Responsive Advertisement

2011. december 31.

Viszlát 2011! Üdv 2012!


Nekem jutott az év végi búcsúzkodó poszt, ugyanis 2012 -ben változások mennek végbe a blogon. Például az első rögtön az, hogy ez fent az utolsó bejegyzés, ami a nevemhez kötődik, ugyanis elhagyom ezen blog berkeit, hogy végre a sajátommal tudjak foglalkozni.

FFG-től kaptam egy kérdéssort, melyet a három szerkesztő közösen dobott össze, mintegy összefoglalva,  hogy milyen élményeink voltak 2011-ben.

Mi volt a blogon töltött időszakod alatt a legkellemesebb pillanatod 2011-ben?

Timus: Muszáj kiválasztani egyetlen pillanatot? Ha igen, akkor talán az, amikor FFG feltette nekem a kérdést, hogy leszek-e a blogján társszerkesztő... Ennél nagyobb örömöt kevesen okoztak még nekem.
Tiro: Nagy meglepetés volt, hogy néhány irományom felkerült.
FFG: Mikor a blog kapcsán egy csacska lánytól kaptam egy kellemes hangvételű levelet. Azon a napon ismertem meg Timus személyében egy végtelenül kedves, aranyos embert, aki aztán vállalta, hogy velem együtt fogja szerkeszteni a blogot. Bár korábban ismertük volna meg egymást. Viszont hálás vagyok a blognak, hogy a kapcsán Timushoz hasonló személyekkel ismerkedhetek meg és találkozhatom.


Mi volt a blogon töltött időszakod alatt a legrosszabb pillanatod 2011-ben?

Timus: Nem volt ilyen. Minden egyes percét élveztem eddig a blogolásnak, annak ellenére, hogy nem nagyon viszem túlzásba.
Tiro: Utólag visszaolvasva azt mondom, elég gyengék az írásaim, viszont sajnálatos módon innen nem engedik meg, hogy leszedjem őket.
FFG: A sokszor jelenlevő időhiány, és az ebből fakadó gondok - csúszó írások, meg sem született cikkek stb...


Melyik esemény volt az a 2011-es évben, ami legjobban tetszett?

Timus: (Az egész 2011-es év!) Minden egyes molytalálkozó! Az összeset imádtam, mindegyik hatalmas élmény volt számomra. Soha nem gondoltam volna, hogy ilyen kedves, közvetlen és szeretnivaló emberek vannak csupán karnyújtásnyira tőlem, és akiknek ennyire fogom élvezni nemcsak a molyon, hanem személyesen is a társaságát. És ha már itt tartunk, szeretném FFG-nek és Francicának megköszönni, hogy bevezettek ebbe a fantasztikus világba. Köszönöm "anyu" és "apu"!
Tiro: A decemberi kép-rejtvény játék, ami bebizonyította számomra, mennyire keveset tudok a magyar írókról - legyenek még ma is élők, vagy már holtak.
FFG: Egyértelműen a molytalálkozók. Aki nem járt ilyenen, annak mindenképpen el kell mennie, mert szenzációsak a molyok és akiket mások csak "könyvkukacoknak" látnak, el sem tudják képzelni, hogy milyen csupaszív csapatot alkotnak. Tényleg olyanná váltunk a moly.hu hatására, mint egy nagy család, akik az ország különböző pontjain élnek, mégis, ha találkoznak, mindegy, hogy figyeled, vagy sem a molyon, akkor is úgy üdvözölnek, mintha 1000 éve nem látott barátok lennétek. Minden ilyen találkozó hihetetlen volt - a legkisebbtől a legnagyobbakig...


Melyik esemény volt az a 2011-es évben, ami leginkább nem tetszett?

Timus: Hogy véget ért... De ha 2012-ben még az ideinél is boldogabb leszek, akkor nincs probléma...
Tiro: Nem volt ilyen.
FFG: Lena "búcsúja". Nem részletezném...


Mi volt az, ami a legnagyobb meglepetést okozta a blogon/bloggal kapcsolatban?

