Responsive Advertisement

2014. május 7.

Liebster díj

Ismét megkaptam a Liebster díjat, melynek lényege, hogy mondjon magáról az ember 11 dolgot, majd válaszoljon 11 kérdésre, amit a neki küldő tesz fel. Ezúttal a díjat Kispingvintől kaptam, aki egy rendkívüli vlog adás keretein belül adta át a díjat (karöltve a búvárHundjával), és Ariadnetől.

Szabályok szerint:
1, Ki kell tenni, kitől kaptuk (pipa)
2, Írj magadról 11 dolgot! (egyszer 11 dolog - pipa)

11 dolog magamról:

1, Szeretem az állatokat - mindet, és egyiktől sem félek.
2, Kedvenceim a farkasok - ezért van egy kutyusom, akit gyakran becézek "kisfarkasnak"
3, Kiskoromban ha könyvet adtak a kezembe, olyan messze tettem magamtól, amennyire csak lehetett (nem szerettem olvasni)
4, Szeretek beszélgetni másokkal (szóban? írásban? mindegy). - Néha le sem lehet lőni...
5, Vizsga-/ZH időszakban átlag havi 100 filmet megnézek (reggeltől estig, szünet nélkül).
6, Szeretek könyveket gyűjteni. A legdurvább évemben több, mint 100 kötetet vásároltam.
7, Az utazás lételemem, ezért is van, hogy többnyire "Mohamed megy a hegyhez"
8, A legtöbb dologhoz nagyon ragaszkodom (így családhoz, barátokhoz, bizonyos tárgyakhoz), ezért is lehet, hogy akár még egy csokipapírt is elteszek emlékbe (ha olyantól kapom a benne található csokit).
9, Alapvetően rendetlen típus vagyok, de mindig emlékszem, mit hol hagytam el - megvan a saját rendszerem a látszólagos rendetlenségben.
10, Jobban tetszik, ha az emberek nevetnek, ezért is imádok bohóckodni.
11, Életem egyik nagy élménye az volt, mikor egy meki közepén zsonglőrködtem, és az emberek "lelassultak" körülöttem, és sikerült mosolyt csalni pár arcra. (hihetetlen élmény volt)

A kérdések:

Kispingvin kérdései:
1. Sorolj fel 3 dolgot, ami mindig megmosolyogtat.
  1. A kutyám. Egyszerűen felvidít a bohócságaival...
  2. Ha olyanok vesznek körül, akik mosolyognak. Valahogy a mosolygás is ragályos, nem csak az ásítás...
  3. Ha gyönyörű dolgot látok/hallok. Néha hihetetlen, hogy ilyen dolgok léteznek :)
2. Mi a legértékesebb dolog szerinted a másik emberben?
Szerintem a merészség. Ez egy olyan dolog, ami sokmindenhez kell. Az embernek néha mernie kell nyitottnak lennie, mernie kell segítséget nyújtani másoknak, mernie kell élni az életét. Az, ha valaki merész, szerintem jó dolog.

3. Ki a kedvenc fikcionális karaktered?
Nincs egy abszolút kedvenc karakterem. Mindenhol bírom a haláli figurákat (pl. Oroszlánkirályban Timont, Jégkorszakban Mockányt, Mulánban Mushut, de mondhatnám R.T. Éjvilágából Calibant, C.C. Végzet ereklyéi sorozatából Jacet stb...) Naphosszat tudnám sorolni, melyik filmből/rajzfilmből/könyvből stb. kit miért bírok a kitalált karakterek közül.

4. Mi a kedvenc hangszered?
A marimba. Nemrégiben hallottam először marimbával előadást, és azonnal beleszerettem a hangszerbe. Gyönyörű a hangja, rengeteg indent képes kifejezni, és egyszerűen élvezet hallgatni. Régen szerettem volna megtanulni gitározni, viszont zenei hallásom az nincs...

5. Mi az a dolog, amiben leginkább fejlődni akarsz?
Jobb kérdés, hogy miben nem? Rengeteget tanultam az utóbbi időben a türelemről, ennek fontosságáról. Szeretnék fejlődni abban, hogy bizonyos pillanatokban se uralkodjon el rajtam a kétségbeesés, és minden körülmények között meg tudjak állni a saját lábamon.

