Responsive Advertisement

2013. november 11.

Amazon - új dimenzió olvasásnál

Mikor még e-kölyök* voltam hajdanán, elképzelni sem tudtam, hogy milyen az, mikor olyan dolgokat használok, mint a .prc.
Kindle tulajdonosokat zaklattam sóvárogva, hogy osszák meg a tapasztalataikat. Tucatnyinál több történetet kaptam, hogy a Kindle ilyen jó, meg olyan király, és hogy képzeljem, még ezt is tudja, meg azt is... Mikor életemben először találkoztam élőben ilyen kütyüvel, úgy fogtam kézbe ámuldozva, mint ahogy egy csecsemőt fog olyan ember, aki még életében nem csinált ilyent: félve vettem át a tulajdonosától, hátha elporlad az ujjaim között. Aztán jobban bemutatkoztunk egymásnak: ő megmutatta, mit tud, én meg megmutattam, hogy tudok még jobban áhítozni egy ilyen kütyüre.

Most már azért több hónapot lehúztunk egymással az olvasásra használt kicsikémmel, de olyan dolgot találtam, ami merőben megváltoztatta a kapcsolatunkat.
Pici laptopom már megismertetett egy programmal, aminek a neve "Kindle". Tudok rajta olyan formátumot olvasni, mint amilyen az igazi Kindle készülékeken fut, de ez nem volt elég. Felfedeztem, hogy androidra is adják ezt a programot. Majd felhívták rá szíves figyelmemet, hogy az Amazon.com -on vannak ingyenesen leszedhető e-könyvek, méghozzá nem is akármik.
Így hát leporoltam az amazonomat, elűztem a pókokat, lehálóztam, és bevackoltam magam a gép elé, hogy felfedezzem a varázst.
Azonnal a fantasy részt rohantam meg, és este már az ágyban böngésztem az Alice Csodaországban elektronikus változatát...
Remek dolognak tartom, hogy rengeteg kötet elérhető ingyenesen az oldalon, és ami a legmegdöbbentőbb, hogy bestsellerek is! Igaz, az angol tudás előny - amiből nekem még nincs sok -, de remélem, idővel belejövök majd az angolul olvasásba, és átrágom magam azokon a műveken, amik a "kosaramban" landoltak.

Mi még az előnye az Amazonnak? A Cloud... vagyis a Felhő, ami azt jelenti, hogy leszedsz egy könyvet (vagy több tucatnyit), és bekerül egy online tárolóba, ahonnan rögtön olvashatod - így nem kell letöltened a készülékedre. Ha van Wifi valahol, csak felcsatlakozol rá, átugrasz a Cloudba, és nem kell a kütyüdön levő helyet arra pazarolnod, hogy tudd olvasni a kiválasztottadat.
Ha félsz, hogy adott helyen nem lesz Wifi, ahova mész éppen, akkor a felhőből le tudod szedni egyetlen kattintással az olvasódra a könyvet (ott marad, de rámásolódik a tárolódra is, ahonnan ugyanilyen könnyű eltávolítanod, és ha legközelebb is kellene, ugyanúgy le tudod szedni a Cloudból).

Az Amazonnál egyértelmű, hogy a Kindle készülékekhez hozzá lehet csatolni a fiókot, de nem kell hozzá feltétlen e-book reader, hogy ez a dolog működjön. Már van az Androidos és egyéb rendszerű kütyükhöz is egy Kindle nevű szoftver, ami ugyanúgy képes összekapcsolódni az Amazonos regisztrációval, és nagyjából ugyanazokat a funkciókat tudja, mintha olvasóval lenne összekötve.

Számomra egy teljesen új dimenziót nyitott meg, szélesítve a látókörömet. Igaz, hogy nálam Alice a kezdés, aki azóta is a nyúlüregben keresi a kerthez vezető utat - kicsit lecövekelt -, de bízom benne, hogy némi nyelvlecke elég lesz hozzá, hogy az összes angol nyelvű kötetecskén átrágjam magam előbb-utóbb... Ezekért az élményekért remélhetőleg megéri megtanulni idegenül...

*******

* PC-n olvasó, aki egyszerű formátumokat olvas hordozható, vagy nem éppen hordozható gépén.

Nincsenek megjegyzések:

Ezeket olvastam legutóbb...

Baby Signs: How to Talk with Your Baby Before Your Baby Can Talk
A ​király esztelen
Red Herrings
Szupernagyi
One True King
Az ​én váram
Kerekerdő meséi II.
Kerekerdő ​meséi
Hideg ország varázslói
Brer Rabbit Again
Viking és tündér - Beteljesedik-e újra az átok?
How Babies Sleep: The Gentle, Science-Based Method to Help Your Baby Sleep Through the Night
Tabuk és dilemmák a gyermeknevelésben
A pénz nem a fákon nő
Segítség, ember!
A slag
Menjek ​vagy maradjak?  Hogyan éljük túl a párkapcsolatot egy narcisztikus mellett?
Vágyakozás
„Anyább” ​anyák
Időtlen

Archívum

Rendszeres olvasók

Postaláda

Név

E-mail *

Üzenet *