Responsive Advertisement

2011. július 29.

Olvasás 7 hete - 4. hét


Mondhatni félidőhöz érkezett az Olvasás 7 hete kezdeményezés. Ezen a héten az alábbiak a felvetett témák:
- Védőbeszéd a szépirodalom mellett
- Védőbeszéd a szórakoztató irodalom mellett
- Ha a kedvenc írójával/íróival készíthetne interjú, ki lenne/kik lennének a kiválasztott(ak)?
- A Moly.hu könyves közösségi oldal népszerűsítése



A moly.hu -ról aki könyves a talpán tudja, hogy egy nagyon népszerű könyves közösségi oldal, ahol rengeteg cikk, hír gyűlik össze naponta könyvekkel kapcsolatban, egyre-másra kerülnek fel a könyvborítók, hozzá a fülszövegek, olvasói értékelések - szöveges és csillagos formátumban -, a könyvek mellé lehet karcokat tenni, idézni belőlük, ajánlani hasonló könyveket, és még megannyi lehetőség van, hogy az ember megossza a véleményét a közösséggel az olvasmányairól, a könyvélményeiről.

Mi az, ami nem látszik kívülről, csak miután az ember egy kis - vagy éppen hosszabb - ideje már a tagok sorában tudhatja magát? A moly egy olyan oldal, ami képes függőség kialakítására, magához láncolja az egyéneket, miközben vagy remekül szórakozik, vagy rengeteg érdekességgel lesz gazdgabb, vagy ez a kettő együtt érvényesül, és egy csoport tagjává tesz.

"A moly.hu nem olyan, mint a többi közösségi oldal. Ide csak könyvkukacok járnak, akik nagyokosok..." - aki ezt hiszi, az fatális tévedésben van, ugyanis attól függetlenül, hogy könyvekkel foglalkozik az oldal, még egy nagy előnye van: közelebb hozza a hasonló ízlésű embereket. A moly.hu egy része pontosan olyan, mint bármilyen közösségi oldal: mindenki megtalálja azokat az embereket, akik hasonló téren mozognak mondjuk zenében, filmben, akármilyen körben, függetlenül attól, hogy maga az oldal a könyvek köré csoportosul, és azon embereknek nyújt "gyűjtő helyet", akik szeretnek olvasni.

Közel két éve vagyok a moly.hu tagja, és ez idő alatt az oldal rengetegszer változott, bővült, újult, mindig újabb és újabb külsők váltották egymást, felhasználóbarát funkciókkal tették egyszerűbbé és könnyebben kezelhetőbbé, átláthatóbbá az oldalt, amin a tagok száma napról napra növekszik.

A legkülönbözőbb olvasói rétegek találkozóhelye, ami elérhetővé teszi, hogy a legkülönbözőbb helyeken élő, levő emberek is egymásra találjanak, megoszthassák olvasmányélményeiket, vagy személyesebb hangvételű gondolataikat egymással.

Valamikor régen olvastam egy kedves, megmosolyogtató bejegyzést a moly.hu -ról, amiben az szerepelt, hogy "Kerestem egy receptet. Kiírtam moly.hu -n karcba, és 10 perc múlva már mehettem is főzni."

Egy barátom invitálására regisztráltam a molyra, ahol először kicsit elveszettnek éreztem magam, mert még nem olvastam olyan sok könyvet, mint a többiek, és attól tartottam, hogy nem fogom megtalálni az oldalon a helyemet. De aztán jött a könyvpakolászás, az olvasmányok bejelölgetése, amit a szemelkerekedés követett, mikor egyre-másra ismertem meg az embereket, mindenki mindenkit mindenhova figyelt, rengeteg könyvet ajánlottak, hogy mit olvassak, mi tetszett nekik, és azt kell mondjam, pár hét alatt én is a moly rabja lettem. Tényleg igaz az, hogy nem csak könyves, de zenei, filmes, vagy éppen gasztronómiai témákban is rengeteg érdekességet találhat az ember, vagy akármilyen dologban, amire kíváncsi, ami érdekli. Általában mindig vannak olyanok, akik bizonyos tárgykörökben "mentőövet" dobnak az elakadó molynak, nem feltétlenül könyves ügyekben.

És minél régebb óta moly az ember rájön, hogy a molytagok olyanok, mint egy nagy család részei. Nem tudod mit főzz délben? Írd ki molyra, a válasz hamarosan kipattan valaki agyából. Kíváncsi vagy, merre milyen rendezvényeket tartanak? Egy másik moly biztos tudni fogja, sőt, még idegenvezetést is tart. Írónak készülsz, de nem tudod, mi hogy működik? Vagy egyszerűen a kedvenc együttesed koncertjére mennél, de nem tudod, kivel?

Határozottan nem bántam meg, mikor úgy döntöttem, én is moly leszek, mert azóta rengeteg olyan embert ismertem meg, akiket sajnálnám, ha nem ismernék, vagy nem találkoztam volna velük. Addig nem tudtam kivel megosztani könyvek iránti rajongásomat, de azóta valahogy kitágult a világ, és akár az ország másik felében levő személlyel is könnyedén cserélhetek könyvet, adhatok kölcsön neki, vagy vásárolhatunk egymástól.

Szóval, aki még nem molytag, és úgy dönt, hogy regisztrálni akar, az számoljon vele, hogy ez a közösségi portál olyan, mint egy "börtön", ahova az ember kétkedve megy be, de aztán észre sem veszi, és ő is ugyanolyan "nem akarok szabadulni" rabbá válik, mint a többiek...

Nincsenek megjegyzések:

Ezeket olvastam legutóbb...

Baby Signs: How to Talk with Your Baby Before Your Baby Can Talk
A ​király esztelen
Red Herrings
Szupernagyi
One True King
Az ​én váram
Kerekerdő meséi II.
Kerekerdő ​meséi
Hideg ország varázslói
Brer Rabbit Again
Viking és tündér - Beteljesedik-e újra az átok?
How Babies Sleep: The Gentle, Science-Based Method to Help Your Baby Sleep Through the Night
Tabuk és dilemmák a gyermeknevelésben
A pénz nem a fákon nő
Segítség, ember!
A slag
Menjek ​vagy maradjak?  Hogyan éljük túl a párkapcsolatot egy narcisztikus mellett?
Vágyakozás
„Anyább” ​anyák
Időtlen

Archívum

Rendszeres olvasók

Postaláda

Név

E-mail *

Üzenet *