Timus: Hogy FFG tényleg publikálta az írásaimat...
Tiro: Az, hogy láttam a havonta felkerülő írásaimat.
FFG: Timus felbukkanása, lelkesedése és a 10 darab Éjvilág, amivel a postás csöngetett...


Mi volt az, amin egyáltalán nem lepődtél meg a bloggal kapcsolatban, illetve azon, hogy kikerült a blogra?

Timus: Semmin nem lepődök meg, mert FFG nagyon profi blogger.
Tiro: Azon, hogy FFG milyen gyorsan lecserélt olyan magyar írókra, akik komolyabban foglalkoznak nálam a témákkal.
FFG: Öhm, ez egy roppant hülye kérdés, mivel nem szabad meglepődnöm azon, mi kerül ki, elvégre én alakítom a blogot, mint főszerkesztő. Viszont nem lepődtem meg azon, hogy Timusnak milyen jól megy az írás a blogra. Kár, hogy sokáig győzködni kellett, hogy jó az, amit csinál.


Miről írtál legszívesebben a blogra?

Timus: Szerettem azokról az olvasmányaimról írni, amelyeket még FFG nem olvasott, így talán még színesebbé tehettem a blogot.
Tiro: Legszívesebben a történeteimből írtam. Megtalálható lett itt is a Bad Luck bevezetése, és több más művemből is részlet, amiket a saját blogomra még nem raktam volna ki, mert még nincsen befejezésük.
FFG: Szerettem azokat a cikkeket, amikben nem könyvekről alkottam véleményt. Nem szerettem volna rendszert csinálni belőlük, de néha jól esett megosztani az olvasóközösséggel, hogy milyennek látom például a magyar írók helyzetét, a gondjaimat az írói álnevekkel, vagy azt, hogy mennyire el bírnak fuserálni könyveket akkor, ha többen írják - vagy mennyire nem.


Miről utáltál írni, és mégis kellett?

Timus: Nem volt ilyen. Volt amiről könnyedén meséltem, de olyan is volt, hogy nehezebben jöttek a megfelelő szavak, azonban ezt sem utáltam...
Tiro: Hózárások alkalmával arról, hogy miről szól egyik-másik történetem.
FFG: Amiről mindig utálok írni, azok a könyvek, amik nem tetszettek. Ilyenkor mindig azt érzem, hogy valami mumus vagyok, a gonosz, a rossz, és szeretném, ha tetszene a könyv, de egyszerűen nem megy. A blogra pedig nem egy olyan véleményt szeretnék kitenni, ami sarkít és csupa rózsaszín, hanem olyant, ami teljes mértékben azt tükrözi, amit átéltem olvasás közben és őszinte - az előbbi nem mindig jön össze, az utóbbi viszont szerencsére igen.


Volt könyves kitűzésed 2011-re? Ha volt, mi volt az? Sikerült megtartani?

Timus: Nem volt ilyen, mert egyelőre csak pici moly vagyok, így még csak örülgetek magamnak, hogy jobbnál jobb könyveket olvashatok.
Tiro: Be akartam fejezni A könyvek lordjai írásomat. Noha a vége még nem publikus, még le kell tisztáznom, de sikerült.
FFG: 60 könyvet szerettem volna az év végére elolvasni, és 2011 végére valóban összejött a 60 elolvasott könyv (mangák nélkül). Nem mindről született a blogon bejegyzés.


Teszel valamilyen ígéretet 2012-re nézve könyves szempontból?

Timus: Igen. Minél előbb veszek egy könyvespolcot, mert már nagyon nem férnek el az íróasztalomon a könyveim (és kell a hely az újoncoknak is).
Tiro: Üzemeltetem a TiroNotes oldalamat, és próbálok gyakrabban frissíteni.
FFG: Nima kihívása kapcsán tettem egy ígéretet könyves szempontból mely úgy hangzik, hogy a 2011-ben, és még az előtt vásárolt/ajándékba kapott könyveimet elolvasom, és a jövőben csak akkor szerzek be új olvasmányt, ha már nincs mit olvasnom. Tényleg nagy felelőtlenség, hogy ennyi olvasatlan trónol nálam, néhány pedig már 2 éve is van, hogy porosodik. Ezt szeretném felszámolni. Éppen ezért az évet úgy indítom, hogy összeszámolom, mennyi az olvasatlan polcom tartalma, és azt írom fel lefogyasztandó mennyiségnek. Ajándék könyv még belefér, de vásárolni addig nem fogok. (Az árvaház addig szünetel.)