6. Ha három létező állatból összegyúrhatnál egy misztikus állatot, mikből tevődne össze?
Sündisznóból, elefántból és krokodilból összeraknék egy seledilt. A létező legnagyobb sündisznószerű lény lenne, akinek hegyes fogai vannak és hosszú ormánya. 

7. Ha írhatnál egy könyvet, milyen műfaj lenne?
Fantasy

8. Mi lenne az életed főcímdala?
Fireflight - Unbreakable Számomra ez a szám mindarról szól, amit szeretnék elérni. Egy törhetetlen állapotot, ahol bizonyos dolgok nem tudnak hatással lenni rám, csak azok, amiket szeretnék.



9. Mi kell, hogy mindig jól induljon a reggeled?
Hogy ne induljon el a reggelem. Szeretek aludni, és nekem az úgy tökéletes, ha minimum napokig tart...

10. Belegondoltál már, mekkora az univerzum?
Örülök, ha az orromnál tovább látok, az univerzum, meg a többi nemigazán foglalkoztatott.

11. Melyik a kedvenc lábujjad?
Egyértelműen a kisujj, mert ha azt levágják, nem történik semmi, viszont ha a nagyujjat, akkor már van némi ingadozás... a kisujj nem kell semmire.


Ariadne kérdései:
1, Volt olyan könyv, ami megváltoztatta a gondolkodásod? Ha igen, melyik?
Ilyen egyre több van. Dan Milman - A békés harcos útja volt az első. Azóta tudom, hogy a pozitív pillanatokat úgy kell fogyasztani, mint egy nagyon finom ételt: addig kell kiélvezni, míg lehet. Janet Evanovich - A szingli fejvadász sorozata óta tudom, hogy attól, hogy valaki sokat bénázik, még érezheti jól magát, és nem kell folyton azt nézni, kinek kell megfelelni. Legyünk önmagunk, magunknak feleljünk meg, a rossz pillanatokon suhanjunk keresztül, amilyen gyorsan csak lehet, a jókat meg őrizzük meg, és ízleljük...

2, Mit gondolsz, mi kell ahhoz, hogy valaki jó író legyen?
Hányan mondják, hogy tehetség? Szerintem az, hogy valaki élete folyamán sokat olvasson, és gyakoroljon. Alakuljon ki az írójelöltnek egy olyan képe, melyben meghatározza, mit szeret látni egy könyvben, mit nem, és ezeket a tapasztalatokat építse be a művébe. Mitől lesz jó író? Attól, hogy a szívét és a lelkét adja a könyvnek, miközben jól szórakozik, és nem erőlteti agyon az írást...

3, Mit vársz az élettől?
Hogy folyamatosan haladjon előre, és hogy annyi részét élhessem meg tapasztalatokkal gazdagodva, amennyit lehet. Mindent kipróbálnék, amit lehet és módomban áll.

4, Ideális hely és körülmények az olvasáshoz?
Hely: bárhol. Körülmény: ha jó a sztori mindegy, mert olyankor bezombulok, és még egy atomtámadásra sem reagálok...

5, Hogy képzeled el álmaid otthonát?
Két szobával, az egyikből nyílik egy kisebb helyiség, ahol csak a könyveké a terep. Egy nappalit galériával (ahol természetesen be lenne rendezve egy olvasókuckó), amerikai konyhával, és persze mellékhelyiségekkel (mert nem a középkorban élünk).

6, Ha megfilmesíthetnél egy könyvet, melyiket választanád, és miért?
Egyiket sem, méghozzá azért, mert szeretem a könyveket a fantáziámban megtartani. A filmek többnyire csalódást okoznak a könyvhöz képest. Innen is látszik, hogy a fantázia nem ismer határokat, míg a filmre vitt változat a "valaki más által megálmodott" formula, és teljesen összetöri a regényről kialakult képem... Nem hiteles...

7, Mesélnél nekem arról, hogy miért kezdtél el blogolni?
Azért, mert attól féltem, ha sokat olvasok, elfeledkezem róla, mi volt egyik-másik könyvben. Aztán megtetszett, hogy így új emberekkel ismerkedhetek meg, miközben nosztalgiából néha, ha nem tudom, mit olvassak, visszaolvasom azokat a bejegyzéseket, amelyik könyveknél valami nem ugrik be.

