2 utazási élményemet, hogy "Hogy jutottál te egyáltalán minden alkalommal oda, ahova indultál?" (öhm... néha 1-2-3 órás késéssel... jóadag segítséggel, de rendszerint mindig megérkezem :))

5, Mi a legnagyobb vágyad, amit feltétlenül szeretnél elérni az életedben?
A világbékét! Az ilyen kérdésekre sosem tudtam ép választ adni, és most sem biztos, hogy menni fog. Csak szeretnék az alábbi elvnek megfelelni: "Élni és élni hagyni." Örülnék neki, ha minél több ember élne ugyanezzel az elvvel, úgyhogy (hogy Eszeveszett Vasht idézzem): Szeretet és béke!

6, Melyik könyv volt a legnagyobb hatással rád?
Egyik sem, és mindegyik. Valójában mindegyik könyv ugyanolyan hatással van rám - többnyire. Régen Theodore Sturgeon Több mint emberi könyve volt az, ami miatt 3 napig elő sem dugtam az orrom egy csigaházból, annyira megfogott a mondanivalójával, a tanításával, és Gerryvel... De közben jöttek más könyvek is, amik közül néhány arra tanított, hogy ha az életet túl komolyan veszed, akkor elillan anélkül, hogy élnél és egyéb bölcs dolgokat aggattam rájuk. Úgyhogy minden könyv terelget valamerre, és mégsem, hisz én választom a saját utam :)

7, Blogos léted legnagyobb csalódása és dicsősége?
Csalódás, mikor emberek olyan hangnemben írnak olyan leveleket, amik vagy az alpári, vagy a pofátlan, vagy egyszerre mindkét kategóriába sorolhatóak. Mikor emberek olyanokkal vagdalkoznak, hogy nem értem meg a lelki világukat, mikor azt mondom, hogy nem küldök nekik e-könyvet (az illegális e-könyvet nem támogatom... bocsi, ez van...) És amikor "szépeket" mondanak úgy, hogy nem ismerik a hátteremet, a múltamat, meg a jelenemet... Azt tudom díjazni... nagyon érett viselkedés, tényleg...
Valójában viszont szerintem az elvárható minimum egy köszönés a levél elejére, egy "dedikálás" a végére, és közte jöhet ugyebár a szövegelés, hogy miért ír, mit szeretne, mit nem szeretne, óhaj-sóhaj-panasz stb...
Dicsőség? Nem dicsőségnek nevezném, inkább remek, jó érzést keltő dolognak, hogy nem csak negatív leveleket kapok. Az első olvasóm, akitől levelet kaptam anno, és már pechjére le sem tud vakarni magáról, mert annyira megszerettem, már biztosan átkozza a napját. Azóta is órákhosszat hall tőlem könyvajánlókat, ha tetszik neki, ha nem és folyton kapom a szidalmakat, hogy már megint nőtt miattam a várólistája :)
Szeretek kellemes levelezéseket folytatni, és szerencsére akadnak olvasóim, akik szintén ilyen kaliberűek :)

8, Melyik az a tárgy, amitől sosem válnál meg?
Pechemre semmitől... Még a legutolsó galacsint sem merem kidobni az asztalomról "hátha jó lesz még valamire" alapon. Csak akkor válok meg bármitől is, ha az már nagyon indokolt. Valamiért mindenhez ragaszkodom egy néhány évvel ezelőtti incidens óta...

9, Sorozat vagy egy részes könyv?
Attól függ. Ha perfekt lennék angolból, akkor sorozat, de így inkább 1 részes könyv. (Máris kitalálhattátok, miért...) Sorozat csak akkor, ha nagyon jó, és minél tovább akarnám élvezni. Egy részes könyvet viszont manapság már nem lehet kapni... minden minimum trilógiának íródik...

10, Kedvenc szava járásod?
"Így sikerült." (Kb. minden második mondatom ez. Úgyhogy már odafigyelek a változatosabb beszédre.=Tanulok magyarul beszélni, mert nem tudok...)


Ariadne kérdései:
1, Olvasmányélményeid helyszínei közül hova látogatnál el szívesen?
Huh, hát ez hosszú lista. Szívesen végiglátogatnám valamennyi helyszínt, ahova a Galaxis útikalauz stopposoknak vinne, elmennék az űrbe szuper katonának John Scalzi regényébe, és meglátogatnám Alsó-Londont is (Sosehol). Ahol a szívesen laknék is az pedig Nagate.

2, Mi alapján értékelsz egy könyvet? Mitől jó egy könyv?
Hm... Jó kérdés. Igazándiból amikor leteszek egy könyvet, van bennem egy érzés. Ha valami hiányzik, ha ürességet érzek, miután letettem az olvasnivalómat, akkor tudom, hogy egy szuper könyvet sikerült kifognom. Mitől jó a könyv? Hagyjon ürességet maga után, mintha nem tudnék nélküle élni, és/vagy keltsen olyan érzést, hogy valamiről lemaradtam volna, ha nem ismerkedtem volna meg vele. Ennek az érzésnek a megléte/meg nem léte az, amit nálam a pontok (csillagok) mutatnak egy-egy könyv alatt...