Melyik tetszett legjobban a 2011-es olvasmányaid közül?

Timus: Mindegyik! Végre olyan könyvek kerültek a mancsaim közé, amelyeket kivétel nélkül imádtam.
Tiro: Ilyen nem volt.
FFG: Kedvencet nem tudnék megnevezni. Sok jó könyv akadt idén a kezembe, kezdve Benina és Greta May könyveivel, folytatva Jonathan Crossal, vagy Janet Evanovichal, esetleg Richelle Meaddel. Nem tudnék közülük válogatni sem, mert mondhatnám Neil Gaimant is, vagy Goldenlanet. Abszolút kedvencem nem volt, de a felsorolt írók könyvei tetszettek.


Melyik tetszett legkevésbé a 2011-es olvasmányaid közül?

Timus: Szerencsére mindegyikkel meg voltam elégedve, így nem volt ilyen.
Tiro: Ilyen nem volt
FFG: Több is akadt. Mint jó mazochista, mindent elolvasok elsőtől az utolsó betűig. A Negyedik kiérdemelte a helyét a gáz könyvek kategóriában, de nem vett le a lábamról a Lidérc álmok iskolája sem, vagy a Millió dolláros bébi. A 13 okom volt... a legrosszabbak közé került nálam szintúgy, inkább idegesített, mint meghatott. A Blue Moonról meg már ne is beszéljünk.


Melyik 2011-es könyvmegjelenést vártad leginkább?

Timus: Az Üvegvárost, a Vámpírakadémia 6-t és természetesen a Holdvilágot...
Tiro: Ilyen nem volt.

FFG: Sok megjelenést vártam nagyon-nagyon. Kelley Armstrong könyvét, és tudtomon kívül fogta magát, és kikerült a könyvesboltokba, a Forevert, hogy végre lezárhassak egy sorozatot, Cassandra Clare könyvét, hogy folytathassak egy sorozatot, de ott volt még Richelle Mead, akitől a Vérvonalak és a Vámpírakadémia 6 került ki, továbbá a Thurman féle Holdvilág, amiért annyit küzdöttünk. De mondhatnám Benina könyvét is, amire roppantmód kíváncsi voltam. Nem várt megjelenés volt Imre Viktória Anna könyve, úgyhogy annak csak szimplán örültem, hogy végre papír alapon a kezembe vehetem.



Melyik 2011-es olvasmányodban csalódtál (akár pozitív, akár negatív értelemben) a legnagyobbat?

Timus: Nem is feltétlenül azt mondanám, hogy "csalódtam", inkább azt, hogy meglepett. Ez pedig Dávid és Ricsi könyve volt, mert azt vártam, hogy nem jön majd be a zombis téma, túl "pasis" lesz a könyv, nekik mégis sikerült úgy megírniuk a történetet, hogy számomra is könnyen olvasható és megszerethető lett...
Tiro: Ilyen nem volt.

FFG: Az ilyen kérdéseknél mindig gondban vagyok. Mit nevezzek meg? Mit ne? Pozitívan csalódtam A burokban, mert nem hittem, hogy Meyer tényleg jobbat bírt írni, mint az Alkonyat. Noha a gerince vastag, a betűi aprók, nem tartott sokáig. Amiben negatívan csalódtam az az általam oly nagyon várt Holdvilág, amiből a szerző mintha kicsit kispórolta volna a humort :(


Most pedig következzék egy kis év végi összefoglaló:

