Responsive Advertisement

2015. január 30.

2015 Januári állás

Mint bizonyára tudjátok, belevágtam abba a bizonyos húúú de nagynak kikiáltott olvasási kihívásba. Azért kezdtem ezt az egészet, mert jó mókának tűnt, hogy a barátokkal közösen kezdjünk egy ilyen "kalandot", és könyvenként, vagy akár X feladatonként megbeszéljük, kinek milyen tapasztalata van. Esetleg ösztönözzük egymást, tippeket adjunk a másiknak, és olyan könyveket fedezzünk fel akár a másik könyvtárából, ami nekünk is tetszik.

Amikor a hónap közepén már olyan cikkek láttak napvilágot, hogy ez hú, de milyen nehéz, meg költséges stb. olvasási kihívás, először elszörnyedve néztem az írásokat és arra gondoltam: aki ezt írta, az biztos nem forgat túl sok könyvet...

Vannak, akik egy-két hónap alatt olvasnak el 50 könyvet, nem egy év alatt. Ez a kihívásosdi akkor lenne tényleg durva, ha azt mondanák, hogy nosza, itt a lista, de!

- egy kihíváshoz egy könyv
- csak föntről lefele/ lentről fölfele végezheted ki a feladatokat
- csak pl. 2 v. 3 v. max. 4 hónapod van teljesíteni mindent a listáról.

Arra gondoltam, hogy annak ellenére, hogy úgyis látszik a blogon a listán, mely tételeket húztam le (a számlálón pedig, hogy eddig hány feladaton vagyok túl), a hónap végén csinálnék egy kis értékelést, összegzést. Nem mindig derül ki, miért választottam adott helyre ezt vagy azt a könyvet, ezeket a tapasztalatokat szeretném megosztani.

Lekerült a listáról:

  1. Egy száz évnél idősebb könyv - Hésziodosz: Istenek születése (Egy tanárom ajánlotta a Munkák és napokat, amit akkor el is olvastam, és Hésziodosz könyve jóval több, mint 100, úgyhogy tökéletes választásnak véltem - egy kis ösztönzés, hogy legyen kedvem átrágni magam az Istenek születésén. Nem egy könnyű olvasmány, de tanulságos.)
  2. Egy könyv, amit egy nap alatt befejeztél - Emily Rodda: Deltora Quest 4. (Hirtelen felindulás volt, hogy egy hét alatt ki fogom végezni az egész sorozatot, nem csak ezt az egy kötetet. Mikor életem leghosszabb 2 óráját áldoztam erre a nem túl vastag könyvre rájöttem, hogy akár az egész sorozat bekerülhetne a kategóriába. Felért azzal, mintha egy napot szántam volna rá...)
  3. Egy olyan helyen játszódó könyv, ahova el akartál jutni - Jonas Jonasson: Az analfabéta, aki tudott számolni (Svédország elvarázsolt már akkor, amikor az első regényében ez volt a helyszín. Azóta is el akarok oda menni, hogy minél több ilyen funny, nyugodt és abszurd emberrel találkozzak.)
  4. Egy könyv mágiával - D. Doyle, J.D.MacDonald - Mágusiskola (Hol lenne több varázslat, mint egy mágusiskolában? Na ugye ;) )
  5. Egy képregény - Madeleine Rosca: Lidércfölde 1-3. (Attól, hogy manga, még ez is képregény kategória - japán képregény -, úgyhogy ideális választásnak tűnt. Már egy ideje a polcomon állt, most már legalább volt miért átkerülnie az olvasottak közé.)
  6. Egy színmű - Limpár Ildikó: Egy évben egyszer (Sokat gondolkoztam, hogy ez melyik kategória: egy népszerű író első műve, vagy színmű. Végül azért döntöttem emellett a kategória mellett, mert magyaroktól olyan ritkán olvasok színműveket, hogy az már botrány. Szerettem volna mások figyelmét is felhívni arra, hogy nem csak Shakespeare tud jót alkotni, hanem vannak modernebb darabok is, amik átláthatóak, érthetőek, emberközelibbek. Ha a bejegyzés után már egy ember úgy dönt, meg akar ismerkedni Limpár Ildikó alkotásával, már megérte :) )
  7. Egy tiltott könyv - Stephen Chbosky: Egy különc srác feljegyzései (Megannyi kategóriába illene ez a kötet. Miután elolvastam úgy döntöttem, tiltólistára teszem én is. A bejegyzésemből kiderül, miért vagyok ennyire ellene ennek a könyvnek... Én is megtiltanám, hogy 16 évesek a kezükbe vegyék.)
  8. Egy könyv nem emberi szereplőkkel - Fabrice Colin: London vámpírjai (Ghoulok? Vámpírok? Szellemek? Néhány ember azért bekerül a történetbe, de nem számottevőek.)

Nincsenek megjegyzések:

Ezeket olvastam legutóbb...

Baby Signs: How to Talk with Your Baby Before Your Baby Can Talk
A ​király esztelen
Red Herrings
Szupernagyi
One True King
Az ​én váram
Kerekerdő meséi II.
Kerekerdő ​meséi
Hideg ország varázslói
Brer Rabbit Again
Viking és tündér - Beteljesedik-e újra az átok?
How Babies Sleep: The Gentle, Science-Based Method to Help Your Baby Sleep Through the Night
Tabuk és dilemmák a gyermeknevelésben
A pénz nem a fákon nő
Segítség, ember!
A slag
Menjek ​vagy maradjak?  Hogyan éljük túl a párkapcsolatot egy narcisztikus mellett?
Vágyakozás
„Anyább” ​anyák
Időtlen

Archívum

Rendszeres olvasók

Postaláda

Név

E-mail *

Üzenet *