Responsive Advertisement

2020. december 10.

Olvasási kihívás 2. lista - 11. feladat

 Azért is jó részben, hogy decemberre csúszott a blogolás az olvasmányaim nagy részéről, mert így kaphattok legalább jó tippeket arra, hogy karácsonyra milyen könyveket kell a fa alatt keresni, miket kell feltenni a kívánságlistára.

A következő feladattal 5 újabb könyv bejegyzése fog megjelenni a blogon. Nem szeretném túlzottan részletezni, hogy kerültek be ebbe a kategóriába.

11. feladat - 5 könyv, ami valamely sorozat darabja.

Az igazság az, hogy egy időben (néhány éve) nagy divat lett, hogy írjunk sorozatokat. Aztán a sorozatoknak is lettek sorozataik (spin-off), meg előzmény történet, meg utána történet, meg mindenféle történet, ami a sorozatokhoz kapcsolódik.

Azok a kötetek, amelyek ezúttal a listán vannak, mind valamely sorozattal kapcsolatos élményemet zárják le. Mondhatnám, 3 sorozattól búcsúztam úgy, hogy minden kötetét elolvastam és írtam róluk a blogon.

Íme a lista:

  1. Margaret Atwood - Testamentumok (Szolgálólány meséje 2.)
  2. Hugh Howey - Siló 4.
  3. Hugh Howey - Siló 5.
  4. Cassandra Clare - Bane Krónikák 7.
  5. Cassandra Clare - Bane Krónikák 8.

Azért mégiscsak mesélnék pár szót róluk.

 1. Margaret Atwooddal úgy ismerkedtem meg, hogy végignéztem A szolgálólány meséje sorozatot. Megtetszett annyira, hogy elolvastam a könyv változatot (ami már nem tetszett annyira, mint a tv sorozat). Aztán megjelent a 2. kötet és nem bántam meg, hogy adtam neki még egy esélyt, mert jobban sikerült, mint az első kötet. (Részletes vélemény holnap olvasható a blogon róla.)

2-3. Hugh Howey sorozata izgalmasan indult, érdekes téma, érdekes gondokkal és felvetésekkel. Hogyan lehet embernek maradni egy embertelen világban... Howeyt annyira foglalkoztatta a téma, hogy persze született a Siló sorozatnak egy előzmény sorozata, ami felvezeti, hogyan keletkeztek a silók és miért.
Remekül mutatja be a széria a társadalmat, annak vátozását, ha bezárják őket egy bazi nagy toronyba... Annyit előzetesben elárulhatok, hogy az előzmény sorozat (címe: Műszak) is fel fog kerülni a blogra előbb-utóbb. 

4-5. Cassandra Clare megvett magának a Végzet ereklyéi trilógiával, mely aztán akkora fanklubot kapott itthon is, hogy nagyobb lett a hírneve, mint az Alkonyatnak. Készült az első kötetéből film, majd lett belőle tv sorozat. És persze kapott előzmény sztorit. Meg spin-off könyvsorikat, mint Az Árnyvadász Akadémia, meg a Bane Krónikák. Nos, a Bane Krónikákat anno azért kezdtem el, mert Magnus Bane lenyűgöző figura és az egyik kedvencem volt. Aztán a sorozatot be kellett szereznem végig, mert a kiadó kitalálta, hogy a gerinceken megjelenik Magnus Bane neve, és bénán nézett volna ki, hogy ki rakom a polcra és az olvasható, hogy BANE, vagy MAGNUS, vagy GUS vagy BANAN, vagy NANE.
Így most a gerincből kirakhatnám, hogy BASA NEM GNU vagy éppen azt, hogy Magnus Bane.
Szerettem ezt a sorozatot, és ennél jobban már nem tudtam megkedvelni Magnust, akivel minden korban történtek furcsa dolgok. Szóval remek sorozat.

 Amivel tehát a hét hátralevő részében találkozhattok a blogon:
2020.12.11. - Margaret Atwood - Testamentumok
2020.12.12. - Hugh Howey - Siló sorozat zárás
2020.12.13. - Cassandra Clare - Bane Krónikák zárás

Mindenkinek jó böngészést.

Nincsenek megjegyzések:

Ezeket olvastam legutóbb...

Baby Signs: How to Talk with Your Baby Before Your Baby Can Talk
A ​király esztelen
Red Herrings
Szupernagyi
One True King
Az ​én váram
Kerekerdő meséi II.
Kerekerdő ​meséi
Hideg ország varázslói
Brer Rabbit Again
Viking és tündér - Beteljesedik-e újra az átok?
How Babies Sleep: The Gentle, Science-Based Method to Help Your Baby Sleep Through the Night
Tabuk és dilemmák a gyermeknevelésben
A pénz nem a fákon nő
Segítség, ember!
A slag
Menjek ​vagy maradjak?  Hogyan éljük túl a párkapcsolatot egy narcisztikus mellett?
Vágyakozás
„Anyább” ​anyák
Időtlen

Archívum

Rendszeres olvasók

Postaláda

Név

E-mail *

Üzenet *