2011 -es blognaptár (események röviden, tömören):
Január: Scolar kiadós játék, 6 könyvről írás, 1 könyvről nem
Február: Lena és FFG elhalasztott szülinapozása, a blog 1 szülinapja ezen a tárhelyen, a Richelle Mead interjú, 3 könyvről írás, 2 könyvről nem
Március: Lenaval való közös blogolás 2. hónapja, 4 könyvről írás, 1 könyvről nem
Április: Kampány indítása az Éjvilág folytatásáért, a versek népszerűsítése, 4 könyvről írás
Május: Hadüzenetes játék Timustól, Zalai molytalálkozó könyvosztással, cikk a sok írós könyvekről, a blog átalakulása, 3 könyvről írás, 1 könyvről nem
Június: Timus és Tiro beköltözése a blogra, Holdvilággal kapcsolatos hírek közzététele, Firkálok blog elindulása, 2 könyvről írás; Lena búcsúja FFG -től
Július: Molytalálkozó Bp. -en, Olvasás 7 hete kezdete, Lana levele megjelent a blogon, Timus véleménye J.R. Ward sorozatáról és Moning sorozatáról, Címkereső játékunk, Magyar írókról szóló cikk, 5 könyvről írás
Augusztus: Molytalálkozó Pécsett, Timus Lengyel Dávid és Kuba Richárd könyvéről, Cikk az első, idegen nyelven olvasott könyvről, 8 könyvről írás, 5 mangáról írás,
Szeptember: Irományok a molyos kihívásokról, 4 könyvről írás,
Október: Könyvárvaház nyitása, szavazás indítása, Holdvilág kiadás elérése, A Szingli fejvadász 1 megfilmesítésének híre, 4 könyvről írás, 3 mangáról tervezett írás
November: Timus Halloween bulija, További cikkek molyos kihívásokról, 6 könyvről írás, 1 mangáról tervben, 2 írás átcsúsztatva 2012-re
December: Az első három hétben képjáték, Timus molytalálkozón járt, Magyar írók novellái a blogon



A 2011-es év elsői:
- Az első angol nyelvű olvasmány,
- Az első sokszerkesztős év,
- Az első, hogy mangák is kerültek fel,
- Az első, hogy novellákat is olvashattatok nálunk,
- Az első molytalálkozók,
- Az első játékok a blogon,
- (Az első kocsis ütközés FFG életében),
- Az első, hogy kéziratokkal is foglalkoztunk.


Némi statisztika (2011):
- A blog 2011. februárjában ünnepelte ezen tárhelyen az 1. születésnapját
- 48 könyv került fel a blogra + azok, amikről Timus ír (J.R.Ward, K.M.Moning...)
- 7 csúszik át a másik évbe
- 5 könyvről nem került fel írás a blogra
- 50 000 -es látogatószám átlépése!!!


Tehát látogassátok a blogot a 2012-es évben is. Velem, Tiroval már nem találkozhattok, de hallottam a jövő évi tervekről, úgyhogy mindenképpen érdemes lesz leskelődni.

Találkozzunk 2012-ben is!

Mindenkinek Könyvekben Gazdag Boldog Új Évet Kívánunk!

Timus, FFG, Tiro

Nincsenek megjegyzések:

Ezeket olvastam legutóbb...

Baby Signs: How to Talk with Your Baby Before Your Baby Can Talk
A ​király esztelen
Red Herrings
Szupernagyi
One True King
Az ​én váram
Kerekerdő meséi II.
Kerekerdő ​meséi
Hideg ország varázslói
Brer Rabbit Again
Viking és tündér - Beteljesedik-e újra az átok?
How Babies Sleep: The Gentle, Science-Based Method to Help Your Baby Sleep Through the Night
Tabuk és dilemmák a gyermeknevelésben
A pénz nem a fákon nő
Segítség, ember!
A slag
Menjek ​vagy maradjak?  Hogyan éljük túl a párkapcsolatot egy narcisztikus mellett?
Vágyakozás
„Anyább” ​anyák
Időtlen

Archívum

Rendszeres olvasók

Postaláda

Név

E-mail *

Üzenet *