3, Csendben vagy zenét hallgatva, kint vagy bent olvasol szívesebben?
Is-is, és is-is. Néha elkerülhetetlen, hogy hangzavar vegyen körbe olvasás közben, mivel nem egyedül élek, és valaki mindig van körülöttem, aki üvöltözik, tombol, zenét hallgat stb. Szeretek közben zenét is hallgatni, mert az valahogy hozzá kapcsolódik a könyvhöz, és mindig eszembe jut róla, amint meghallom a dallamot. Kint csak árnyékban, és/vagy esőmentes helyen szeretek olvasni, de ezen belül (és kívül) bárhol és bármikor. Bent pedig szeretek fotelba begubózva olvasni, úgyhogy a helyszín az mindegy, akárcsak a háttérzajok megléte, vagy meg nem léte :)

4, Szerinted, ha olcsóbbak lennének a könyvek, többen olvasnának?
Nem hiszem. Régen presztízs kérdés volt az olvasás, a könyvek száma a magánkönyvtárban, de mivel a könyvek elvesztették a "tiszteletet", akkor sem olvasnának többen, ha fizetnének érte. Idő- és energihiányra hivatkoznak a legtöbben, ami a gazdaság figyelembevétele mellett teljesen érthető... (most zárja el a közgazdász énjét, mielőtt kifejtené a gazdasági egymásra mutogatásokat...)

5, Mennyire fontos számodra mások véleménye, amikor a blogodról mondanak kritikát? Fontos, hogy sok követőd legyen?
Mivel alapvetően a saját lyukas agyam miatt indítottam a blogot, így már az is feldob, ha naponta egy-egy látogató idetéved. Annak csak örülök, ha másokat érdekel, mit csinálok, és követik ezt.
Hogy mennyire fontos a kritika a blogról? Mindig elpirulok (még ha nem is látják), amikor valaki olyant ír/mond, hogy tetszik neki a blog. Bevallom, nagyon jól esik ezt olvasni, ilyenkor kicsit úgy érzem, hogy talán sikerül adnom valamit másoknak - és a felhők felett lépkedek 3 méterrel a boldogságtól. Talán felhívom a figyelmüket egy-két könyvre, amit aztán beírnak az olvasási listájukba.
Nem tartom magam a legjobb, a legnagyobb bloggernek, ezért is értek egyet azokkal is, akik szerint nem jó, amit és ahogyan munkálok a blogon. A vélemény szabadságát mindenkinek meghagyom, nem kapom fel a vizet azért, mert valaki őszintén megmondja, mit gondol :)

6, Mi az, amit szívesen megtennél, ha lehetőséged lenne rá?
Bungee jumping, sikló ernyő, repülőgép vezetés, rafting, lefutni a maratont, évente minimum 1 hónapra elmennék síelni, teniszpárbajra csábítani egymás után 100 embert, elérni a világbékét, stb...
Blog tekintetében meg újra kezdeném az egészet, és akkor nem így és ilyen formában csinálnám :)

7, Ha nem olvasol épp, mit csinálsz, amikor nem dolgozol?
Azon túl, hogy mások agyára megyek? Szeretek falat mászni, teniszezni, korcsolyázni (jégen is, de főleg aszfalton), télen meg szeretek síelni (ritkán adatik meg :( ). Alapvetően sportos beállítottságúnak tartom magam, lételemem, hogy ne kelljen sokáig egy helyben ülnöm.
Sokan kérdezik, ezt hogy lehet összeegyeztetni az olvasással, amit például futás közben nehéz kivitelezni (nem szoktam hangos könyvet hallgatni, mert ott hiányolom az élményt).
Megsúgom a titkot, de mondjátok el senkinek: csak 1 percig kell nyugton maradnom, és ha jó a könyv, akkor észre sem veszem, hogy körülöttem ott a valóság. Ha rossz, akkor 10 percenként félre szoktam tenni és/ vagy azokra az időkre tartogatom, amikor nem éri meg felkelni a helyemről (pl.: vonaton, buszon, kocsiban stb...)