8, Mi alapján válogatod a könyveidet?
Hangulat-emberként: hangulatfüggő. Néha elcsábulok egy impozáns borítóra, vagy egy jó fülszövegre. Néha kell, hogy valaki adjon egy-egy löketet, ilyenkor bloggerek blogjain pontozásokat nézegetek - vagy éppen zaklatom őket levélben, hogy "láttam, hogy írtál róla, de nem szeretnék spoilerbe futni, ezért nem olvastam értékelést, csak annyit kérdeznék: jó könyv szerinted?"

9, Ha nem könyvet olvasol, akkor mivel szereted elütni a szabad perceidet, óráidat?
A rehabilitálódom a kutyámmal. Ilyenkor örülök, hogy kiszabadulok a gép elől, és a szabadban sétálhatok, vagy labdázhatok vele. Néha elmegyek (Kispingvinnel) teniszezni, vagy csak falat/sziklát mászok - attól függ, mire van lehetőségem. Mindig azt csinálom, ami épp eszembe jut. Vizsgaidőszakban csak filmnézés megy a vizsgákra való felkészülések alatt, ezek mellett pedig éjjel-nappal zene szól (amikor nem film).

10, Melyik a kedvenc évszakod, és miért?
A tél. Olyankor az ember nem mondhatja, hogy "hú, olyan melegem van". Szeretem a havat, és úgy tudok neki örülni mindig, mint egy kisgyerek. Szeretem a hólapátolást is, hóemberépítést, hógolyózást, és kisgyerekként mindig csináltam hókunyhót (iglunak a legjobb szándékkal sem nevezném).

11. Hogyan szeretsz könyvet kapni? Ha csupasz, vagy ha írnak bele?
Hogyan szeretek? Nagy mennyiségben... Na jó, csak vicceltem. Jobban szeretem, ha írnak bele. (Szép emlék még az is, ha csak egy név van beleírva, meg egy dátum, hogy kitől és mikor kaptam.)

Az én 11 kérdésem:
1. Ha lenne egy jó tündéred, aki azt mondaná, hogy választhatsz 5 könyvet, amit aztán odavarázsol a polcodra, melyik lenne ez az 5?
2. Hol élnél szívesen a világban?
3. Mi az a zeneszám, ami életed legkedvesebb emlékét hozza elő?
4. Milyen zeneszámot tudnál hozzákötni a kedvenc olvasmányodhoz?
5. Mi(k) az(ok) a dolog/dolgok, amik miatt félbehagynál könyvet?
6. Hova mennek a kacsák?
6. Mi volt életed legmámorosabb (legcsodásabb) élménye?
7. Van valamilyen kabalád?
8. Ha állattá válhatnál, mi lennél?
10. Észrevetted, hogy két 6-os kérdés van?
11. Észrevetted, hogy nincs 9-es kérdés?


Kinek küldöm tovább? Mivel már mindenki megkapta, akinek továbbküldeném, ezért mindenkinek, aki ki szeretné tölteni, és azoknak, akik megosztanák a végeredményt :)

Nincsenek megjegyzések:

Ezeket olvastam legutóbb...

Baby Signs: How to Talk with Your Baby Before Your Baby Can Talk
A ​király esztelen
Red Herrings
Szupernagyi
One True King
Az ​én váram
Kerekerdő meséi II.
Kerekerdő ​meséi
Hideg ország varázslói
Brer Rabbit Again
Viking és tündér - Beteljesedik-e újra az átok?
How Babies Sleep: The Gentle, Science-Based Method to Help Your Baby Sleep Through the Night
Tabuk és dilemmák a gyermeknevelésben
A pénz nem a fákon nő
Segítség, ember!
A slag
Menjek ​vagy maradjak?  Hogyan éljük túl a párkapcsolatot egy narcisztikus mellett?
Vágyakozás
„Anyább” ​anyák
Időtlen

Archívum

Rendszeres olvasók

Postaláda

Név

E-mail *

Üzenet *