8, Vannak káros szenvedélyeid?
Az olvasás már önmagában az, főleg, ha a könyveim a felső polcról hullnak alá, mikor alattuk állok.
Régen, mikor jött a vizsgaidőszak egy alkalommal annyi kávét ittam, hogy a szívem benyomta az error gombot. Ahelyett, hogy fennmaradtam volna éjszaka is, közölte velem, hogy ő ezt nem bírja tovább, úgyhogy kénytelen voltam lefeküdni, és 3 napig nem bírtam felkelni miatta. Úgyhogy leszoktam a kávéról.
Azt hiszem, nincs más káros szenvedélyem, csak az olvasás :)

9, Mit változtatnál meg az életben?
Sokszor kérdezik, mit csinálnék másként, ha kapnék egy esélyt, hogy elölről kezdjem. Néha elgondolkozom rajta, talán azt, hogy többet használnék idegen nyelveket, előbb fedezném fel az olvasás nyújtotta élményeket.
Sok dolgot szalasztottam el, viszont nem hiszem, hogy a nyelvtanulásos részen kívül bármi máson is változtatnék, mert akkor nem az lennék, aki most vagyok. Innen pedig még mindig olyan irányba terelhetem az életemet, ahova nekem tetszik :) Minden reggel egy új lehetőség :)

10, Ajánlanál egy könyvet, amit szerinted kár lenne kihagyni?
Nem, méghozzá azért, mert mindenkinek megvan az a műfaj, ami így, vagy úgy egyezik a szája ízével. Könyvet csak úgy merek ajánlani, ha már ismerem az ember ízlését (felsorol pl. pár könyvet, ami a múltban tetszett neki, vagy mesél magáról).
Azt tudom, hogy én miket szeretek (humoros krimit, fantasyt, sci-fit stb...), viszont látatlanban nem ajánlanék semmit :). Beszélgetünk az ügyről ;)


A legtöbb bloggernél már láttam a díjat, akiknek adtam volna, úgyhogy egy kicsit "megszakítom" (rossz szokásomhoz híven) a láncolatot.
De nem teljesen.

Mindenkinek küldöm, aki szeretné kitölteni, és az alábbi kérdéseket tenném fel:
1, Miért az lett a neve/címe a blogodnak, ami?
2, Jártál már valamilyen könyves eseményen? Ha igen, min és hogy tetszett? (esemény pl.: könyvhét, könyvfesztivál, könyvszalon, molytalálkozó, író-olvasó találkozó stb...)
3, Miért döntöttél úgy, hogy blogot nyitsz?
4, Melyik könyv az, ami miatt az olvasás szerelmesei közé kezdtél tartozni?
5, Szoktál magadnak saját adatbázist vezetni a könyvvásárlásaidról, a magánkönyvtáradról? (A moly.hu -n történő jelölés is ide számít).
6, Ha a házadba csupán 10 könyvet vihetnél, mi lenne ez a 10?
6, Mint magánember, támogatnál könyvtárakat akár vagyoni, akár tárgyi hozzájárulással? Miért?
7, Mi volt a legkülönlegesebb élményed a blogoddal kapcsolatosan, amin nagyon meglepődtél?
9, Észrevetted, hogy nincs 8-as kérdés?
10, Észrevetted, hogy 2 db 6-os kérdés van?


Mindig dilemmában vagyok, kinek adjam tovább, mert a legtöbben már megkapták. Mégis ismerek pár olyan bloggert (bloggerinát), akiknél remélhetőleg én leszek az első :) Két bloggerinát választottam, hogy mégse törjem meg annyira a láncot.

Az első választottam: Mit kell tudni róla? Hogy teljes szívvel vetette bele magát a bloggerek világába, és az írásai, a stílusa nagyon tetszik. Még nincs sok bejegyzése ugyan, de remélhetőleg ezután többen is feléje figyeltek, mert megéri ;)

A blogger, akinek továbbadnám:
Zsuzsi, aki állítása szerint csak PapironPrima

Egy másik blogger, akit szintén nagyon szeretek, és akinek akkora könyvtára van, hogy sajnos a nála tett látogatásom során nem fért be a táskámba, hogy átcipeljem magammal a fél országon... Egyébként pedig tetszik a blogja, és a könyvek, amikről ír...

A blogger, akinek továbbadnám:
Liliane_Evans, akinél nem más van, mint A művészet nyelve


Mindenkinek jó olvasást!

4 megjegyzés:

Liliane írta...

Köszi. :))

Mandi írta...

Kíváncsian várom a válaszaidat a kérdésekre :) Nagyon érdekel, melyikre mit mondasz :)

Zsuzsi írta...

Köszönöm szépen és gratulálok neked is a díjhoz!

Mandi írta...

Köszönöm :) Jó volt olvasni a bejegyzésed :)

Ezeket olvastam legutóbb...

Baby Signs: How to Talk with Your Baby Before Your Baby Can Talk
A ​király esztelen
Red Herrings
Szupernagyi
One True King
Az ​én váram
Kerekerdő meséi II.
Kerekerdő ​meséi
Hideg ország varázslói
Brer Rabbit Again
Viking és tündér - Beteljesedik-e újra az átok?
How Babies Sleep: The Gentle, Science-Based Method to Help Your Baby Sleep Through the Night
Tabuk és dilemmák a gyermeknevelésben
A pénz nem a fákon nő
Segítség, ember!
A slag
Menjek ​vagy maradjak?  Hogyan éljük túl a párkapcsolatot egy narcisztikus mellett?
Vágyakozás
„Anyább” ​anyák
Időtlen

Archívum

Rendszeres olvasók

Postaláda

Név

E-mail *

Üzenet *